Tips voor dagjes en/of restaurants aan Moreton Bay!

Anne Marije

Member
Sinds begin september 2007 woon ik met mijn man, David, in Scarborough (Redcliffe City).
Nu we gesetteld zijn, hebben we eindelijk meer tijd om lekker in het weekend de omgeving te gaan verkennen en te genieten van Australie :smile:!

Heeft er iemand misschien nog leuke tips voor dagtripjes of restaurantjes?

Het lijkt ons ook erg gezellig om wat meer mensen in de buurt te leren kennen! Kijk gerust op onze site om ons al een beetje te leren.
Dit is: http://anneendavid.waarbenjij.nu/

Alvast veel dank voor de tips!

David en Anne Marije Frank

Nou, je kan nog nét misschien op de boot springen voor whale watching. Effe Captain Kerry bellen!

Er zijn tegenwoordig genoeg leuke tentjes om een hapje te eten, maar ik vergeet die namen. Steve komt van Redcliffe en z'n moeder en zus wonen in Woody Point, daarom we komen er regelmatig. Morgan's staat natuurlijk bekend om z'n vis, maar dat zal je inmiddels wel weten.

Ireen.

P.S. niet om te mierenneuken, maar Scarborough is een deel van Redcliffe en valt niet onder de Sunshine Coast, da's nog wat noordelijker.

(F.Y.I.: http://www.redcliffe.qld.gov.au/about_us.htm )

Dank voor de tips te Redcliffe, Ireen!

Ik zal de topic voor de duidelijkheid even aanpassen, aangezien wij inderdaad wonen aan de Moreton Bay en net niet aan the Sunshine Coast (alhoewel ik het hier wel zo ervaar na de afgelopen verregende zomer in Nederland ! :cool:).

p.s. Morgans seafood kan ik inderdaad iedereen aanraden, maar neem niet vis die "crumbed" is.
Deze is naar mijn mening althans veel te droog en de echte smaak van de vis gaat verloren door de hoeveelheid paneermiddel.

Zie http://www.morganseafood.com.au/

Ohhh, heb ik nog een leuke tip: een nacht op Moreton Island (Tangalooma Resort) en dan 's avonds de dolfijnen voeren, keigaaf :) Okee, je doet het niet elke maand, maar het is de moeite waard. Je kan daarbij ook nog 's ongelovelijk luieren, óf sand tobogging doen, of 4WD-en. (http://www.seemoretonisland.com/tobogganing.html en www.tangalooma.com ).

Bounty Island, poten omhoog, glas in de hand, yes! ;-)

Moreton Island zelf is fantastisch!!!!!!! Net een weekend heen geweest en zelf gereden met de auto. Je moet dan wel een 4wd hebben. Ik heb gekampeerd in the middle of nowhere, maar wat ook een aanrader is, zijn de cabins die bij de General Store van Bulwer horen. Die verhuren ze. De boot komt daar aan, dus je zou zelf een geweldige tijd zonder auto kunnen hebben! Anders kun je ook nog 4wd huren.......
Alternatief zoals Irene zegt: Tangalooma Resort. Voor mij veel te druk en commercieel, maar het ligt absoluut prachtig, je kunt je goed vermaken met snorkelen en dolfijnen voeren etc.

De tourist drive (north Moreton Bay) is interessant omdat die helemaal langs de kust rijd en is leuk voor een tripje. Je komt dan vanzelf langs wat leuke restaurantjes/eettentjes.

Kanoen is ook gaaf! Kun je doen vanaf verschillende punten (rondom delta van de Pine River etc.)

Jaaaaa, whale watching, kan nog net!

Glasshouse Mountains, Australia Zoo etc. zijn allemaal dichtbij.

Jullie gaan je vast niet vervelen!

Henriette

Er zijn ook leuke restaurantjes langs de kust bij Shorncliffe, Sandgate en Brighton!

Enne, ik vind North Stradbroke Island een heerlijke plek. Point Lookout heeft een fantastische cliffwandeling waar je met grote zekerheid enorme sea turtles en manta rays kunt spotten. We hebben er ook een keer een whale van heel dichtbij gezien (zo'n 20 m in zee) en van die Portugese Men of War (?). (= grote kwallen in grote hoeveelheden). En het strand is mooi! En er is een leuk restaurantje voor lunch (naast een fish 'n chips shop of twee).

Brisbane Ranges: Mount Nebo en Mount Glorious!

En dan doorrijden naar de andere kant van de ranges: Langs Wivenhoe dam naar noorden rijden, Somerset Dam oversteken, langs Lake Somerset richting Kilcoy. Dan over d'Aguilar Highway naar Woodford. Dan rechstaf naar Mount Mee en Dayboro en dan weer naar huis. Volle dag prachtig rijden :)

En dan hebben we nhet nog niet gehad over Sunshine Coast hinterland (Montville, Maleny), Noosa + hinterland, Goldcoast hinterland (Binna Burra, o' Reilly's, Mount Tamborine) of Byron Bay ..

Mooi hoor hier! :)

Wow, wat een leuke tips allemaal!
Wij gaan ons zeker niet vervelen, zoals Henriette al schreef!

De boot van Kerry hebben we inderdaad nog net gehaald; echt fantaaaastisch! Whales met kind vlak naast de boot zien zwemmen en spelen :lol:!

Ontzettend veel dank en meer tips zijn nog steeds welkom!

gr. Anne Marije

Back