Tips voor een goede voorbereiding ?

Marcus

New Member
Mijn vrouw (engelse) en ik hebben elkaar 7 jaar geleden in Australië ontmoet en zijn inmiddels 6 jaar terug in NL. We hebben hier ons huisje, boompje, beestje en twee schatten van kindjes, maar de laatste 2 jaar hebben we het er steeds vaker over om terug te gaan naar Australië. Het avontuur, leefomstandigheden etc., trekt ons bijzonder aan, we hebben eigenlijk zware heimwee ! (ook al realiseren we ons terdege dat ook daar brood op de plank moet komen).

Nu zijn we op een punt gekomen dat we een serieuze poging willen gaan doen om een visa etc. aan te vragen ! De formulieren etc. zijn gedownload, we hebben alleen een heleboel praktische vragen waarvan de twee voornaamste zijn:
1. Hoeveel 'startkapitaal' moet je meenemen om het enige tijd (3-6 mnd) uit te zingen ? (hoe meer hoe beter, dat begrijpen we, maar wat is een realistisch uitgangspunt ?)
2. Hoe lang duurt een visumaanvraag ongeveer ?
3. Wat is de werkelijke toegevoegde waarde van een (australisch) immigratiebureau ?
4. Zijn er forums die, los van de visumaanvraag,  dieper ingaan op allerlei wetenswaardigheden waar wij rekening mee moeten houden ?

Alvast bedankt voor alle hulp !

Groetjes,

Marcus

Hoi,
Welkom op het forum :up:

1. startkapitaal is natuurlijk afhankelijk van wat je uitgeeft, maar hou gewoon de kosten aan die je hier maandelijks ook kwijt bent aan vaste lasten dan kom je denk ik wel redelijk in de buurt!
2. afhankelijk van het soort visum waar je voor gaat, voor een skill independent visum moet je ongeveer op een jaar tellen.
3. dat vragen velen zich hier op het forum ook af!! Maar het zou misschien wel aan te bevelen zijn als je niet normaal aan de voorwaarden voldoet!
4. Je kunt op dit forum onder de search functie heeeel veeel terugvinden.

Gr Wilbert

Back