Tanya
New Member
Ik ben in september 2012, na het afronden van mijn opleiding, vertrokken voor een jaartje backpacken in Australië, en ik kwam er eigenlijk al snel achter dat ik niet meer terug wilde naar Nederland. Ik heb mijn drie maanden farm work toen gedaan zodat ik nog een tweede Working Holiday visum kon krijgen. De formuliertjes hiervoor liggen klaar, en ik kan nu dus nog een jaar doorbrengen in Australië. Momenteel ben ik weer even in Nederland en werk ik om mijn terugreis naar Australië te financieren. Maar ik weet nu al dat een jaar in Australië niet genoeg zal zijn: ik wil eigenlijk permanent in Australië gaan wonen, maar in ieder geval voor een langere tijd. Ik ben 23 en heb dus het geluk dat ik met m’n Working Holiday visum nog een jaar terug kan, en dat ik eventueel nog een studentenvisum kan aanvragen, maar daar zitten een hoop beperkingen aan (studeren kost veel in Australië en je mag maar beperkt werken met een studentenvisum). Dus ik vroeg me af wat mijn andere opties zijn.
Ik ben geschoold, maar kom met mijn bachelor of arts diploma denk ik niet in aanmerking voor een Skilled visum. Ook vraag ik me af of het me zou lukken om gesponsord werk te vinden, omdat ik nog niet zoveel werkervaring heb. Dit kan ik natuurlijk proberen te vinden tijdens mijn Working Holiday jaar, maar ik wil voordat ik terug ga graag weten wat mijn mogelijkheden zijn en wat ik kan verwachten. Weet iemand bijvoorbeeld of je ook een stage kunt doen met een studentenvisum (zodat ik ervaring kan opdoen en zo mijn kansen op een werkvisum vergroot), en wat de eisen zijn voor de soort opleiding die je dan moet doen (is het bijvoorbeeld oké als je part time studeert?)? Heeft iemand tips of advies voor mij? Mijn doel is gewoon: een leven in Australië beginnen en dan zo lang mogelijk blijven.
Ik ben geschoold, maar kom met mijn bachelor of arts diploma denk ik niet in aanmerking voor een Skilled visum. Ook vraag ik me af of het me zou lukken om gesponsord werk te vinden, omdat ik nog niet zoveel werkervaring heb. Dit kan ik natuurlijk proberen te vinden tijdens mijn Working Holiday jaar, maar ik wil voordat ik terug ga graag weten wat mijn mogelijkheden zijn en wat ik kan verwachten. Weet iemand bijvoorbeeld of je ook een stage kunt doen met een studentenvisum (zodat ik ervaring kan opdoen en zo mijn kansen op een werkvisum vergroot), en wat de eisen zijn voor de soort opleiding die je dan moet doen (is het bijvoorbeeld oké als je part time studeert?)? Heeft iemand tips of advies voor mij? Mijn doel is gewoon: een leven in Australië beginnen en dan zo lang mogelijk blijven.