tip vaccinatie kinderen

vlasjes

New Member
Hallo mede forumleden,

Ik heb een tip voor mensen met kinderen in verband met hun vaccinatiepapieren.

Heel toevallig kwam ik hier achter. Ik was de entingspapieren van mijn zoon kwijt. Via onze huisarts kreeg ik een telefoonnummer van de entadministratie. Ik kreeg toen van die mevrouw te horen dat er speciale internationale documenten zijn. Ik heb ze vandaag gekregen en dat ziet er heel goed uit. Het lijken net een soort paspoorten met daarin allemaal stickers van de betreffende vaccinatie en de data.

Voor degene die hiervan nog niet wist, misschien een tip.

Groetjes Lisette
 
Hoi Lisette,

Dat is goed nieuws, ik heb zeker interesse in het telefoonnummer wat je hebt gekregen!
Onze kinderen zijn volgend jaar 2 en 5 dus beide niet ' klaar' volgens het NL inentingsschema, dus zo'n internationaal document lijkt me super handig.

Alvast bedankt!

gr. Tampet
 
Hoi Tampet,

Het nummer dat ik van de huisarts heb gekregen is 0346 -55 00 40. Dat is wel de entadministratie Utrecht. Ik weet niet of er meerdere administraties door Nederland zitten. Maar daar kunnen ze je zeker verder helpen.

Groetjes Lisette
 
Hoi Tampet,

Als je deze link http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6905.15 even doorleest, dan ben je helemaal up-to-date: waar het internationaal vaccinatie paspoort te verkrijgen voor jouw provincie, hoe het werkt met catch-up schedule in Australie, etc. Inmiddels zit ik zelf in Australie en het blijkt allemaal precies te kloppen zoals anderen in die link dat beschreven.

Succes
Sunburnt
 
Hoi,

Weet iemand van jullie of kinderen verplicht ingeint moeten zijn, als je naar OZ gaat of ben je daar vrij in. Onze dochter van 1 hebben we nog laten inenten, stellen we zo lang mogelijk uit en is hier ook niet verplicht, daar wel??

thanks Jacky
 
[quote author=Jacky link=topic=7878.msg102403#msg102403 date=1194818982]
Weet iemand van jullie of kinderen verplicht ingeint moeten zijn, als je naar OZ gaat of ben je daar vrij in. Onze dochter van 1 hebben we nog laten inenten, stellen we zo lang mogelijk uit en is hier ook niet verplicht, daar wel??
[/quote]

Hoi Jacky,

Als je de link in mijn email aan Tampet even bekijkt (en andere links op het forum), zul je zien dat het kennelijk verschilt van school tot school, kinderdagverblijf etc. hoe strikt ze zijn. Er is volgens mij geen verplichting vanuit de overheid om je kind te laten inenten.

Wil je echter in aanmerking komen voor een vergoeding voor kinderdagverblijf, dan moet je kind of up-to-date zijn, of bezig zijn met een catch-up schedule. Overigens is er in Australie ook nog een vergoeding als je kind met twee jaar volledig ingeent is... het bestaan daarvan wijst er volgens mij op dat er (volgens de overheid dan  :wink:) teveel ouders zijn die hun kinderen niet laten inenten.

Hoop dat je hier iets aan hebt,

Sunburnt
 
Hoi Sunburnt,

Bedankt en ik ga de link even bekijken. Als ik nog vragen heb, trek ik wel weer aan de bel.

Groetjes Jacky
 
toch nog even een vraagje. Mijn kindjes zijn in België ingeënt en de kinderarts heeft altijd keurig het boekje van de kinderen ingevuld met data en welke spuiten het betrof. Hij vertelde mij bij het laatste bezoek dat dit voldoende zou zijn. Nu begin ik aardig te twijfelen. Hadden jullie in Nederland ook al zo'n boekje of hadden jullie totaal geen informatie? Anders moet ik toch ook nog even achter een internationaal bewijs aan....

groetjs
Jennefer
 
hoi jennefer,

wij hadden altijd een kaart waarop we een sticker kregen of zo. maar dat was niet internationaal.

groetjes lisette
 
Dankjewel Lisette!! :up:

En dankjewel Sunburnt, dit is inderdaad het complete verhaal! Super! :up: :up:

cheerio,
Tampet
 
Back
Top