To-do lijst

Hi allemaal,

Deze vraag is vast eerder voorbij gekomen, maar ik ben op zoek naar een uitgebreide to-do lijst van alles wat ik moet regelen voordat ik naar Sydney vertrek.
Het duizelt mij allemaal nogal. Ik kan alleen geen "thread" hiervan vinden (mogelijk zoek ik niet goed hoor).
Anwyay, alvast heel erg bedankt! :)

Euh, oké, goed idee, ik doe een poging.

Dit is mijn aangepaste lijst (want ik veronderstel dat jullie er niets aan hebben als erin staat dat we de keukenkasten nog moeten verven.... :roll: )

HUIS
* immokantoren (makelaars) zoeken en offertes opvragen
* uitzoeken hoe het zit met de hypotheek: mogen we verhuren of moeten we dan van hypotheek veranderen
* huis te huur / te koop zetten
* water, gas en electriciteit opzeggen (uitzoeken wanneer/hoe)
* eventuele herstellingen uitvoeren

by sasa" in_hover="" in_hdr="" style="padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">VERZEKERINGEN
* uitzoeken welke by sasa" style="text-decoration: underline !important; padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">VERZEKERINGEN we allemaal hebben
* uitzoeken wat vervaldatum is en hoe lang de opzegtermijn
* uitzoeken hoe het zit met ziekteverzekering in Australië

AUTO
* auto proberen verkopen
* by sasa" in_hover="" in_hdr="" style="text-decoration: underline !important; padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">AUTOVERZEKERING opzeggen
* nummerplaten terugsturen naar Brussel
* pechverhelping opzeggen (uitzoeken opzegtermijn)
* uitzoeken of we een internationaal rijbewijs nodig hebben
* vragen om bewijs van ongevalvrij rijden aan by sasa" style="text-decoration: underline !important; padding-right: 0px !important; padding-left: 0px !important; margin-right: 0px !important; margin-left: 0px !important; border: none !important; display: inline-block !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; text-transform: uppercase !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important;">VERZEKERING

ABONNEMENTEN
* uitzoeken welke we allemaal hebben en wat de opzegtermijn is (internet, telefoon, televisie, kabel, tijdschriften, ....)

BELASTINGEN
* contact opnemen met belastingdienst; uitzoeken hoe het zit met aangifte en teruggave

BANK
* rekeningen opzeggen, evt. rekening openhouden hier?
* welke banken in Australië?
* rekening openen in Australië
* geld overmaken naar Australische rekening

VERHUIS
* verhuismaatschappijen opzoeken en offertes opvragen
* paspoorten vernieuwen
* visum in nieuwe paspoorten
* vliegtickets boeken
* afscheidsfeestje organiseren
* fietsen, schoenen en gereedschap schoonspuiten

KINDEREN
* schoolrapporten meenemen, evt vertalen
* speelgoed uitsorteren
* kleding uitsorteren
* moeten eigen paspoort hebben

WERK
* Engelse CV's opstellen
* inschrijven in database van DIAC
* vragen naar referenties
* zoeken naar werk
* werkgever op de hoogte brengen

BEZITTINGEN
* meubels uitzoeken: wat moet mee, wat niet, evt verkopen
* naakt hout dat mee moet verven of beitsen
* uitzoeken wat niet binnen mag in Australië
* kleding uitzoeken
* toestellen: wat moet mee, wat niet? (TV, PC, wasmachine, droogkast, DVD-spelers etc)
* gereedschap: wat mee moet heel goed schoonmaken
* boeken uitsorteren
* oude foto's evt inscannen
* keukengerief uitsorteren
* muziek uitsorteren
* wat niet mee moet proberen te verkopen of weggeven

DIVERSEN
* uitschrijven uit gemeente
* uitzoeken hoe het zit met pensioen
* skype installeren bij ouders

Dat is voorlopig wat ik heb. Een aantal punten kan je dan nog onderverdelen in een heleboel kleine puntjes, maar dat doe ik pas als ik een beetje grip begin te krijgen op het geheel. De lijst zal toch regelmatig aangepast worden naargelang de antwoorden die ik krijg als ik zaken moet gaan uitzoeken. In mijn eigen lijst heb ik er ook nog een tijdslimiet bijstaan, wanneer het ten laatste zou moeten geregeld zijn.

Zo, laat die aanvullingen nu maar komen!! :up:

nov08: we (willen) gaan!

Zoiets????

Mijn "bijbel" hing op de kast deur. Pak een groot stuk papier, verdeel dit in categorieën en schrijf alles op wat je kunt bedenken (hierboven staat al aardig wat om op te starten).
Bedenk je iets nieuws, dan schrijf je het erbij. Is iets gedaan, dan de highlighter er door.
Iedere dag kun je op je gemak kijken wat het doel van vandaag is.
In het begin lijkt het of er mee bij komt dan af gaat, maar op een dag draait dat om?
Voor mij/ons was dit de beste manier. Zit het in je hoofd, schrijf het op en je kunt het ook niet meer vergeten.

Volgens mij had "Tommy" altijd een link naar een excell document erop staan. Ben niet helemaal zeker of de naam klopt. Even zoeken nog.

Bedankt Edireliro!! Echt super. Had ook een lijst gekregen van het visum bureau, maar miste er toch nog dingen op. I'm going to smash this move! ;)

Back