to bank or not to bank

mama_kristien

New Member
ja ik weet het er bestaan reeds tig draadjes over banken maar ik vins niet meer wat ik zoek  :wink: ook dat klinkt verward dus helup

we zouden graag op voorhand geld op een bankrekening in oz storten
welke banken doen dit? ervaringen zijn welkom
en welke fees rekenen ze hiervoor aan? want als ik het goed begrepen heb, rekenen ze graag fees aan :wink:

we gaan naar SA dus ook kleine regionale banken komen in aanmerking (misschien minder fees en meer service, of zie ik dat verkeerd??)

ook referal naar desbetreffend draadjes zijn welkom - want ik heb ooit eens een goede gelezen maar vind die niet meer terug :-(
kan natuurlijk ook aan mijn "zoekgave" liggen :-D
 
Hi,

Even goed zoeken. Bear heeft er eerder over geschreven en wij ook.

Om kort te gaan. Kijk op site Westpac dan naar Immigrantbanking. Vanuit Nederland is het dan gemakkelijk een bankrekening te openen.

Succes en groeten,

Wim
 
bedankt wim
ik ga op jouw naam en die van near dan nog even searchen
geweldige tool maar ik vind nooit wat ik eigenlijk zoek

dus oproep aan iedereen: heb jij ooit veel info in een draadje gezet - geef me een seintje
ik heb toen ik het forum pas ontdekte eens een heel goed draadje hierover gelezen maar kan het nu natuurlijk niet meer vinden
verschillende banken werden genoemd - een heel verhaal over de fees en tips om hier (belgie/nedderland) een bankrekening te openen in Oz
anyone?
 
Hoi Kristien,

Zoals Wim schreef ben ik naar www.westpac.com.au gegaan. Op die site de search knop gebruikt en migrant banking ingetypt. Dan lukt het. Succes,

Frank
 
hahaaaaaa bedankt! ga daar ook even kijken


heb ondertussen het fameuze draadje gevonden - had gesearched op "bank" en niet op "rekening"
bij rekening vind je een heleboel info bij bank niets

ondertussen dus al een beetje wijzer maar ben nog steeds op zoek naar goede banken in oz
lees weinig fees en veel service oftewel een bank die je niet afzet waar je bij staat  :roll: (alsof dat bestaat yeh right) :evil:
 
Hallo Kristien,

Valt me net pas op dat je op 4 oktober aankomt in Adelaide.

Wanneer ga je vliegen??

groeten Wim
 
[quote author=wimellen link=topic=5518.msg69566#msg69566 date=1156939471]
Hallo Kristien,

Valt me net pas op dat je op 4 oktober aankomt in Adelaide.

Wanneer ga je vliegen??

groeten Wim
[/quote]

I.v.m. strakken vasthouden aan de forumregeltjes: graag on-topic blijven. Dit kan best via een P.M.
 
Back
Top