tijd tussen visum krijgen en echt vertrekken

hannah

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben dus nieuw op het forum en wij zijn al lang aan het denken om naar Australië te verhuizen. Ondertussen hebben we de knoop doorgehakt en we hebben besloten om er ook echt voor te gaan. Alleen komt er zoveel op ons af! Ik heb ondertussen contact opgenomen met enkele emigratiebureaus zodat we toch wat hulp krijgen bij het hele proces.

Nu, bij ons is het zo dat er geen haast achter zit. We zitten ook nog met een eigendom hier die we toch eerst moeten verkopen. Daarom is onze vraag: hoeveel tijd heb je om te vertrekken tussen het krijgen van je visum en ook werkelijk vertrekken naar Australië? Ik weet dat dat in sommige landen een jaar is, maar is dat ook zo voor Australië?

Ik ben namelijk nog bezig met een bacheloropleiding (ik moet nog 1 jaar!!!!) en dat beroep (leerkracht) staat op de SOL-lijst. Maar moet ik dan wachten met de aanvraag tot ik dat diploma echt al heb of kan ik er toch nu al mee beginnen?

Groetjes

Dank je!! Dat is al een heel goed antwoord op mijn vraag! :)

Nu nog even mijn laatste vraag...ik behaal mijn bachelordiploma in juni 2014, kan ik dan nu al starten met de aanvraag?

Eh ja, maar niet echt als je Bachelor onderdeel uitmaakt/gaat uitmaken van de aanvraag ;)

Al kun je wellicht werk doen wat je toch moet doen voor (papieren verzamelen die je toch nodig hebt)

Verdiep je even op immi.gov.au/visawizard in jouw gewenste visum. Ik ben eerlijk gezegd niet zo op de hoogte van de nieuwe methodiek (van na mid 2012)

Dank je!! Dat is al een heel goed antwoord op mijn vraag! :)

Nu nog even mijn laatste vraag...ik behaal mijn bachelordiploma in juni 2014, kan ik dan nu al starten met de aanvraag?
Niet alleen is het werkelijk behalen van je bachelor een vooorwaarde voor de aanvraag, het lijkt mij dat er ook een aantal jaren werkervaring in die richting wordt verwacht.

Back