Tip over huur

citavm

XPdite Sponsor
Hello,

Ik heb begrepen dat als je een huis wilt huren moet je een sponsor hebben. Als je niemand kent in NL lijkt het mij een beetje moeilijk  :cry:. Maar ik heb het volgende gevonden, als je een bankrekening opent bij de commonwealth bank group kunnen ze je sponsoren door het geven van een aantal documenten.
Ik heb ook begrepen dat zij met HSBC prijs/kwaliteit de beste waren voor emigranten. Ik kan het jammer genoeg niet bevestigen.  Als het iemand het kan bevestigen, graag. :)

gr

Citavm
 
Wij hadden geen sponsor nodig.
Een referentie is wel handig, wij hadden de woningbouw iets laten schrijven. Maar je kan ook je makelaar wat laten schrijven.
En als je je bankrekening saldo laat zijn, dan zit het ook meestal wel goed.

Soms doen ze moeilijk, maar meestal komt het wel goed hoor.

Commonwealth zegt men, is een van de duurste. Zo ongeveer alle Ozzie banken hebben kosten, niet gratis zoals in NL.
Commonwealth is wel een van de (of de) grootste bank, maar zeker niet de beste.

Wij zijn met HSBC (hong kong bank). Internet savings account. Heel tevreden over.
Prima.

Hoop dat dit helpt!

:)

Simone
 
Hoi Simone

Kan je eens meer uitleggen geven over hoe dat werkt met de HSBC? Ik lees er soms over op britishexpats maar snap niet goed hoe het in zijn werk gaat   :roll:

Hebben jullie dat als enige account? Met al je spaarcenten erop? Is het betrouwbaar?

Groeten
Els  :)
 
[quote author=Els link=topic=1144.msg9044#msg9044 date=1108309111]
Hoi Simone

Kan je eens meer uitleggen geven over hoe dat werkt met de HSBC? Ik lees er soms over op britishexpats maar snap niet goed hoe het in zijn werk gaat   :roll:

Hebben jullie dat als enige account? Met al je spaarcenten erop? Is het betrouwbaar?

Groeten
Els  :)
[/quote]
Ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel verstand van...
Hier in Oz gaat het sowieso vaak anders volgens mij, je hebt niet twee rekeningen. Wij hebben dus idd alleen die ene rekening.
Veel andere mensen hebben ook nog een credit account, maar dat wil ik niet.
Ik heb geen idee of het betrouwbaar is... Of bedoel je dat het via het internet is? Ja, volgens mij is dat niet minder onveilig dan gewoon...
Yep, en er staat bijna 10000 dollar op :D

Wij zijn gewoon naar de bank gegaan en aangevraag. Neem alle identificatie mee dat je kunt vinden, en als je iets van 2000 dollar bij je hebt krijg je meteen al een temporary kaart, en kun je het meteen gebruiken.
 
Bedankt Simone!! Ik ga nog verder info opzoeken, lijkt me heel interessant  :up:

En misschien ontmoeten we mekaar wel eens in Perth binnen enkele maanden... want daar trekken we ook naartoe  :)

Groetjes!
Els
 
Als je binnen een bepaalde termijn (6 weken, 2 maanden?) na aankomst een bankrekening opent, doen ze wat minder moeilijk. Dat wil zeggen: je hebt wat minder identiteitsbewijzen nodig.
Overigens, leuke truc die ik van een backpacker meekreeg: je NS Voordeelurenkaart (met foto en verder onleesbaar voor de Australier) is zo'n beetje alles wat je het wil laten zijn. Maar ik heb het niet bij de bank geprobeerd, wel als studenten/museum korting, iets onschuldiger :wink:.

Kies een grote bank als je vaak van een ATM gebruikmaakt, want alleen pinnen bij de ATM van de bank zelf is gratis. In NSW: Commonwealth, Westpac, ANZ. Zelf heb ik voor Westpac gekozen, maar het had net zo goed ANZ kunnen zijn.
Creditcard is handig, en als je geen bijzondere wensen hebt (en wat financiele discipline): www.virginmoney.com.au voor een gratis kaart en uitstekende service. (Het is overigens stiekem een Westpac Mastercard.) De meeste Australiers hebben de creditcard gekoppeld aan hun hypotheek.
 
[quote author=juul link=topic=1144.msg9223#msg9223 date=1108552640]
Als je binnen een bepaalde termijn (6 weken, 2 maanden?) na aankomst een bankrekening opent, doen ze wat minder moeilijk. Dat wil zeggen: je hebt wat minder identiteitsbewijzen nodig.
[/quote]
Volgens mij heb je officieel een maand de tijd. Maar je kunt beter op dag 1 een bankrekening openen omdat je daarmee weer nieuwe documenten krijgt die je kunt gebruiken voor het bewijzen wie je bent .

[quote author=juul link=topic=1144.msg9223#msg9223 date=1108552640]
Overigens, leuke truc die ik van een backpacker meekreeg: je NS Voordeelurenkaart (met foto en verder onleesbaar voor de Australier) is zo'n beetje alles wat je het wil laten zijn. Maar ik heb het niet bij de bank geprobeerd, wel als studenten/museum korting, iets onschuldiger :wink:.
[/quote]
Op deze manier hebben we in de VS studenten korting op de ski-pas gekregen. "Nederlandse Spoorwegen" is Nederlands voor Universiteit. Vonden die Amerikanen heel logisch  :lol:.

[quote author=juul link=topic=1144.msg9223#msg9223 date=1108552640]
Kies een grote bank als je vaak van een ATM gebruikmaakt, want alleen pinnen bij de ATM van de bank zelf is gratis. In NSW: Commonwealth, Westpac, ANZ. Zelf heb ik voor Westpac gekozen, maar het had net zo goed ANZ kunnen zijn.
Creditcard is handig, en als je geen bijzondere wensen hebt (en wat financiele discipline): www.virginmoney.com.au voor een gratis kaart en uitstekende service. (Het is overigens stiekem een Westpac Mastercard.) De meeste Australiers hebben de creditcard gekoppeld aan hun hypotheek.
[/quote]
Maar daar hebben ze cash out voor uitgevonden. Ik ga eigenlijk nooit naar een ATM.
 
Met hsbc kunnen je gratis geld eruit krijgen bij het pinnen bij de supermarkt/tankstation etc.
Verder kun je nog 5 keer per maand gratis pinnen bij andere atm's.
Dus ik hoef nooit daarvoor te betalen, en betaal ook geen bank fees dus.
 
[quote author=Simone link=topic=1144.msg9311#msg9311 date=1108641413]
Met hsbc kunnen je gratis geld eruit krijgen bij het pinnen bij de supermarkt/tankstation etc.
Verder kun je nog 5 keer per maand gratis pinnen bij andere atm's.
Dus ik hoef nooit daarvoor te betalen, en betaal ook geen bank fees dus.
[/quote]

En de HSBC is ook goed om je Kantonees bij te spijkeren. Erg handig alle bordjes in het Chinees  :-D.
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=1144.msg9473#msg9473 date=1108976866]
[quote author=Simone link=topic=1144.msg9311#msg9311 date=1108641413]
Met hsbc kunnen je gratis geld eruit krijgen bij het pinnen bij de supermarkt/tankstation etc.
Verder kun je nog 5 keer per maand gratis pinnen bij andere atm's.
Dus ik hoef nooit daarvoor te betalen, en betaal ook geen bank fees dus.
[/quote]

En de HSBC is ook goed om je Kantonees bij te spijkeren. Erg handig alle bordjes in het Chinees  :-D.
[/quote]
Oh dat weet ik niet... Als ik het hulp telefoonnummer weleens bel, dan is het soms wel lastig te verstaan, maar ja, tegenwoordig besteden alle grote bedrijven dingen uit naar Azie!!  :-o
Maar in de branch was het allemaal duidelijk  :p
 
[quote author=Simone link=topic=1144.msg9496#msg9496 date=1108987152]
Oh dat weet ik niet... Als ik het hulp telefoonnummer weleens bel, dan is het soms wel lastig te verstaan, maar ja, tegenwoordig besteden alle grote bedrijven dingen uit naar Azie!!  :-o
Maar in de branch was het allemaal duidelijk  :p
[/quote]

De HSBC branch in Box Hill is vrijwel volledig in het Chinees (net als de rest van Box Hill :))
 


OFX
Back
Top