Timmerbedrijf gezocht.

Bruins slot

New Member
Ik dacht al eerder een post gedaan te hebben maar waarschijnlijk is dat misgegaan. Dus nog maar een poging.

Mijn naam is Jarno en ben 22 jaar. Ik ben hier in Nederland een zzper timmerman. Het bevalt mij goed en ben geen werkloze die geluk zoekt in Australië. Ik ben gewoon op zoek naar een Nederlander die daar timmerman is of een timmerbedrijf heeft. Ik wil dan voor onbepaalde tijd kijken in Perth. Afhankelijk van hoe goéd het mij daar bevalt. Ik spreek nog bijna geen woord Engels maar ben er niet bang voor dat ik mij dan niet gaan redden. Dat zal vast wel goedkomen op den duur.
Dus als iemand een Nederlander kent die mij op weg zou willen helpen om aan werk te komen en misschien een tijdelijk onderkomen dan hoor ik het graag.

Mvg. Jarno.
 
Mag eventueel ook wel ander werk zijn. En zodra ik het Engels een beetje onder de knie heb kan ik mij al beter redden hoop ik.
 
Helaas kan ik mijn eigen teksten niet aanpassen en moet ik dus op mijzelf reageren:p maar als er gewoon iemand is die een onderkomen heeft of iemand weet die werk heeft en bij voorbaat een Nederlander in de omgeving dan hoor ik graag.
 
Hallo Jarno,

De reden dat misschien niemand heeft gereageerd heeft wellicht te maken met dat je voor 'onbepaalde tijd' naar Australie wilt. Het probleem is dat je, als je niet als toerist gaat, een visum nodig hebt en die is niet altijd makkelijk te verkrijgen. Timmermannen stonden vroeger wel op de wanted lijst, maar ik weet niet of er nu nog steeds een tekort aan is.

Als je een beroep hebt dat Australie wil, moet je vervolgens aan veel eisen voldoen (waaronder de IELTS toets maken en die met een bepaald cijfer afronden, dit is een toets die je Engelse vaardigheden test). Ook moet je je beroep, opleiding, werkervaring e.d. laten 'goedkeuren' en je medisch laten keuren. Documenten laten vertalen, officieel laten bestempelen etc. zoals je ziet veel dingen die allemaal heel veel geld kosten. Niet iets wat je zo maar doet.

Je schrijft dat je 22 jaar bent. Tot je 30e kun je een WHV aanvragen. (Een working holiday visa). Dit is een werk en reis visum, ook wel een backpackers visum genoemd. Hier mag je 1 jaar op werken en reizen binnen Australie. Dit visum is heel makkelijk te verkrijgen en kost volgens mij zo'n 250 euro (kan meer zijn, zelf even controleren). OP deze manier zo je relatief goedkoop Australie binnen kunnen, je Engels kunnen verbeteren en eens rondreizen en kijken of Perth / WA en daarmee Australie wel echt iets voor jou is.

Succes ermee!
 
Hallo alieNL. Bedankt voor je reactie. Wat je in je laatste alinea schrijft is eigenlijk precies wat ik bedoel. Een beetje onduidelijk van mijzelf. Maar volgens mij kan ik mijn titel en verhaaltje niet aanpassen. Alsnog bedankt.
 
Succes met je zoektocht Jarno. Alie heeft het beeld geschetst met je (on)mogelijkheden.
Je kan een WHV overigens met een jaar verlengen als je ten minste 3 maanden in de agrariache secror hebt gewerkt tijdens je eerste WHV.

Ik kan je geen onderdak of werk bieden, maar mocht je tzt in Perth zijn of concretere plannen hbben, geef maar een gil.
 
Ik dacht al eerder een post gedaan te hebben maar waarschijnlijk is dat misgegaan. Dus nog maar een poging.

Mijn naam is Jarno en ben 22 jaar. Ik ben hier in Nederland een zzper timmerman. Het bevalt mij goed en ben geen werkloze die geluk zoekt in Australië. Ik ben gewoon op zoek naar een Nederlander die daar timmerman is of een timmerbedrijf heeft. Ik wil dan voor onbepaalde tijd kijken in Perth. Afhankelijk van hoe goéd het mij daar bevalt. Ik spreek nog bijna geen woord Engels maar ben er niet bang voor dat ik mij dan niet gaan redden. Dat zal vast wel goedkomen op den duur.
Dus als iemand een Nederlander kent die mij op weg zou willen helpen om aan werk te komen en misschien een tijdelijk onderkomen dan hoor ik het graag.

Mvg. Jarno.

Moeten we ook je onderbroeken wassen ?..........
:Do_O

Cheers,

Jack>:D
 
Succes met je zoektocht Jarno. Alie heeft het beeld geschetst met je (on)mogelijkheden.
Je kan een WHV overigens met een jaar verlengen als je ten minste 3 maanden in de agrariache secror hebt gewerkt tijdens je eerste WHV.

Ik kan je geen onderdak of werk bieden, maar mocht je tzt in Perth zijn of concretere plannen hbben, geef maar een gil.
Ik heb inmiddels contact gehad met een timmerbedrijf van Nederlandse afkomst. Als ik daar ben wil die man mij daar wegwijs maken en eventueel helpen met meerdere dingen. Misschien werk, woonplek etc. Etc.
Groeten Jarno.
 
Lekker op een WHV gaan inderdaad en dan kun je daar eventueel je sponsorship regelen, genoeg werk

:up:
 
Je titel kun je inderdaad niet zelf aanpassen, maar Lost of Zwerver kunnen dit voor je doen. Je eigen berichten kun je wel aanpassen als je een bepaald aantal berichten op dit forum hebt geplaatst :)

Vanwaar je keuze voor Perth?
 
Hi Gwen (Gwen is goed in opppassen en onderbroeken wassen , heb ik me laten vertellen......)

Hoeveel berichten moet je dan plaatsen want ik kan het nog steeds niet aanpassen.

Onder mijn berichten staat alleen "DELETE" - "REPORT" en rechts onder staat "REPLY".

Heb ik iets niet goed gedaan

Cheers from Noosa,

Jack>:D
 
Hi Gwen (Gwen is goed in opppassen en onderbroeken wassen , heb ik me laten vertellen......)

Hoeveel berichten moet je dan plaatsen want ik kan het nog steeds niet aanpassen.

Onder mijn berichten staat alleen "DELETE" - "REPORT" en rechts onder staat "REPLY".

Heb ik iets niet goed gedaan

Cheers from Noosa,

Jack>:D

Ik denk dat de beheerders jouw berichten liever gewoon verwijderen in plaats van je de mogelijkheid geven om het aan te passen in iets anders stoms ;).

Bij anderen staat er: 'Naam, hoeveel tijd geleden gepost, edit, report"
 
Ik denk dat de beheerders jouw berichten liever gewoon verwijderen in plaats van je de mogelijkheid geven om het aan te passen in iets anders stoms ;)."

:D:D nou nou kleine. Even diep ademhalen en je maandelijkse emoties onder controle houden...


Waar komt die "EDIT" vandaan ?.


Jack>:D
 
:D:D nou nou kleine. Even diep ademhalen en je maandelijkse emoties onder controle houden...


Waar komt die "EDIT" vandaan ?.


Jack>:D

Hihi :p

Geen idee waarom jij de Edit niet hebt.. Misschien zit er toch waarheid in mijn verhaal ;).

Zwerver..??
 
Je titel kun je inderdaad niet zelf aanpassen, maar Lost of Zwerver kunnen dit voor je doen. Je eigen berichten kun je wel aanpassen als je een bepaald aantal berichten op dit forum hebt geplaatst :)

Vanwaar je keuze voor Perth?
Daar heb ik niet een specifieke reden voor. Dit lijkt mij gewoon een mooie stad met veel mogelijkheden.

Of heb je andere suggesties?
 
Daar heb ik niet een specifieke reden voor. Dit lijkt mij gewoon een mooie stad met veel mogelijkheden.

Of heb je andere suggesties?

Ben zelf nog op zoek naar 'mijn' plekkie, dus niet echt andere suggesties. Iedere Australische stad heeft iets moois!! Vanuit een van de andere staten (behalve NT en Tas) zou je alleen wat makkelijker in je vrije dagen/weken rond kunnen reizen om andere dingen te zien. Vanuit Perth heb je dan al snel een duur vliegticket nodig.
 
Ben zelf nog op zoek naar 'mijn' plekkie, dus niet echt andere suggesties. Iedere Australische stad heeft iets moois!! Vanuit een van de andere staten (behalve NT en Tas) zou je alleen wat makkelijker in je vrije dagen/weken rond kunnen reizen om andere dingen te zien. Vanuit Perth heb je dan al snel een duur vliegticket nodig.
Ja oké dat klopt, daar was ik mij van bewust dat dat helderder duurder is omdat het afgelegen ligt. Wat ook een reden van Perth is, zijn de mijnen waar ik (wat moeilijk schijnt te zijn) werk wil proberen te vinden. En echt een goede stad o.i.d. Vinden vanuit Nederland op m,n i-pad is ook niet ideaal. Ik denk dat je daarvoor in Australië zelf moet zijn, mensen spreken en zelf dingen ondervinden.

Jarno;-)
 
Ja oké dat klopt, daar was ik mij van bewust dat dat helderder duurder is omdat het afgelegen ligt. Wat ook een reden van Perth is, zijn de mijnen waar ik (wat moeilijk schijnt te zijn) werk wil proberen te vinden. En echt een goede stad o.i.d. Vinden vanuit Nederland op m,n i-pad is ook niet ideaal. Ik denk dat je daarvoor in Australië zelf moet zijn, mensen spreken en zelf dingen ondervinden.

Jarno;-)

Zeker waar. Gewoon ergens beginnen ;)
 
Back
Top