Euh, oké, goed idee, ik doe een poging.
Dit is mijn aangepaste lijst (want ik veronderstel dat jullie er niets aan hebben als erin staat dat we de keukenkasten nog moeten verven.... :roll: )
HUIS
* immokantoren (makelaars) zoeken en offertes opvragen
* uitzoeken hoe het zit met de hypotheek: mogen we verhuren of moeten we dan van hypotheek veranderen
* huis te huur / te koop zetten
* water, gas en electriciteit opzeggen (uitzoeken wanneer/hoe)
* eventuele herstellingen uitvoeren
by sasa" in_hover="" in_hdr="" style="padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">VERZEKERINGEN
* uitzoeken welke
by sasa" style="text-decoration: underline !important; padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">VERZEKERINGEN we allemaal hebben
* uitzoeken wat vervaldatum is en hoe lang de opzegtermijn
* uitzoeken hoe het zit met ziekteverzekering in Australië
AUTO
* auto proberen verkopen
*
by sasa" in_hover="" in_hdr="" style="text-decoration: underline !important; padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">AUTOVERZEKERING opzeggen
* nummerplaten terugsturen naar Brussel
* pechverhelping opzeggen (uitzoeken opzegtermijn)
* uitzoeken of we een internationaal rijbewijs nodig hebben
* vragen om bewijs van ongevalvrij rijden aan
by sasa" style="text-decoration: underline !important; padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">VERZEKERING
ABONNEMENTEN
* uitzoeken welke we allemaal hebben en wat de opzegtermijn is (internet, telefoon, televisie, kabel, tijdschriften, ....)
BELASTINGEN
* contact opnemen met belastingdienst; uitzoeken hoe het zit met aangifte en teruggave
BANK
* rekeningen opzeggen, evt. rekening openhouden hier?
* welke banken in Australië?
* rekening openen in Australië
* geld overmaken naar Australische rekening
VERHUIS
* verhuismaatschappijen opzoeken en offertes opvragen
* paspoorten vernieuwen
* visum in nieuwe paspoorten
* vliegtickets boeken
* afscheidsfeestje organiseren
* fietsen, schoenen en gereedschap schoonspuiten
KINDEREN
* schoolrapporten meenemen, evt vertalen
* speelgoed uitsorteren
* kleding uitsorteren
* moeten eigen paspoort hebben
WERK
* Engelse CV's opstellen
* inschrijven in database van DIAC
* vragen naar referenties
* zoeken naar werk
* werkgever op de hoogte brengen
BEZITTINGEN
* meubels uitzoeken: wat moet mee, wat niet, evt verkopen
* naakt hout dat mee moet verven of beitsen
* uitzoeken wat niet binnen mag in Australië
* kleding uitzoeken
* toestellen: wat moet mee, wat niet? (TV, PC, wasmachine, droogkast, DVD-spelers etc)
* gereedschap: wat mee moet heel goed schoonmaken
* boeken uitsorteren
* oude foto's evt inscannen
* keukengerief uitsorteren
* muziek uitsorteren
* wat niet mee moet proberen te verkopen of weggeven
DIVERSEN
* uitschrijven uit gemeente
* uitzoeken hoe het zit met pensioen
* skype installeren bij ouders
Dat is voorlopig wat ik heb. Een aantal punten kan je dan nog onderverdelen in een heleboel kleine puntjes, maar dat doe ik pas als ik een beetje grip begin te krijgen op het geheel. De lijst zal toch regelmatig aangepast worden naargelang de antwoorden die ik krijg als ik zaken moet gaan uitzoeken. In mijn eigen lijst heb ik er ook nog een tijdslimiet bijstaan, wanneer het ten laatste zou moeten geregeld zijn.
Zo, laat die aanvullingen nu maar komen!!
nov08: we (willen) gaan!
Zoiets????