Tips voor roadtrip Adelaide - Melbourne - Sydney

Anna Louise

Member
Begin januari gaan we op roadtrip met onze dochter (1 jr) voor ongeveer 20 dagen. De route is Adelaide - Melbourne - Sydney. Uiteraard de Great Ocean Road, maar waar te stoppen voor overnachten? En van Melbourne naar Sydney, rijden we dan langs de kust of via het binnenland?
Wij zijn in dit gebied helemaal niet bekend, dus tips zijn welkom :)
 
De GOR, daar kunnen andere mensen je vast meer over vertellen ;)
Van Melbourne naar Sydney is mooi langs de kust. Maar het binnenland heeft ook heel wat (anders) te bieden.

Grofweg wat hoogtepuntjes langs de kust die wij gezien hebben:
Wilson Promontory
Croajingolong NP (kamperen kan o.a. in Mallacoota)
Ben Boyd NP en Eden
Murramarang NP

Binnenland:
Blue Mountains
Kanangra Boyd
Canberra (War Memorial is een must see, neem een paar uur)
Kosciuszko NP


Mocht je van een bestemming iets meer willen weten laat maar horen!

Je kunt altijd even op mijn pagina kijken voor plaatjes.

www.micheldegroot.net > travel > Australia 2012
 
Je kan oom mel-syd langs de kust doen en dan een dagje of twee naar het binnenland gaan voor Canberra en Snowy Mountains
 
Gewoon camper huren, niet teveel plannen, langs de kust rijden, stoppen als je iets leuk of mooi vindt en in de loop van de middag een plekje opzoeken om te wildcamperen.
De Tourist Information Desks in de steden en stadjes weten vaak wel waar de leuke en gratis plekjes zijn. Hoewel zij er dan niets aan verdienen, zijn ze over het algemeen best bereid je op weg te helpen.
Deze manier van reizen is leuk en avontuurlijk. Je moet het wel zien zitten.
Succes!
 
Wij zijn afgelopen zomer 6 weken in australie geweest en zijn ook van Adelaide naar Sydney gegaan (en doorgereden naar Brisbane). Wij hadden een campertje gehuurd en zijn gewoon gestopt waar het ons leuk leek.
Een aantal plekken waar je echt heen moet (vind ik;)):

- Victor harbor. Heel leuk stadje! En ga dan ook vooral naar Port Elliot Bakery en proef de donuts! Beste die ik ooit gehad heb!;)
- Apollo Bay. Ga dan naar http://piscespark.com.au Geweldige camping en mooi uitzicht! En niet zo heel duur.
- Wij zijn door het binnenland gegaan van Melb naar Sydney. En wij vonden dit heel leuk! Maar wij gingen van Sydney naar Brisbane langs de kust, dus wij zagen nog genoeg kust.. Weet niet hoeveel je wil zien natuurlijk.
- Geelong. Is echt een hele leuke stad! En een gezellig centrum.

Nou dit zijn even een paar dingen die zo in mij opkomen. Als je vragen hebt over iets, mail gerust. het is nog maar 2 maanden geleden dat ik er was, dus het zit nu nog redelijk vers in mijn hoofd;)

Veel plezier met de voorbereiding!
 
Als je toch in Apollo Bay bent: Otway NP: destijds heel veel koala's gezien. En vergeet de penguin parade niet op Phillip Island, toeristisch maar toch bijzonder. En zeker Wilsons Promontory (prachtig uitzicht, rot klim) en Blue Mountains.
 
Bedankt voor alle tips!!! Ben ik heel blij mee

Helaas hebben we een auto ipv een camper. Ik hou heel er van auto halen en gaan met die banaan en wel zien waar je die avond slaapt, maar met een kleintje wil ik niet meer overal verblijven, zoals sommige hostels. Aangezien het in sommige plaatsen nu al best heel druk is ivm hoogseizoen, ga ik toch maar voor vooraf boeken :-(

@Red dust; wij gaan absoluut naar de Blue Mountains. Laat maar weten als je tijd hebt voor Australische koffie :)
 
Speaking of coffee.. Als je in Adelaide ook van plan bent naar Glenelg te gaan (wat ik zeker zou aanraden), ga dan vooral een koffie drinken bij Pure boutique coffee bar. De beste koffie die we ooit gedronken hebben en ook nog eens een super gezellige tent!
 
Back
Top