Tijn en Diane stellen zich voor

Tinus1975

New Member
Het wordt nu toch wel eens tijd om ons voor te stellen. We kijken namelijk vrij vaak op het forum maar het is er maar van voorstellen is het nog niet gekomen. Well, wij zijn Tijn (30) en Diane (28) en wonen in Amsterdam. Na een succesvolle skillsassesment bij ACS in juni is begin augustus 2005 het visum aangevraagd. Inmiddels zijn we 7 maanden verder en wachten we op het verzoek voor medicals en de vog.
We hopen in de zomer van dit jaar te kunnen vertrekken, waarschijnlijk richting Sydney. Er lijkt echter geen eind te komen aan het wachten en elke dag checken we vol spanning de mail...tot op heden geen bericht...maar misschien morgen!

groeten, T & D

Hoi Tijn en Diana

Welkom op het forum en succes met het wachten!

Groetjes Sander :up:

Hi Tijn en Diane,

Welkom op het forum :up:.
Zo te lezen zijn jullie al aardig op weg.
Heel veel succes en houd ons hier op de hoogte :).

Groetjes,
Mel

Tijn & Diane,

Welkom op het forum!

Nou dat moet toch wel goed komen met jullie plannen voor van de zomer.
Het zou nu toch wel ieder moment binnen moeten komen.  Wij kregen na 5 maanden de aanvraag voor de medicals binnen!

Hang in there! Nog heel even wachten!

Groetjes Lin

Hoii,

:hi: op dit forum!

Ons geduld word inderdaad flink op de proef gesteld, maar het is voor een goed doel.
Even volhouden  :wink:

Liefs Eutrice

Hallo,

Welkom op dit forum, wij wachten jullie verzoek tot de medische keuring ook met spanning af....... want ca. een maand later zijn wij zelf "aan de beurt"...... Succes met wachten (duurt lang he)

groeten,

Martijn

Hallo Tijn & Diane,

Welkom op het forum  :hi:

Jullie zijn al ver lees ik.  Ik heb ook een ACS assessment achter de rug en onze visumaanvraag is afgelopen vrijdag de deur uitgegaan, dus we moeten geduld hebben zo te lezen.

Sterkte met wachten, het kan echt niet lang meer duren, hou ons op de hoogte via 'De laatste stand van zaken'.

Groetjes,
Susan, Mees &  Shea :baby:

:hi: op het forum. Maar zeven maanden wachten? Ja, ik ben zelf zo eigenwijs om niet op een oproep te wachten en de medicals en Vog gewoon te doen. Wil jullie natuurlijk niet zenuwachtig maken maar, heeft iemand dat ooit meegemaakt zo?

:eek:fftopic:
Maar je moet nog steeds wachten... ook al frontload je de hele hap....
(Sorry don't want to sound to negative... :?)

[quote author=Lin link=topic=4095.msg51329#msg51329 date=1142024230]
:eek:fftopic:
Maar je moet nog steeds wachten... ook al frontload je de hele hap....
(Sorry don't want to sound to negative... :?)

[/quote]
O dat is het niet, maar straks is de oproep zoek geraakt in de post. Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd denk ik. Ja, sorry dat ik dit zeg. Puur om mee te denken. Ook al klinkt het misschien tot wel een beetje erg negatief. Wellicht verstandig om dit even na te kijken.

Joh beter een dubbelcheck dan geen check, helemaal gelijk!
Maar... (haha sorry!!) heb jij je correspondentie met de DIMIA dan niet via de mail?

Ok Sorry Tijn & Diane, ik blijf nu uit julllie topic vandaan!!!

Groetjes Lin

We hebben George Lombard ingehuurd om ons te helpen met onze aanvraag. Van hem hebben we begrepen dat er de laatste tijd een hoop meer aanvragen binnengekomen, ongetwijfeld door alle publiciteit die er de laatste tijd is geweest omtrent migratie naar Australie: er schijnt een piek te zijn geweest na het optreden van Lin in 4 in het land  :wink:. Door deze toename van aanvragen duurt het verwerken nu dus langer dan eerst. Maar van George hebben we begrepen dat op dit moment de juli aanvragen in behandeling en moeten we de komende weken toch echt iets horen. Nog even door de zure appel heenbijten dus...

Overigens hebben we onze medicals al wel gedaan, maar met de VOG hebben we nog even gewacht omdat in het aanvraagformulier van het ministerie van justitie vrij uitdrukkelijk wordt gevraagd naar een officieel request van (in dit geval) DIMIA. Zoals Lin ook al zegt: je kunt nog zoveel frontloaden: als je aanvraag ongeopend stof licht te vangen schiet je daar nog niet veel mee op..

Maar het lange wachten (en  de onzekerheid) is wel frustrerend inderdaad  :x

Groet,
Tijn

[quote author=Tinus1975 link=topic=4095.msg51403#msg51403 date=1142099202]
: er schijnt een piek te zijn geweest na het optreden van Lin in 4 in het land  :wink:. Groet,
[/quote]

:bis:  :-D

Maar je hebt helemaal gelijk wat het laatste betreft, enerzijds kan je het allemaal maar gedaan hebben, anderzijds zal het de boel niet versnellen.

Wachten is het ergste wat er is...

Hallo Tijn en Diane,

Ik heb in december op een Kerstborrel van het 'Migration Institute of Australia' in Adelaide gesproken met de manager van het ASPC en zij vertelde mij toen dat zij een behoorlijke achterstand hadden in de verwerking van de aanvragen. Kortgeleden bevestigde ze mij dat het inmiddels was opgelopen tot 7 maanden, dus jullie zouden binnenkort aan de beurt moeten zijn. Alleen voor beroepen die op de MODL staan of voor mensen die via 'State sponsorship' gaan is de achterstand 'maar' 3-4 maanden.

Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje gerust kan stellen.

Rob Breumelhof
Adelaide

[quote author=Tinus1975 link=topic=4095.msg51403#msg51403 date=1142099202]
Overigens hebben we onze medicals al wel gedaan, maar met de VOG hebben we nog even gewacht omdat in het aanvraagformulier van het ministerie van justitie vrij uitdrukkelijk wordt gevraagd naar een officieel request van (in dit geval) DIMIA. Zoals Lin ook al zegt: je kunt nog zoveel frontloaden: als je aanvraag ongeopend stof licht te vangen schiet je daar nog niet veel mee op..
[/quote]

Zoals ik het zie:

Als je van tevoren de medicals en VOG doet, dan win je daarmee de tijd die je later zou moeten besteden aan:
- Afspraak maken voor medicals
- Wachten op afspraak voor medicals
- Ondergaan van medicals
- Opsturen van medicals
- Aankomen van medicals in Oz
- Aanvragen VOG
- Wachten op VOG
- Opsturen van VOG
- Aankomen van VOG in Oz

Als dit allemaal al geberud is voordat er naar gevraagd wordt, dan lijkt het mij dat je daarmee wel degelijk tijd wint.
Maar ik denk ook maar heel simpel hoor.

:wink:

In ieder geval ben ik het met AJ eens. En daarbij bedenkend hoe traag DIMIA en vele andere ambtelijke instanties werken....... Natuurlijk, wachten zul je moeten maar dingen die je al tevoren kunt doen?

M5: Quote is verwijderd.

Hoi AC/Hawk,

In principe ben ik het met jullie eens  :up:. Ik denk alleen dat het frontloaden alleen meer psychologisch een gevoel van snelheid geeft. Zoals ook in deze thread opgemerkt werd is op AusTimeline weinig bewijs te vinden voor de stelling dat frontloaden je aanvraag ook echt versneld. Ook George Lombard heeft aangegeven dat het niet echt zinnig is en aangezien hij enorm veel aanvragen doet ga ik ook een beetje op hem af. Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze...

Uiteindelijk zullen een paar weken meer of minder op 7+ maanden ook niet zoveel meer uitmaken: het belangrijkste op dit moment is om bericht te krijgen dat er een case officer aan ons is toegewezen. Volgens George hoeven we ons over de rest nl. weinig zorgen te maken  :-D

Rob: bedant voor je geruststelling: klinkt alsof er meer forumleden een lange wacht voor de boeg hebben  :|

Back