Tips gevraagd: afscheidsfeestje/uitdelen school?

tampet

XPdite Sponsor
Hoi geemigreerde ouders met lagere school kinderen..

Hier en vraag van een a-creative moeder...wat voor afscheidsfeestje/cadeautje hebben jullie georganiseerd voor de schoolvriendjes/klasgenootjes?
Hebben jullie kangaroo cake gebakken of koala pennen uitgedeeld, of...of??
Lijkt me leuk om iets leuks te doen, maar ben niet zo crea ingesteld...hebben nog even, op zijn vroegst valt dochters afscheid eind juni...

Dank alvast voor jullie reacties!

Tampet (99 more things to do on my list.. :evil:)

hoi, ik ben behoorlijk 'crea' maar had het gewoon druk de laatste weken.

Ik heb uit Australie laten overkomen; (adres had ik geloof ik van Ebay ofzo) een flinke zak met 75 knijpkoala's, bij Vistaprint goedkope visitekaartjes laten maken met ons mail en blog adres, en een tekstje, en een kaartje in elke koala gestoken.
De meiden hebben dit uitgedeeld op school. Werd goed ontvangen, omdat ouders het vaak leuk vinden het idee te hebben dat ze contact kunnen houden...

Echte vrienden kregen een wat groter cadeautje. Het plan was een webcam (ca 10 euro), maar de meesten hadden er al een gekocht.

wij hebben een groot feest voor iedereen gegeven; wij de drank- de gasten eten. een echte bring your own plate dus.
Het leuke was dat ik niets meer hoefde te doen na het klaarzetten, het was dus een echt feestje. We begonnen om 17.00, zodat de kleintjes konden komen, en eindigden om 3.00

veel succes!

Misschien kun je een leuke kleurplaat met een koala/kangaroo/krokodil ofzo downloaden en daar eventueel adresgegevens opzetten?

Laat een taart maken in de vorm van een roadsign om te trakteren......gele laag marsepijn erover, naam van je kindje erop en de tekst: gaat naar Australie........??????

Sleutelhanger met een afbeelding van een Australisch dier????

Een leuke klok voor in de klas met de tijd van Australie??????? Knoem maar wat hoor!

Voor de juf/meester om voor te lezen in de klas:
De wereld is groot, veel en veel groter dan de buidel van Mama Kangoeroe. Maar kleine Kangoeroe blijft liever dicht bij mama. Dat is veiliger, warmer en makkelijker. Mama probeert Kleine Kangoeroe met een duwtje in de rug te laten zien wat het leven allemaal te bieden heeft. Eerst wil dat niet zo best lukken, maar dan...

"Voor alle kleintjes die hun mama zullen loslaten (en voor alle mama's die hun kleintje zullen loslaten")
Thema’s: loslaten, volwassen worden.
Kleine Kangoeroe - Guido van Genechten
Uitgeverij Clavis
ISBN 9044802852 prijs € 12,95
Direct bestellen bij bol.com
Kleine Kangoeroe is gekozen tot het Prentenboek van het Jaar 2007 en is het boegbeeld van de Nationale Voorleesdagen 2007. Een jury van Nederlandse jeugdbibliothecarissen koos tien boeken uit het complete aanbod van prentenboeken voor peuters en kleuters. De volgende 10 titels staan centraal tijdens de Nationale Voorleesdagen 2007: (klik op de titel voor een omschrijving)

Bij het knuffelparadijs.nl hebben ze ook van alles en nog wat zag ik via Google!

Succes!

Last, but not least: ontketen een rage en koop skippyballen (eur2,99 p/st bij het kruidvat, eur1,30 bij sportservicehaarlemmermeer.nl  eur27,50 voor 10st Jip en Janneke skippyballen op speurders.nl .....ff google) voor de kids in de klas en laat ze daar een skippy-ballenrace mee houden op het schoolplein of tijdens het feestje.

Je kunt ook nog  :grin: als je tijdens jullie eigen feestje de volwassen hier op laten racen!

Dat is pas origineel als je het mij vraagt!  :wink:

wat een leuke ideeen allemaal.  :grin: :grin:
Hoe kom je er toch op. We zullen dit zeker volgen want misschien hebben wij er ook iets aan.

Thanks allemaal

(jammer genoeg soms) staat mijn hoofd meestal bol van dit soort creatieve/maffe dingen, maar soms kan het ook ERG handig zijn. Zelf hebben wij een kleine van 2 jaar en hopelijk moeten wij tzt dus ook een dusdanig iets gaan bedenken!

Wij hebben een foto van Australie bewerkt met photoshop. Een vlaggetje geplaatst opde plaats waar we heenzouden gaan (is intussen wel verandert), over het midden een foto met het gezicht van het betreffende kind en eronder ons emailadres. De meeste kinderen bewaren een foto makkelijk in een album en hebben ons adres bij de hand.

Hoi,

En heeft er iemand ideetjes voor het afscheidsfeest voor vrienden en familie?
Welke typische, gemakkelijke en snelklare hapjes/voeding kun je je collega's voorzetten?

Alle ideetjes zijn welkom.
Alvast bedankt,
Teekay

Ha Mamavark+Ernie, dank voor jullie briljante ideeën! Hier zit genoeg tussen....en zoals zo vaak... beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen :grin: :grin:

Thx again!!!  :up:

Back