tips om huis te huren wanneer nog geen werk

Jerden

Active Member
ik heb al een aantal keren gelezen dat het heel moeilijk is om in Australië iets te huren als je nog geen werk hebt. Een manier om dat te omzeilen is 6 maanden huur op voorhand te betalen.

Heeft er nog iemand goeie tips? Want onze container komt binnen 1,5 maand aan en ik verwacht niet (hoop natuurlijk wel) dat we tegen dan al een vaste baan hebben. En om nu ineens 6 maanden huur te gaan ophoesten, terwijl je niet eens zeker weet of je kan blijven daar, lijkt me toch net iets te veel :huh:

Hoe hebben anderen dat gedaan? Of heeft iedereen binnen de 2 maanden een baan?? (en hoe doe je dat dan ... :wink: )

Zou geen andere oplossing weten. IN ons geval was het ook 6 maanden huur (7 eigenlijk, want je moet ook de bond betalen) en dan heel hard bidden om werk na de eerste 6 weken gemeubileerd te hebben gehuurd. Gelukkig had Dirk daarna binnen 2 weken een baan. Hij was vanuit Nederland al heel hard aan het solliciteren geweest en is daar hier ook gewoon mee door gegaan en dat heeft uiteindelijk gewerkt.

hai, ik kan alleen bedenken dat je eerst n vakantiewoning huurt, met kortere leasetijd. Zit zelf nu ook aan andere kant en als verhuurder zou ik ook niet verhuren aan iemand zonder werk, zonder stevige vooruit betaling.

Vooral intensief solliciteren, succes!

Simone

Hi, wij hebben inderdaad, zoals Simone aangaf, een vakantiewoning gehuurd, dan heb je dat probleem niet. Uiteindelijk hebben we daar 4,5 maand gewoond, we mochten per 4 weken opzeggen. Je betaalt wel wat meer maar 'koopt' dan ook wat flexibiliteit en rust (ervan uitgaande dat je dus iets meer kunt besteden).

Succes!
Annemarie

hoeveel duurder is een vakantiewoning? Ik kwam bedragen tegen van 150 AUD per dag, dat is wel heel veel!

en als ik toch aan het vragen ben: hoe snel moeten de kinderen naar school? Die van mij zijn (dan) 6 en 7, dus wel leerplichtig. Mag ik ze thuis (in de vakantiewoning) houden tot we een baan en huis hebben gevonden? En zo niet, hoe kies je dan een school?

Geen idee hoe het ergens anders is maar wij hebben een tweekamerappartement (twee slaapkamers, huiskamer en keuken) kunnen vinden (aan het strand, met zwembadgebruik en gym) voor $100 per dag. Zonder zwembad/gym en iets eenvoudiger konden we er een krijgen voor $75 per nacht. Wel is belangrijk om je te realiseren dat dit dus inclusief alles is (meubilering, beddengoed etc., gas, licht, water) wat de bedragen per dag voor een ongemeubileerde woning natuurlijk niet zijn.

Wat betreft kids: geen idee maar daar hebben anderen vast wel een antwoord op.

Groet,
Annemarie

bedankt!!
Even een korte berekening, voor 120 dagen (zo'n 4 maanden)
Voor 100 per dag, kom je uit op zo'n 12.000 AUD, voor een redelijk luxe tweekamerappartement (of 9000 voor een minder luxe tweekamerappartement).
Als je een 'gewoon' huis huurt met drie slaapkamers, bv 350 per week, is het 6000 AUD maar dat is exclusief gas/water/licht (700 AUD?) en meubels, linnen etcetc.
En 7 maanden huur als borg is bij het ' gewone' huis is een dikke 10.000 dollar.

Over de kinderen zou ik me niet te veel zorgen maken. Wij kwamen eind augustus aan en omdat we rondgereisd hebben gingen ze pas begin februari dit jaar naar school. We hebben er nooit wat van gehoord. Onze jongens waren toen 9 en 12.

Groetjes,
Sacha

Hoi

Kijk eens hier www.homeaway.com.au of www.stayz.com.au ook holiday huizen.

Succes

Sidonia

Wij hebben in eertse instantie ook een vakantiehuisje (3 kamer) gehuurd voor 220 dollar per week, aan het strand! Toen zijn we op huizenjacht gegaan en de makelaar van ray White vond ons sympatiek genoeg om een goed woordje voor ons te doen bij de eigenaar. Ik moet zeggen dat de kids zich erg goed gedroegen tijdens de bezichtiging. Zij nam toen genoegen met een bankafschrift waaruit bleek dat we genoeg geld op de rekening hadden staan om 6 maand van te levenincl. huur. Na 4 weken hadden we een huis (meubels kwamen mas na 12!, vertraagde boot)Toen we wisten waar we gingen wonen hebben we de kids aangemeld op de school in de buurt.

Hi Yoog,

Waar en wanneer heb je dat vakantiehuisje gehuurd? we zijn erg benieuwd.

Hoop dat je het wilt delen.

Gr. Rens

Bedankt voor alle tips en suggesties :up:

Probleem bij een vakantiewoning is dat we niet weg kunnen met onze container(inhoud). En dat maakt het nu net wat dringender. Om die container ergens te laten opslaan kost ook weer een pak geld, en bovendien snak ik naar wat andere kleren dan die wat ik heb kunnen meenemen in onze koffers :wink:

@ydewit: wat is een granny flat??

en als ik toch aan het vragen ben: hoe snel moeten de kinderen naar school? Die van mij zijn (dan) 6 en 7, dus wel leerplichtig. Mag ik ze thuis (in de vakantiewoning) houden tot we een baan en huis hebben gevonden? En zo niet, hoe kies je dan een school?

Hebben wij ons ook zitten afvragen. Maar omdat ze hun schooljaar al afgesloten hebben in België, en pas aan hun volgend schooljaar kunnen beginnen in februari, is wat ze nu krijgen toch maar herhaling, dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Wij willen ze absoluut voor februari al naar school laten gaan, omdat ze dan Engels kunnen leren en al wat aan het nieuwe schoolsysteem kunnen wennen alvorens ze naar nieuwe leerstof moeten. Maar het is idd niet evident om dan te weten welke school als je nog geen vaste woning hebt...

Wij hebben ondertussen op http://www.thehomepage.com.au/ wel een aantal interessante woningen gevonden. We gaan nu in alle stadjes waar woningen te huur zijn eens rondrijden om te zien of we daar zouden willen wonen. Gisteren hebben we er al een aantal bezocht en ook kunnen schrappen. Op die manier zal het dan hopelijk wel lukken ... En mss vinden wij ook wel een eigenaar die genoegen neemt met een bankafschrift :up:

Hoi,

In de meeste plaatsen kun je storage shed's huren. afhankelijk van eigenaar en plaats tussen 150 en 200AUD per maand. Dit zijn garageboxen van 6x4 mtr en is een veel goedkoper oplossing dan container bij vervoerder. Het geeft je op deze manier wat meer rust om
rond te kijken voor huis. Een vakantie woning is een goed idee en geloof niet alle makelaars. Het zijn soms grote boeven en ze laten je
gemakkelijk 40 a 50 dollar per week teveel betalen.

Succes

Een granny flat is meestal een schuur of verdieping met woonkamer(tje), slaapkamer, badkamer en keuken(tje) net wat je nodig hebt de eerste dagen. Die van ons is een boven verdieping met ontbijt en badhandoeken en beddengoed.

Hee Denise, ik denk dat het wel kan hoor, om zonder een baan iets te huren.
Wij hebben 2 of 3 maanden vooruit betaald, maar we hebben ook onze bankrek afschrift laten zien,dat geeft hun een idee dat het wel goed zit, dat je het kunt betalen.
En als je een referentie nodig hebt, dan mail je me maar he.
Je moet gewoon geluk hebben met makelaar misschien? Want wij hadden meteen het 1e beste appartement waar we voor wilde gaan gekregen.
Je hebt ook goed rond gesnuffeld op realestate.com.au neem ik aan he? Daar hebben wij het onze op gevonden.
Je zou geluk kunnen hebben met deze tijd, want het is erg slapjes in de realestate ( ook qwa huur ) zeggen ze. Dadelijk tegen december zal het wel anders worden.
Wel een goed idee vind ik evt het huren van een storage. Dat gaan wij ook doen in Byron ( tijdelijk ) en dan zou je wel iets van een vakantie/gemeubileerde woning kunnen huren voor een tijdje. Maar is wel altijd duurder ( ook al is het incl )

Komt goed zou ik zeggen! :up: Groetjes Ingrid

sorry, even niet meer actief geweest. Wij hebben een apartementje (2 slaapkamertjes) in Shoalwater, Rockingham gehuurd, was niet groot maar ach, het was maar tijdelijk. Ik kon het telefoonnummer van de verhuurder nog vinden, weet niet of het nog werkt.:Geoff 0893375915. De kids gingen naar de basisschool in Mandurah naar de afdeling voor nog geen engels sprekende kinderen en werden gratis op en neer vervoerd met de taxi, ideaal. De oudste ging met de bus naar secret Harbour.

Back