tips voor in de koffer voor de eerste maanden??

fieder

New Member
Hoi allemaal,

Even een vraagje,

Heeft iemand tips voor mij?
Begin januari gaan wij met ons gezin naar Sydney. Nu mag er maar 20 kg per persoon mee in het vliegtuig. De rest komt later met de container. Heeft iemand tips voor mij wat ik, naast kleding en toiletartikelen, zeker mee moet nemen?
Wellicht zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen die iets misten en kan ik daar van leren :wink:

groetjes
Els
 
Even denken wat ik miste in mijn rugtas. Eigenlijk vooral foto's van Nederland en mijn familie (veel mensen, waaronder bij wie we logeerden) waren geinteresseerd in hoe Nederland en onze familie eruit zag (en voor onszelf was het ook wel leuk geweest). De foto's zijn nog in Nederland. Verder is hier natuurlijk bijna alles te kopen. De mode hier is toch wel anders. Zeker hier in Brisbane waar het ook wat warmer is natuurlijk ;). Maar zelfs hier heb ik nog truien aan (maar truien zijn ook hier te kopen). Ook wel leuk is een muziekspeler met Nederlandse muziek. Je gaat Nederlandse dingen misschien wel meer waarderen (zoals veel mensen die ik hier ken), en af en toe Nederlandse muziek luisteren is fijn. Ook onze laptop zat in de handbagage. Zo hadden we gelijk een eigen computer. Als we ergens konden inpluggen waren we niet afhankelijk van 1) of het onze beurt was 2) waar de mail was gebleven 3) meteen een mooie plek om de foto's op te slaan. Wat je niet mee hoeft te nemen is zonnebrand. Ik hoop dat je zo een beetje verder komt :).
 
Jeetje, wat heb ik gemist de eerste maanden? Nou zijn onze spullen er nog maar 2 weken en ik weet het al niet eens meer.... :?
Inderdaad, Nederlandse muziek, ik heb Marco Borsato ontzettend gemist en dus ook op 10 gezet toen die uit de dozen kwam.....Ik was blij met mijn nederlandse kaasschaaf....in de koffer meegenomen... dropjes......ha, en tandpasta waar we zo aan gewend waren, had ik wat extra in de koffer gestopt....
En handdoeken en washandjes, heel banaal, maar ik was blij wat in de koffer te hebben meegenomen. Washandjes kennen ze  hier niet, hier heb je wasdoekjes.... kan ik niet mee overweg.... :p
Ach, eigenlijk kan je hier inderdaad alles krijgen, je moet je alleen aanpassen en over de moeilijkheden heen stappen....maar dat lukt altijd in dit schitterende land!!! :up:

Succes!! Pauline
 
Volgens mijijijijiji... but correct me if i'm wrong...... Via SA (maar das wel op een emigratievisum) zeiden ze dat je op schiphol een marge van 5 kg hebt. Misschien moeite om even na te kijken... Ik mocht nl 30 kg meenemen en met extra marge van 5 kg. Misschien geldt dat voor alle vluchten buiten Europa?
Wat ik niet zou vergeten is..... DROP!!! :cool:
 
Als je een one-way ticket hebt (ivm emigratie) kun je bij vliegmaatschappijen meer bagage meenemen. Regel dat bij voorkeur rechtstreeks via hun kantoor in amsterdam zodat je ook een bevestiging terug krijgt en niet via een dame bij het reisburo. Wij vlogen destijds (4,5 jr geleden) singapore airlines en mochten 40kg pp gratis mee. Was wel vreselijk zeulen trouwens!

michiel
 
- Als je nog administratie af te wikkelen hebt in NL, neem dan ook die papieren mee, zodat je gegevens bij de hand hebt mocht je nog met een nutsbedrijf, verzekeringsmij. ofzo contact moeten opnemen.
- Lijst met wat in welke verhuisdoos zit
- Als je direct gaat solliciteren, neem dan alle documenten, zoals diploma's, cv's etc mee.
 
mijn handigste item in de koffer: zo'n poncho/stola/sjaal-achtig geval van wol. Ideaal! Kun je lekker omslaan als het koud is. Gebruiken als dekentje en als kussentje. Ik heb het hier al veel gebruikt, met name 's avonds. En een lekkere schoenen!! Verder (voor ons kleine meisje) errug blij met meegenomen boxkleed. Heeft ook al gediend als dekentje, donker-maker, picknickkleedje en wikkeldoek.
Uhmmmmm, en mijn simlockvrij mobiel. Direct beltegoed gekocht en we waren bereikbaar.
 
Ja, 20 kg is maximaal. Wij vliegen met Cathay Pacific. Ik heb al meerdere malen gebeld of bij een emigratie het bagagelimiet niet verhoogd mag worden maar ze blijven zeggen dat 20 kg per persoon het limiet is. Iedere kg extra kost 54 euro!!!

Voor iedereen die tot nu toe gereageerd heeft: bedankt en heb zeker bruikbare tips gekregen!!

groeten
Els
 
Wat de 20 kilo betreft. Ik meen mij te herinneren dat wij met z'n tweeen ongeveer samen 30 kilo hadden (met twee rugzakken). We haalden de 20 kilo pp dus niet eens :D. Daar kan je echt wel veel voor meenemen hoor. En wat je niet bij je hebt, kun je in de grote steden meestal toch wel vinden. Zelfs drop (minder variatie, dat wel) en ook Andre Rieu CD's en DVD :). En wij dachten nog wel van dat laatste af zou komen door naar Australie te verhuizen ;).
 
Een paar kilo over de limiet doen ze eigenlijk nooit moeilijk over, plus 7kg in je handbagage en je zit al tegen de 30kg. Verder trek je natuurlijk je zwaarste schoenen aan in het vliegtuig en je dikste jas/trui. Dat scheelt dan ook alweer een kilo of 3.

En als je een kleingebouwde dame bent, bij het inchecken wachten tot je door een vent geholpen wordt en 'm dan lief aankijken en zeggen dat je lang niet zo zwaar bent als al die grote kerels in het vliegtuig en je dus ter compensatie best een paar kilootjes extra mag meenemen :) Echt waar, het helpt (soms)! Mijn schoonzusje --toegegeven, een Italiaanse van net over de 1.50m en nog geen 50kg-- kreeg het op die manier voor elkaar om 62 (!) kg mee te nemen. En dat was voor een vakantie van 3 weken :lol: in Australie. Geen idee waarom je 6 paar schoenen nodig hebt op vakantie, maar ja, ik ben dan ook maar een kerel... :grin:
 
ha, misschien kom ik er dan ook wel mee weg, met meer KG! Ben 1.60m dus kga maar eens flink lijnen en sporten, haha!
 
Back
Top