Tip! Website voor vergelijk cost of living

Mmm, Sydney is 2% goedkoper dan Amsterdam. Ik vind het vreemde vergelijkingen en de keuzes van zaken die vergeleken worden blijven toch arbitrair. Maar wel grappig.
 
Ik zou het wat meer loslaten. En dat zegt iemand die controlefreak is.

Je kan niet 1 euro met 1.5 dollar vergelijken. Maak een grove schatting van wat je gaat verdienen (of denkt te verdienen) en wat je op de bank hebt staan. Maak een grove schatting van huur, boodschappen, verzekeringen, overige utilities etc. Tel er 10% marge bovenop. En verder zou ik niet gaan.

Wil je echt goedkoper leven? Ga dan in Thailand wonen. Wil je alleen weten of je grofweg rond kan komen, dan zou de berekening hierboven voldoende moeten zijn. De details zijn toch anders.

Wij geven met 2 personen ex huur ongeveer 2400 dollar per maand uit (1 auto - geen dure sportabbonementen, groente van de markt, goede verzekeringen, geen dure vakanties naar buitenland meegerekend, wel weekendjes weg in het land).
 
Daar heb je wel gelijk in @FOL . Die vergelijkingssite gebruikten we ook vooral voordat we gingen, om een idee te hebben of we rond zouden kunnen komen. Nu we er eenmaal zijn vergelijk ik bijna nooit meer, alleen met grote bedragen soms. Maar dat is gewoon nieuwsgierigheid, want echt verder kom je er niet mee.
 
Back
Top