toch maar.....

Hebe

XPdite Sponsor
Vandaag is een belangrijke dag!! Waarschijnlijk de laatste vergadering van aus. beroepsregister waarin ze over ons lot beslissen.
Ik wilde wachten met voorstellen tot we uitsluitsel kregen, kan nl. ook negatief zijn en dan zie ik ons nog niet zomaar Australië binnen komen maar hopelijk geeft dit enige positieve straling!
We zijn al regelmatig op de site te vinden, hebben al een hoop info verkregen op deze manier en ik moet zeggen dat ik meerdere keren per dag even spiek of er nog nieuwe berichten zijn.
Nou, wij dus ...Hebe en man Frank willen samen met onze 3 (12-11-9 jaar) kinderen emigreren naar Aus.
Zijn al bezig vanaf vorig jaar februari, Frank heeft zijn IELTS gehaald maar zijn per juni gestuit op het aus. register voor Osteopathie alwaar ze nog nooit hadden gehoord van Nederlandse Osteopaten. Ik zit momenteel dus trillend achter mijn computer, hoewel ik ook begrijp dat ik vandaag waarschijnlijk niks meer zal horen. Zal dus weer een nachtje slecht slapen maar ik blijf hopen! Zodra ik iets hoor zal ik wat laten weten, in hopelijke juichstemming.
Aangenaam, in ieder geval!

Tenenkrommend is het dat wachten....ik leef met je mee......en zal voor jullie duimen.  :bye:

groetjes Miranda  :)

Ook heel, heel veel succes namens mij! En als jullie je in Brisbane gaan vestigen laat het even weten! Ben nog op zoek naar een goede Osteopaat! :up: :)

Groetjes
Syl

Hoi Hebe,

Ook wij duimen mee,  :up:,  hopelijk hebben jullie heel snel goed nieuws.

Groetjes,
Susan

Gisteravond tot 02.00 uur wakker geweest. Na een gesprek met het aus. board te horen gekregen dat Frank zijn diploma niet gehonoreerd kan worden. Nou zijn we druk bezig een andere manier te vinden, misschien een ander board is ons geadviseerd, maar hier heb ik een hard hoofd in! Wat enorm*****!!!
Iedereen in ieder geval bedankt voor de steun, we geven nog niet op en ik zal zeker laten weten hoe het gaat.
groetjes, Hebe

Sjeez... wat een tegenvaller... Jullie zullen je inderdaad erg kl*te voelen. Wat zijn er verder nog voor manieren voor jullie om binnen te komen?

Wat een naar bericht  :-( daar zat je dus niet op te wachten. Hou je haaks, en schakel over op plan B. Hebben jullie een plan B? Is er nog een andere mogelijkheid, aanvullende studie of zo? Succes, kop op!

dit is nou niet een bericht waar je op zit te wachten, na een jaar bezig te zijn geweest. Je zal waarschijnlijk wel een paar traantjes hebben laten rollen :cry2: Alle moed weer bij elkaar rapen en op zoek naar een andere oplossing. Ik hoop dat jullie die kunnen vinden.

Sterkte

Astrid  :fish:

Hoii,

Ik hoop dat jullie een andere manier vinden om er te komen.
Wat is jou beroep Hebe? Misschien dat je daarop kunt gaan  :|
Of dat je man toch als fysio 'gekeurd' kan worden?
En als in Victoria wel osteopaten 'gekeurd'  kunnen worden is dat dan echt geen optie?
Omdat ik ergens in je posts las dat Victoria zijn beroep wel erkende?
En Victoria is ook mooi :roll:
Hopelijk komt het toch nog allemaal goed!

Liefs Eutrice

Jammer om te lezen dat jullie zulke slecht nieuws gekregen hebben,  ik hoop dat jullie de moed niet opgeven en dat jullie wel een andere manier kunnen vinden om door te gaan.

Ik kan me alleen maar aansluiten aan de vorige medelevers! Ik hoop dat er nog een gaatje gevonden kan worden.

Veel sux6 in ieder geval.

Rene

The Osteopathic Board was gevestigd in Melbourne Victoria. En het lijkt dat zij de strengste regels hanteren. We proberen uit te wijken naar Brisbane, daar hebben zij ook een register. Hopelijk komen we daar wel door. Het is alleen jammer dat we ondertussen een jaar verder zijn, de punten voor Frank zijn leeftijd zouden we hoogstwaarschijnlijk goed kunnen gebruiken (hij wordt in augustus 40!). Kortom, we blijven proberen! Ons uiteindelijk doel zou zijn tussen Sydney en Brisbane maar een tussenstop waar dan ook is ok wat ons betreft.
En helaas heb ik altiijd als secretaresse gewerkt (onder andere voor de Nederlandse Vereniging voor Osteopathie) en dat is geen beroep waarmee je Aus. binnenkomt.
Nou, traantjes gedroogd en schouders er maar weer onder!
Groetjes, Hebe

Hoii,

Dat is inderdaad echt kl*te :x!
Hopelijk werken ze in Brisbane sneller.
Wij hebben voor de sponsoring van victoria bv. bijna zes maanden moeten wachten toen we hoorden dat we waren afgewezen....en de sponsoring van south Australia was met twee weken gebeurd :lol: .
Het verschilt dus nogal per staat.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken. Jullie houden wel vol en dat moet toch beloond worden?? :-o :)
Veel succes met alles.

Liefs Eutrice

Back