Tips - Spouse of Partner Visa

BibiM

New Member
Hallo allemaal!

Mijn Australische man en ik willen volgend jaar naar Sydney emigreren. Wij wonen op dit moment in NL (man heeft Duits paspoort) met onze dochter en tweede op komst. Wij zijn drie jaar samen én afgelopen oktober getrouwd in Nederland.
Mijn man is geboren en getogen in Australië, wat betekent dat wij met gemak zouden kunnen gaan emigreren. We zijn beide 25 jaar en ik ben in NL al een aantal jaar aan het werk als Pedagogisch Medewerker in de Kinderopvang.
Op dit moment zijn we ons aan het verdiepen in verschillende visa.. Nu lees ik dat het Spouse visa een stuk goedkoper is dan het Permanent Partner visa.

Wie heeft ditzelfde meegemaakt en heeft tips?? Welk visa? En als we eruit zijn wat voor ons het beste is, waar beginnen we dan het hele proces?
 
Last edited:
Je hebt een partner visum voor als je partner australier is en jij niet. Volgens mij heb je geen andere partner visa behalve dat je mee kan liften op het visum van je partner. Hij of zij is dan de hoofdaanvrager en jij als partner en kinderen kunnen daar op mee. Voor jullie gaat dit niet op omdat je man Australier is en dus geen visum nodig heeft. Waarschijnlijk zijn jullie kinderen ook Australisch en hebben dus geen visum nodig. Mocht dat niet zo zijn zou ik dat eerst regelen want dat scheelt je een hoop geld. Iedere extra persoon op de partner visum aanvraag is 1500 Eur als ik het me goed herrinner.
Beste plek om te beginnen is de Immi site https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/309-
 
Mijn vrouw heeft een Brits en Australisch paspoort en wij hebben in NL, Noorwegen en Duitsland gewoond alvorens afgelopen Juli in Australia te belanden.
Het spouse visum is inderdaad relatief goedkoop en eenvoudig en kan je makkelijk zelf doen. Het voordeel is dat je gelijk overal mag werken en wonen.

Bibi, jij bent de aanvrager en je man is de sponsor. Jij moet dus beginnen met een aanvraag te doen via een ImmiAccount.
Je man hoeft geen visum aan te vragen want hij is een returning resident. Als de kinderen al de AU nationaliteit hebben dan hoeven die niet in het visum mee.

Het lijkt mij geen probleem om de duurzaamheid van jullie relatie aan te tonen. Kijk anders eens in dit draadje: https://xpdite.net/forum/threads/lastava-plienb-300-309-100-visum.14154/
Ik heb daar een pdf ingezet met onze inhoudsopgave...dan kan je zien wat ik heb aangeleverd.
 
Ah super @FritsC bedankt! Ik ga nu bezig met de aanvraag Subclass 309. Ben benieuwd hoelang het gaat duren :)

De verwerkingstijd ligt rond de 8-12 maanden vanaf dat je alle documentatie compleet hebt en je formeel de aanvraag indient.
Doe vooral nog geen VOG (verklaring omtrent gedrag) of medische test. De Case Officer (CO) die jouw aanvraag gaat beoordelen zal aangeven wanneer je dat moet gaan doen.
 
Back
Top