'To do' lijst voor als je visum binnen is?

J

Julia

Hallo allemaal,

Wij zijn in afwachting van het bericht dat ons visum is toegekend, en we kunnen nu dus even niet veel doen. En dan begin je te piekeren he?  :lol:

Nou vroeg ik me af of jullie weten of er ergens een overzichtje bestaat, of een lijstje, waar je tips en ideeen krijgt van wat je allemaal moet doen voordat je werkelijk weg kunt uit Nederland.  :coffee: Waar moet je allemaal aan denken? Wat en wie moet je alllemaal opzeggen/uitschrijven? Dat soort dingen. Ik ben nogal bang dat ik iets vergeet namelijk  :blond:

Ik las bij een ander onderdeel van deze site dat veel mensen op dit moment in het zelfde stadium zitten als wij, en/of hun tickets al geboekt hebben. Jullie zullen dus ook wel met dit soort zaken bezig zijn nu?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast bedankt voor jullie hulp!  :computer:

Julia
 
Een to do lijst he? Ja die is nogal lang bij ons. Wij hadden een heel lang lijstje ik zal hem even overtypen. Ik heb er een boekje van gemaakt. Dat sleep ik overal mee naartoe.

- verhuisbedrijf
- paspoort (nieuw)
- rijbewijs (nieuw)
- internationaal rijbewijs
- internationaal geboorte bewijs
- vertaling diploma's
- brief werkgever
- opzeggen huur
- opzeggen werk
- auto verkopen
- verzekeringen afronden -controleren
- Bank / giro regelen
- huisdieren onderbrengen
- cursussen afzeggen
- verenigingen opzeggen
- pasfoto's laten maken (een heel setje is handig, je hebt er heel wat nodig!)
- Inpaklijst maken
- Lijstje maken met rekeningnummers en creditcardnummers
- Kopieën waardepapieren en rekeningen
- Kopieën machtigingen (een voor bijv. je ouders en een voor jezelf. Meenemen in je handbagage en naar jezelf mailen)
- Foto's van familie en/of vrienden
- Lijstje met belangrijke telefoonnummers NL en AUS
- Laatste bezoek aan de tandarts
- Uitschrijven in het bevolkingsregister
- Ticket boeken
- Belastingdienst
- Je ouders of bekende machtigen.
- Autoverzekering opzeggen + vrijwaringsbewijs vragen
- Afsluiten telefoon
- Afsluiten elektra, gas en water
- Adreswijzigingen/afscheidskaarten
- Offertes verhuizers aanvragen
- Inboelverzekering
- Eventueel parkeerplaats regelen voor de verhuisauto
- Afsluiten kabel/internet
- Van te voren kijken wat weg kan
- Huissleutels terugvragen van familie en bekenden
- Meterstanden opnemen (laatste dag0
- Afscheid nemen van de buren
- Pensioen eventueel regelen
- Postadres doorgeven
- Afscheidsfeestje regelen (wij doen bring your own en take your own)
- Leuke dingen voor in  het vliegtuig kopen!


Dat was het wel ongeveer... vind je het genoeg werk voor de komende tijd>??? Wij hebben ons visum en hebben al heel wat dingen gedaan van bovenstaand lijstje. Maar er staan ook nog heel wat dingen op! Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes ermee...
 
Ha Rebekka,

Zo, dat is een flinke lijst inderdaad. Bedankt voor je tips! Ik ga het ook maar ff  in een word documentje zetten  :roll:

Thanks a lot mate  :up:

Julia
 
Hoi jufrebekka

Handig :up:Kunnen we goed gebruiken nu we(als het een beetje meezit)binnenkort het hele proces gaan opstarten.Zou je mij kunnen vertellen welke stappen in volgorde jullie genomen hebben met betrekking op de visum aanvraag,Bv beginnen met copietjes van de paspoorten certificeren,en dan........
Ik zou hier zeer mee geholpen zijn want ondanks dat je heel veel info van dit forum afhaalt weet ik gewoon niet goed waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt.


Groetjes M5
 
Eigenlijk heel simpel. Ik heb het lijstje genomen en bedacht mij een uitspraak van mijn schoonvader: haast je als je de tijd hebt, dan heb je de tijd als je haast hebt! Fout maar het werkt wel zo. Ik heb gekeken: wat kan ik al doen voor het visum. Kopietjes maken: meteen doen. Nu heb je de tijd. Brieven typen om van alles en nog wat te regelen. Gewoon mee beginnen. Bij ons ging het op een gegeven moment heel snel. Toen was ik blij dat ik heel veel had klaar liggen. Ook gekeken naar: wat moet ik doen voor ik mij baan heb opgezegd. En wat kan ik in de periode doen dat ik geen werk heb en wel tijd. Bijvoorbeeld het internationale geboortebewijs. Moet ik in Naarden halen. Maar heb ik niet nodig voor mijn visum. Dus kan in de periode dat ik geen werk heb.

Het is een beetje een vaag verhaal geworden. Maar het gaat erom dat je je prioriteiten moet stellen. En alles wat je kunt doen. Moet je ook alvast doen.

Ik hoop je zo een beetje te hebben geholpen?!?
 
Nou, we zijn er zeker wel mee geholpen.  :up:

Maar waarom heb je een internationaal geboortebewijs nodig? Of geldt dat niet voor een skilled independent? Want wij hebben al geboortebewijzen voor de visumaanvraag ingeleverd. Internationaal rijbewijs, ik dacht dat ik had gelezen dat je daar alleen ff een theorie examen moet doen, en dat je dan gewoon een australisch rijbewijs hebt?
Pasfoto's enzo, hebben we toch ook verder niet meer nodig? Ik begreep dat jij het gehele lijstje van voor en na de visumaanvraag erop had gezet toch? Maar nu lees ik opnieuw over die geboortebewijzen, en begin ik weer te twijfelen  :roll:

Maar dat van die brieven schrijven, ze van te voren al zoveel mogelijk klaar hebben liggen, dat vind ik wel een heel goed idee. Ga ik meteen deze week vast mee beginnen  :)

Hartstikke bedankt voor je lijstje dus  :coffee:
 
Dat internationale geboortebewijs las ik op de site voor werken in het onderwijs. En ik heb het gelijk opgeschreven. Nu kan ik er relatief makkelijk aan komen. Maar zit ik eenmaal in Aus, dan is het een stuk lastiger. Ik kan het dus beter nu halen. Internationaal rijbewijs heb ik voor de eerste periode. Ik ga niet gelijk mijn rijbewijs halen daar. Maar wil wel kunnen autorijden. Dus heb ik dat internationale ding bij de ANWB gehaald. Pasfoto's is altijd handig om alvast te hebben. Martijn (mijn vriend) heeft zelf een pasfoto ingescand en vier foto's  op één foto gestopt. En die drukt hij dan gewoon af bij de hema. Dan hebben we weer even voldoende voorlopig.

Succes met je brieven. Het is even een klusje maar dan heb je het wel klaar liggen!
 
ik heb hem ook overgenomen en nog een paar zaken bijgevoegd (vakbond opzeggen bv)
toplijstje bekka  :up:- ik zou copyright aanvragen  :-D
 
Back
Top