tip voor verhuizing: goedkope en goede transporteur

clara

New Member
2 jaar geleden zijn wij met www.allround-transport.com van nederland naar spanje verhuisd. zelfde systeem: vrachtwagen voor de deur, 2 uur om in te laden en hier 2 uur om uit te laden. 40kuub voor 2250,00 alles inclusief. het is wel afhankelijk van de chauffeur hoe schappelijk die is met tijden, maar wij hadden een topper! heeft geholpen met inladen en ook weer met uitladen hier en we mochten hem met pijn en moeite een extraatje geven.
nu heb ik hem weer aangeschreven en wederom ben ik heel erg goed, snel en supervriendelijk geholpen. de eerste offerte (2 maanden geleden) was 2250,00 voor een 40ft container van denia (oostkust) naar sydney.... niet écht duur geloof ik. nu ik een 20ft wil, komt de prijs uiteraard lager uit (zal nog laten weten hoeveel precies) en ben ik weer super geholpen! ik wilde jullie deze info niet onthouden....
 
correctie, foutje van mijn kant: die 2250,00 waren alleen de vrachtkosten. ik heb de offerte gewoon niet goed gelezen! echter: totaal faktuur tot melbourne (zullen daar nog wel klaringskosten zijn???) is het voor een 20ft van denia naar melbourne 2700,00EUR. als je daar bijvoorbeeld de kosten afhaalt van het stuk spanje, blijft het interessant! andere offertes lagen tussen de 5000 en 7500 euro en dan wel alles zelf inpakken.....
hoop dat jullie iets aan de info hebben, zijn verder ook gewoon super aardige mensen en snel ook, vorige week e.e.a. telefonisch kortgesloten en morgen om 14.00 uur (vandaag dus eigenlijk) staat de container er al! nou, ik ga nog even een nachtje doorwerken, doe alles alleen, dus nog een uur of 15 ploeteren en dan mag ik even onderuit zakken..... :lol:
 
Hoe zit het dan met verzekeringen? Er zijn wel meer topics waar het over verhuizingen. Heb soms wel eens wat dingen gelezen in die topics en daar kwam het vaak uit op zo'n 5000 a 6000 euro, maar dat was vaak incl. in en uit pakken, verzekeringen enz. Je hoeft dan nauwelijks iets zelf te doen. Heb geen idee wat de kosten zijn als je je spullen door de quarantine wilt hebben.

Persoonlijk ga ik zelf liever voor een verhuizer die iets meer vraagt, maar die wel alles voor je regelt ;)
 
Hi Annemiek, die hebben wij gevonden: van het net in Soest... Die regelen zo'n beetje alles wat de verhuizing betreft. Door to door inclusief opslag voor de tijd dat we nog aan het rondreizen zijn!
 
Wij hebben nu een afspraak staan met Allied Varekamp, v.d Eijnden en Derksen. Die komen daadwerkelijk langs. Allways Transport hebben we afgeketst, want die zijn echt veel te duur! Wat dus wel heel grappig is: gisteren kreeg ik een document van iemand van v/d Eijnden met tips over hoe je goederen schoon moet maken die mee gaan (grasmaaier, fiets, droger enz.). Dat document komt heeft ze doorgestuurd gekregen van iemand van Allways transport :) Dan vraag ik me weer af wat dat contact te betekenen heeft ;)
 
Is dat document geschikt om te delen, misschien dat het ergens gepost kan worden? Ik ben wel nieuwschierig naar die tips :)
 
Hoi Clara,

Ik heb op de site gekeken van Allround transport maar ik zie niets over verhuizen naar Australie. Ik zie alleen bestemming in Europa.
Faatje
 
Het is een nogal groot document Hansie, dus kan het je wel mailen.

Wij hebben op dit moment het beste gevoel bij v.d. Eijnden, omdat die qua prijs veruit de goedkoopste zijn en de meeste service bieden. Nu maar afwachten of we in werkelijkheid net zoveel kub hebben als geschat ;)
 
Veel geluk met v.d Eijnden, wij hebben er geen plezier aan beleefd aan die mensen.
Een vertegenwoordiger komt even schatten hoeveel kubieke meters de inboedel is, maakt een documentje op dat ondertekend wordt en weg is ie.
Wel nog even zijn nieuwe vertegenwoordigersleasebak laten kijken
Een maand voor vertrek even checken of nog alles volgens plan gaat verlopen, niet dus, hellaas hebben wij geen tijd om uw inboedel op te halen wegens bouwvak, we kunnen het wel opslaan als U het zelf komt brengen.
Daar sta je dan met je hele zooitje.
Dus be aware met die v.d. Eijnden boys, goedkoop zijn ze wel maar maken zich er ook erg goedkoop van af.
Niet getreurd wij hebben de firma Soons uit Geleen gebeld en die hebben ons super geholpen, een maand op voorhand, geen problemen met bouwvak, de spullen werden op afroep gratis opgeslagen, super personeel, vakkundig afgeleverd in Australië en dit alles met een lach.
Echte vakmensen.
 
hmmm... dat zet me wel even aan het denken. Het kan natuurlijk altijd dat iemand negatieve ervaringen heeft met een bedrijf, terwijl een ander een positieve ervaring er mee heeft. Ik denk dat we gewoon goed moeten opletten als ze langs komen. Gelukkig hebben wij geen last van de bouwvak ;) Mocht het bezoek nou een negatief gevoel voor ons achter laten, dan kunnen wij ook wel eens een telefoontje plegen met Soons.
 
Back
Top