tips gebruik digitaalfototoestel op reis

C

cindy

Wie heeft er goede tips voor mij wat betreft digitale fototoestellen. Wie heeft er ervaring met een digitaal fototoestel op reis voor langere tijd. Mail je de foto's naar huis en zo ja gaat dat gemakkelijk vanuit een internetcafé? Wat is handiger, een kaart kopen van 128mb of meer? Of een usb stick gebruiken om je foto's mee op te slaan? Alle tips zijn welkom!

Hi Cindy,

het is wel afhankelijk van de kwaliteit foto's die je wilt maken (hoge / lage resolutie / RAW). Ook is bij sommige camera's de software nodig om de foto's van je camera af te halen. Wij hebben er voor gekozen om een aantal grote kaarten mee te nemen, omdat we met een grote resolutie werken en RAW foto's kunnen oplopen tot zo'n 15 MB.

Ik weet niet of je al een camera hebt of niet? En zo ja wat voor een. Het hangt er namelijk nogal vanaf hoe groot de foto's zijn qua formaat. Als je mooie uitvergrotingen wilt maken kun je beter niet té weinig mpixels hebben. Maar vooral je zoom is belangrijk.

Als je foto's wilt laten zien kan dat ook misschien wel met een digitaal fotoalbum. Zo heeft mijn neef het gedaan toen hij een half jaar in Japan zat voor zijn studie. Hij kon bij de foto's ook commentaar typen. Het was erg grappig en handig. Hij gaf alleen aan ons de code door. Dus het is niet door de hele wereld te bekijken.

Wat ook nog een optie is. Is je foto's op te sturen (digitaal) naar bijvoorbeeld de hema. Daar kun je instellen bij welke hema je het afgedrukt wilt hebben. Je kunt dan ook met je ouders afspreken dat ze de foto's bij het dichtsbijzijn de filiaal gaan halen.

Succes ermee!

Ik zou toch voor een aardig grote kaart gaan. Je weet maar nooit waar je foto's van wilt maken en hoeveel. Je weet ook niet wanneer je de gelegenheid hebt om ze op internet te zetten.

Maluka heeft voor onze katten en andere zaken een online foto-album van coppermine (als je benieuwd bent hoe dat eruit ziet: http://coppermine.koekeloekoe.nl ) Je kunt dan gewoon je foto's op internet zetten. Vaak moet je inderdaad de software hebben. Misschien kun je die meenemen en dan kijken of dat bij een internetcafe mogelijk is deze tijdelijk op de pc te zetten ofzo. En misschien zitten er wel standaard heel veel van dat soort pogramma's op de pc's van een internetcafe. Kan me voorstellen dat ze wel veel vaker mensen krijgen die dat willen doen.

Wat de oplader betreft. Ik weet niet of je al een digicam hebt, maar batterijen met meer dan 2000 miliampere zijn wel aan te raden. Ikzelf heb een snellader waarin 4 batterijen binnen 1 uur opgeladen zijn.

Mocht je nog geen digicam hebben, dan kan ik je de powershot camera's van canon wel aanraden. Ikzelf heb de powershot A95 en ben echt een leek op fotografie gebied. Hij heeft een aantal ingestelde functies waar je perfect mee uit de voeten kunt.  :lol:  :lol:  :lol:

Ik heb zelf een Canon compact-camera (S45) en ben er erg tevreden mee. Ik heb een aantal 128MB kaartjes en een 256MB kaart. Als er 1 de geest geeft, ben ik niet alle foto's kwijt (gelukkig is dat tot nu toe nog niet voorgekomen :wink:). Ik zou dus als ik jou was liever 2 kaartjes van 256MB kopen i.p.v. 1 van 512MB.

Das inderdaad wel een goed idee! Bij ons in de buurt zit foto konijnenberg (http://www.foto-konijnenberg.nl). Die zijn erg goedkoop. De goedkoopste die ik tot nu toe op inet kon vinden. Ik heb daar alles gekocht en de service is perfect! Mijn 256 mb kaart (een snellere kaart) was 33 euro. Mijn camera was bijna 100 euro goedkoper dan in een gewone fotozaak!  :-o

Wij hebben een canon digitale spiegelreflex camera. Daar kun je ook andere lenzen opschroeven. Heb je het beste zoom bereik. Wij hebben er twee kaartjes bij van 512. Maar nu kun je voor net zoveel geld 1 GB kaartjes al kopen. Wij hebben zo'n groot kaartje erbij omdat deze camera grote foto's maakt. Werkt wel goed. Mooie foto's en je kunt werkelijk alles instellen. Maar vooral de mogelijkheid om er andere lenzen op te zetten vind ik een grote pré! Je sjouwt alleen wel wat meer mee...

Uiteraard zijn twee 512MB kaartjes weer beter dan twee 256MB kaartjes :p. Zeker als je een EOS 300D hebt. Ruilen? :roll:

Die had ik ook graag willen hebben en Mark ook wel  :wink: Lag alleen net even een beetje..... beetje maar hoor  :p buiten mijn budget  :lol:

Die moet ik gebruiken om uit de rode cijfers te komen. Leuk hoor als je op kamers gaat en je moet in een keer 2 maanden huur en borg enzo betalen. Was in een keer een paar honderd euro en ben daar nog niet uit. Gelukkig niet heel erg, maar daar ga ik mijn belastingteruggave voor gebruiken :)

Mijn camera kwam van mijn eindejaarsuitkering en mijn gratificatie  :wink:

Back