Tip: boek qantas vanuit londen

michael

New Member
Dag allen,

Wilde even laten weten dat wanneer je met Qantas wilt vliegen vanuit Europa, je meestal een hoop geld kan besparen door vanuit Londen te vertrekken!

Zo hebben we onze vlucht in april naar Sydney geboekt voor ongeveer 2000 euro (2 adults + 1 infant), incl stopover in bangkok op heenvlucht en stopover in !johannesburg! op terugvlucht, en hebben nog 3 binnenlandse vluchten in Australie (Sydney - Cairns, Cairns - Ayers Rock, Ayers Rock - Perth). Ik heb hier ook bij een lokaal reisbureau nagevraagd, en zou 2400 euro per persoon kosten indien we vanuit Brussel zouden vertrekken (en alle andere vluchten hetzelfde).

Ook zijn er soms (1-2 x per jaar) speciale acties. Hiervoor registreer je je best op de nieuwsbrief van qantas.co.uk.
Zo hebben we vorig jaar voor 380 pond pp heen en terug gevlogen van londen naar sydney (was promo voor a380, waren slechts 380 tickets te koop, was wel op enkele uren uitverkocht).

Enige nadeel is wel dat je zelf in Londen moet geraken.
Vorige keer zijn we met de eurostar gegaan: je bent supersnel in Londen St Pancras, maar met metro van daar tot Heathrow ben je nog wel meer dan een uur onderweg. En met zakken sleuren in een drukke metro is wel niet ideaal (zeker niet als je terug komt ;-)). Dit keer vliegen we met ff miles vanuit Brussel naar Heathrow. Probleem is wel dat je zelf verantwoordelijk bent als je je aansluiting mist (als bv je vlucht uit Brussel vertraging heeft of afgelast is door staking ofzo). Daarom vliegen we deze keer 's ochtends al vanuit Brussel, gaan we dan (met de trein, veel sneller dan metro) naar centrum een dagje wandelen in Londen, en vliegen 's avonds naar Bangkok. Bagage zouden we kunnen achterlaten in luchthaven.

Is dus wel wat meer moeite, maar kan je soms echt een hoop geld besparen :).

Groetjes,

Michael
 
Hmm ik vlieg vanuit Frankfurt, en dat scheelde ook redelijk wat. Omdat Qantas eerst inderdaad land op Londen, maar vanuit Frankfurt vliegt hij meteen naar Australië (met een stop in Singapore).
 
Ik weet niet wat een Qantas ticket naar Adelaide kost, maar wel is het zo dat Malaysia Airlines de tickets dit jaar in de aanbieding heeft gegooid. Zo is een retour AMS-ADL nog maar 769,-
Relatief weinig geld voor zo'n lange reis :wink:
 
Over het algemeen 1 maand tickets... Weet niet of dat bij het ticket wat jij aangeeft ook zo is...
Maar ik heb mijn ticket begin vorig jaar al geboekt. Heb een 12 mnd ticket die ik nog een keer omgeboekt heb en met annuleringsverzekering van frankfurt naar adelaide. Kwam totaal ong op 1450 euro
 
Back
Top