Tip van Liz

lizzyhas

XPdite Sponsor
Als je vertrekt naar Australie, hou dan je rekening aan in Nederland, maarrrrr, blokkeer je rekening voor automatische afschrijvingen.

Als wij dat niet hadden gedaan dan zouden we een hoop centjes kwijt zijn .

anderzorg
nuon
tricijn
gemeente
etcetcetc

het komt allemaal niet door dat je emigreert.

er wordt beloofd bij uitschrijving gemeente dat bepaalde dingen automatisch stoppen, dus niet!

dreigbrieven krijgt je, als je nu niet betaald sluiten we je af, ja jippie, !!!!!!

zelfs de politie stuurt een up date over mijn verdwenen portemonnee naar de nieuwe bwoners van ons huis.

de bank stuurt post naar 4 adressen, oude adres, tijdelijk p/a adres opgegeven aan tnt en tijdelijk adres hier en permanente adres.

:lol:

hij wordt nog leuker,
we lieten ons uitschrijven (daarmee zou ons waterschapsbelasting meteen stoppen en ziektekosten verzekering ook, NIET!!!! dus)

bij de uitschrijving zeiden ze dat we zo snel mogelijk ons definitieve adres moesten doorgeven in Australie.

wij braaf mailen

kregen mail  terug:

Er kunnen geen mutaties gedaan worden als u eenmaal uitgeschreven bent :grin: :grin: :grin:


Nederland o nederland wij zijn de kampioen, :win3: handjes omhoog en middelvinger vooruit.
:wink:


zeggen ze dat Australie bureaucratisch is, maar hier is alles hier snel geregeld en goed, dus ik weet niet wat Nederland zich verbeeld,( maar wat is het toch een mooi land (voor de achterblijvers anders krijg ik op mijn kop dat ik mijn vaderland verloochen)  maar niks werkt.


dus.

blokkeren die handel, anders  plukken ze  gewoon door als je allang en breed hier zit.
 
Gut, lekkere boel, Lizzy! Wat een gedoe  :crazy:. Ik geloof dat ik me destijds zelf overal bij uitgeschreven heb. Never assume anything hè.

(En alles (nou ja, zeg nooit 'alles') werkt hier, behalve Telstra! Daar heb ik de afgelopen week écht een hartverzakking van gekregen! De ene  :eek:ops!: na de andere  :eek:ops!: Ik voel me onderhand echt een jampotje!)
 
wij hebben ons ook overal zelf uitgeschreven middels een brief. Geen probleem dus. Alleen met de IBG-groep maar dat betreft de aflossing van studieschuld hetgeen nu iets moeilijker wordt omdat we met onze rekening ook de automatische overboekingen hebben geanuleerd.
 
even voor de goede orde.

Wij hebben ons overal ook zelf  afgemeld.

Iedereen en alles individueel.
 
[quote author=loecky link=topic=10514.msg148673#msg148673 date=1256548078]
wij hebben ons ook overal zelf uitgeschreven middels een brief. Geen probleem dus. Alleen met de IBG-groep maar dat betreft de aflossing van studieschuld hetgeen nu iets moeilijker wordt omdat we met onze rekening ook de automatische overboekingen hebben geanuleerd.
[/quote]

dan kun je toch zelf een automatische betaling aanmaken.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10514.msg148651#msg148651 date=1256533726]
Nederland o nederland wij zijn de kampioen, :win3: handjes omhoog en middelvinger vooruit.
:wink:
[/quote]

Ik dacht gelijk aan dit plaatje.. don't ask me why..

footballhooligantrainin.jpg
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10514.msg148739#msg148739 date=1256612653]
[quote author=loecky link=topic=10514.msg148673#msg148673 date=1256548078]
wij hebben ons ook overal zelf uitgeschreven middels een brief. Geen probleem dus. Alleen met de IBG-groep maar dat betreft de aflossing van studieschuld hetgeen nu iets moeilijker wordt omdat we met onze rekening ook de automatische overboekingen hebben geanuleerd.
[/quote]

dan kun je toch zelf een automatische betaling aanmaken.

[/quote]

een maandelijkse automatische betaling vanuit Au naar de IB groep kost per maand iets van $22 (kan ook een ander bedrag zijn) hetgeen niet opweegt tegen de maandelijkse aflossing. We hebben besloten om de schuld in 1 keer af te gaan lossen.  Vanuit het buitenland kun je ook 1 keer per jaar ipv maandelijks een gedeelte van je schuld aflossen.
 
Ook een mooi voorbeeld hier!

Wij hadden alles netjes afgehandeld en opgezegd, dachten we! Alleen een lopende rekening aangehouden voor eventuele betalingen en overboekingen in Nederland. Tot vorige week alles prima verlopen, geen dreigbrieven en alles leek afgehandeld.
Krijg ik in 1 keer een brief van de Duitse Belastingdienst(waar ik 10 j heb gewerkt, maar de afgelopen 3 jaar niet meer), schrik :?
Positief nieuws, ik krijg nog enkele honderden EUR terug, maar dat kan alleen op een binnenlandse(Duitse) rekening, mmmmm, die heb ik 2 jaar geleden al opgezegd en probeer nu maar eens vanuit Australie een nieuwe te openen alleen om die par honderd EUR terug te krijgen??
 
[quote author=loecky link=topic=10514.msg148894#msg148894 date=1256762480]
[quote author=lizzyhas link=topic=10514.msg148739#msg148739 date=1256612653]
[quote author=loecky link=topic=10514.msg148673#msg148673 date=1256548078]
wij hebben ons ook overal zelf uitgeschreven middels een brief. Geen probleem dus. Alleen met de IBG-groep maar dat betreft de aflossing van studieschuld hetgeen nu iets moeilijker wordt omdat we met onze rekening ook de automatische overboekingen hebben geanuleerd.
[/quote]

dan kun je toch zelf een automatische betaling aanmaken.

[/quote]

een maandelijkse automatische betaling vanuit Au naar de IB groep kost per maand iets van $22 (kan ook een ander bedrag zijn) hetgeen niet opweegt tegen de maandelijkse aflossing. We hebben besloten om de schuld in 1 keer af te gaan lossen.  Vanuit het buitenland kun je ook 1 keer per jaar ipv maandelijks een gedeelte van je schuld aflossen.
[/quote]


Dat is duur!

Ik kwam er ook achter dat gewoon pinnen hier elke keer een bedragje mee insluiptaan transactie kosten , dus ik pin nu 1x per week huishoudgeld.
 
Pin je dan vreemd?? (dus pin je bij een andere bank dan waar je je rekening hebt??) Anders lijkt het me een beetje vaag...  Dit kun je dan omzeilen door gewoon bij je eigen bank te pinnen, of om (maar dat weet ik niet zeker) bij te pinnen in de supermarkt..
 
Maar de ING bank schijnt hier ook geen fee's door te berekenen wanneer je geld bij een vreemde bank pint. Ik heb overigens hier ook nog geen enkele ING ATM gezien (maar Australië was volgens mij redelijk groot :D) dus pin je altijd vreemd als je bij de ING zit.
 
Met een NL pas hangt het, voor zover mij bekend, af van de voorwaarden verbonden aan die pas. Ik heb een pas bij de rabo waarmee ik gratis kan pinnen in het buitenland, terwijl met een ander soort rekening bij de rabo men wel moet betalen voor elke buitenlandse transactie.
 
Ik heb een gewone rekening bij de ING, neem een paar keer per maand geld op en betaal 1,82 Euro per keer, onafhankelijk van het bedrag. Kan daar wel mee leven.
 
volgens mij zag ik toch regelmatig van die geniepige bedragen staan omdat ik pin bij supermarkt , groenteboer whatever.
pinnen uit de muur doe ik altijd bij mijn eigen westpac of die andere waarmee ie samen is gegaan.
 
Misschien omdat je onder een bepaald bedrag pint, of omdat je via je credit card betaalt en niet via 'savings'? Dat is in sommige winkels wel zo. Hou 't nog 's in de gaten, nou ben'k benieuwd!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=10514.msg148927#msg148927 date=1256802512]

Misschien omdat je onder een bepaald bedrag pint, of omdat je via je credit card betaalt en niet via 'savings'? Dat is in sommige winkels wel zo. Hou 't nog 's in de gaten, nou ben'k benieuwd!

[/quote]

Hmmm...  :? daar ben ik ook wel heel benieuwd naar
 
aha, steevaste vraag idd aan de kassa , credit or savings en dan zeg ik credit!

pottiedrie 1oog , jij bent goed!
dus daar ligt het aan.

en de westpac card is idd een soort van credit card, maar niet eentje waarmee je in de min kan, je kunt er ook mee op internet kopen zeg maar.

mm.
 
Back
Top