Timmerbedrijf gezocht.

Bruins slot

New Member
Ik dacht al eerder een post gedaan te hebben maar waarschijnlijk is dat misgegaan. Dus nog maar een poging.

Mijn naam is Jarno en ben 22 jaar. Ik ben hier in Nederland een zzper timmerman. Het bevalt mij goed en ben geen werkloze die geluk zoekt in Australië. Ik ben gewoon op zoek naar een Nederlander die daar timmerman is of een timmerbedrijf heeft. Ik wil dan voor onbepaalde tijd kijken in Perth. Afhankelijk van hoe goéd het mij daar bevalt. Ik spreek nog bijna geen woord Engels maar ben er niet bang voor dat ik mij dan niet gaan redden. Dat zal vast wel goedkomen op den duur.
Dus als iemand een Nederlander kent die mij op weg zou willen helpen om aan werk te komen en misschien een tijdelijk onderkomen dan hoor ik het graag.

Mvg. Jarno.
 
Mag eventueel ook wel ander werk zijn. En zodra ik het Engels een beetje onder de knie heb kan ik mij al beter redden hoop ik.
 
Helaas kan ik mijn eigen teksten niet aanpassen en moet ik dus op mijzelf reageren:p maar als er gewoon iemand is die een onderkomen heeft of iemand weet die werk heeft en bij voorbaat een Nederlander in de omgeving dan hoor ik graag.
 
Hallo Jarno,

De reden dat misschien niemand heeft gereageerd heeft wellicht te maken met dat je voor 'onbepaalde tijd' naar Australie wilt. Het probleem is dat je, als je niet als toerist gaat, een visum nodig hebt en die is niet altijd makkelijk te verkrijgen. Timmermannen stonden vroeger wel op de wanted lijst, maar ik weet niet of er nu nog steeds een tekort aan is.

Als je een beroep hebt dat Australie wil, moet je vervolgens aan veel eisen voldoen (waaronder de IELTS toets maken en die met een bepaald cijfer afronden, dit is een toets die je Engelse vaardigheden test). Ook moet je je beroep, opleiding, werkervaring e.d. laten 'goedkeuren' en je medisch laten keuren. Documenten laten vertalen, officieel laten bestempelen etc. zoals je ziet veel dingen die allemaal heel veel geld kosten. Niet iets wat je zo maar doet.