Tim & Sterre naar Sydney: woonruimte

Timothy

New Member
Over minder dan 80 dagen is het zover: we gaan eindelijk naar Sydney!
Momenteel zijn we bezig met het zoeken van tijdelijke woonruimte. We willen graag als we aankomen een paar weken (ongeveer een maand denk ik) tijdelijke woonruimte hebben, zodat we met dit tijdelijke onderdak Sydney kunnen gaan verkennen en zoeken naar permanente woonruimte.

We hebben al verschillende mensen die in Sydney wonen benaderd of ze nog tijdelijke woonruimte voor ons hebben, of ons er aan kunnen helpen. Helaas nog geen resultaat. Daarom focussen we nu op een hostel of iets dergelijks waar we een maand kunnen verblijven. In mijn welkomstpakket van de University of Sydney stonden er enkele genoemd, en op Google zijn er veel meer te vinden. Ik heb er één gevonden die mij het meest aanspreekt, en die dicht bij de University is, echter het is wel duur. Het heet 'Billabong Gardens' en ligt in Newtown: http://www.billabonggardens.com.au Heeft iemand ervaring met dit 'hostel'?

Daarnaast zijn tips voor andere hostels of tijdelijke woonruimte van harte welkom! Dus heb je toevallig nog een kamer/appartement voor 2 personen beschikbaar/te huur vanaf 30 januari 2008 laat het mij even weten.

Voor meer info over onze plannen....check onze site: http://www.hollandtoaustralia.com

Tim & Sterre

Hoi Tim en Sterre,

Heb toevallig een tijdje in Billabong gardens gezeten, tis niet echt geweldig, het was zo ummmm... donker, veel hoekjes en hokjes, afgesloten met hoge muren en hekken, maar voor even is het best te doen. Toen zaten er erg veel longterm mensen, vooral Engelsen die daar naar school gingen of werkten.
Er is een zwembad en goede security (die je in Newtown wel nodig hebt, want ook al is Newtown erg vibrant en gezellig het is niet echt de meest veiligste wijk van sydney).
Als ik je nog wat tips kan geven laat maar weten. Heb zelf een half jaartje in Sydney gewerkt en gewoond.
Had toen (erg veel geluk) een geweldig terraswoning in Annadale voor maar $150 pw, fully furnished, all in, zelfs gratis internet en telefoon, etc...
Ik snap dat dit soort huisjes niet voor het pakken liggen maar je kunt het beste iets voor vast zoeken als je er bent, door middel van rond vragen in cafes, pubs, terrasjes...
In een hostel word je op een gegeven moment echt gek, snak je naar privacy en je eigen plekje. Success!

Smiles, Betty

Hoi Betty,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat Billabong gardens dus wat tegen valt. Het is erg moeilijk via internet in te schatten, online ziet het er namelijk goed uit. Weet je toevallig nog een ander hostel of iets dergelijks waar wij voor een goede prijs een paar weken tijdelijk kunnen verblijven? En welke wijk zou je aanraden om te gaan wonen (tijdelijk danwel permanent)?

Groetjes,

Tim & Sterre

Hihi..

Wij zijn samen nu online en lijkt wel of we aan 't msne zijn...
Billabong is best te doen voor een paar weekjes hoor, je zit dan toch in de buurt van de uni? Van daaruit moeten jullie gewoon lekker rond kijken.
Neem een weektravel pas (erg goedkoop) voor Sydney en suburbs kun je overal heen dag en nacht met bus, metro, trein en ferry! Dat zal goed van pas komen als je er iedere dag op uit gaat.
Verders vond ik persoonlijk Glebe point road een erg leuke plek om te zijn, daar heb je trouwens een soort hotel/hostel waar je goedkooper uit bent dan Billabong en een stuk luxer met eigen toilet en douche, fridge, t.v. etc... Ook voor longterm stayers, veel privacy, zal het nog even voor je opzoeken en laat het nog wel weten.
Ik kan wel uren doorlullen over Sydney, dus zal er even mee ophouden en je snel de naam en adres van het hotel geven.
Groetjes Betty

Als je de naam van het hotel/hostel op Glebe point road zou hebben voor ons zou dat erg handig zijn. Alle andere tips over Sydney zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast bedankt! Tim & Sterre

We hebben inmiddels (toch maar) Billabong Gardens geboekt voor de eerst drie weken. Hoewel er een aantal ietwat negatieve verhalen over Billabong te vinden zijn, is er ook een groot aantal positieve reviews. Zeker nu de service die wij zelf bij ze meemaken erg goed is, ze reageren direct en heel adequaat op verschillende vragen per email.

Als we er in februari echt zitten, zal ik posten hoe het bevalt.

Back