Tips voor TV-series

Troppo gratis te streamen op ABC iView is ook best een aanrader, van Australische bodem.

Enige minpunt wat ik kan noemen is dat je als FNQ inwoner direct herkent dat de setting weinig met FNQ te maken heeft, terwijl het wel pretendeert zich hier af te spelen, dat vind ik persoonlijk wel een domper. Maar als je daar doorheen kunt kijken (ik denk dat iedereen buiten FNQ dat wat makkelijker kan) is het best een goede show. Wat me wel lichtelijk stoort aan de iView app is dat de beeldkwaliteit niet 4K is, op mijn vorige tv viel het mij niet zo op, maar nu op een 75" QLED is het wel merkbaar, iemand anders hier ook 'last' van?

Maar als het goed is is het filmen elders in QLD binnenkort ook verleden tijd, met de naderende opening van Cairns eigen Film studio in het oude Bunnings pand. Ben benieuwd wat voor moois hier uit voort gaat komen. Aangezien we de gateway zijn van het beste wat Australie te bieden heeft moet dit toch veel mooie films en series op gaan leveren zou je denken.
 
Last edited:
Maar als het goed is is het filmen elders in QLD binnenkort ook verleden tijd, met de naderende opening van Cairns eigen Film studio in het oude Bunnings pand. Ben benieuwd wat voor moois hier uit voort gaat komen.
De sterren hebben alvast gepaste accommodatie hier: Kim Kardashian en partner werden gespot in Flynn hotel en het Daintree Pavilion van Silky Oaks nu manlief hier een film draait. Beide van de hand van Hunt Design, ons bureau.
 
De sterren hebben alvast gepaste accommodatie hier: Kim Kardashian en partner werden gespot in Flynn hotel en het Daintree Pavilion van Silky Oaks nu manlief hier een film draait. Beide van de hand van Hunt Design, ons bureau.

Silky oaks is best mooi ja, daar kwam ik dagelijks verse vis bezorgen, op de terugweg even zwemmen in de creek
 
Ik kwam deze tegen op Netflix. Een crimineel uit Chicago komt door omstandigheden in northern QLD terecht.

 
Ik kwam deze tegen op Netflix. Een crimineel uit Chicago komt door omstandigheden in northern QLD terecht.


Gister eerste episode gezien,

Eerste shot direct zeer herkenbaar: Mission Beach, en inderdaad is deze serie hier gefilmd. Ook grappig als hij langs de kustlijn rijdt rijdt hij de verkeerde kant op, van MB in plaats van naar. Ben benieuwd of er meer herkenbare plekjes in ziten.
 
Sinds begin van dit jaar op Netflix:
Boy swallows universe.
De serie speelt zich af in Ipswich/Brisbane en gaat over een jongen die opgroeit in een milieu aan de onderkant van de samenleving. Gebaseerd op een boek dat weer is gebaseerd op de jeugdherinneringen van de schrijver. Veel van de kinderen waarmee ik werk groeien op in een vergelijkbaar milieu. Voor mij is veel herkenbaar en soms ook wel confronterend. Een collega is trouwens figurant (als gedetineerde in de gevangenis).
 
Back
Top