Toekomstige emigranten met kids

Leuk om te lezen Syl. Hier staat goed verwoord wat ik zelf (in een wirwar) allemaal denk zo'n beetje.

Groetjes Miranda
 
Hi Miranda, ja ik kwam het tegen en dacht wie weet heeft iemand er iets aan. Kan me namelijk voorstellen dat het best moelijk is om met kinderen te emigreren vooral als ze het heel bewust mee gaan maken (dus niet zozeer babies & peutertjes). Onze kinderen zijn hier geboren.

Bij ons spelen er nu weer heel andere zaken. Met name onze 5 jarige dochter vraagt met grote regelmaat. "waarom willen opa & oma hier niet wonen"? "Waarom komen mijn nichtjes niet op mijn verjaardag??" etc.
Nou, zijn mijn ouders hier net 7 weken geweest en dat versterkt dat "gevraag" natuurlijk.

Groetjes
Syl
 
Ja leuk hè die waaro'm-fase die stelt je nog vaak voor verrassingen, mijn zoontje is 3 1/2 en waaromt! heel wat af. In aansluiting op wat jij zei, Joe zal denk ik best snel gewend zijn en de taal en gewoonten snel eigen maken, zeker als hij naar preschool gaat. Is preschool trouwens leuk? En heb je nog leuke tips over waar je rekening bij moet houden bij het zoeken naar een school?
Omdat op NL televisie Dora (een tekenfilm over een meisje dat iets gaat zoeken of iemand gaat helpen met ook Engelse woordje erin) kent hij al wel wat engelse woordjes (uit zichzelf hoor) zoals green, red, yellow, blue, white, pink, car, daddy, boat, en ben vast nog wel wat vergeten. In ieder geval heeft hij (makkelijk voor hem) interesse in taal en vraagt soms ook hoe iets heet in het Engels, maar ook Duits en Frans.

Groetjes Miranda :)
 
Dora the explorer? is inderdaad heel erg leuk en leerzaam.

Je zult zien dat het allemaal heel snel zal gaan (qua taal) voor jullie zoontje. Ik merkte dat al toen wij twee jaar geleden naar Nederland op vakantie gingen. Onze dochter was toen 3 en sprak binnen een week behoorlijk wat zinnetjes Nederlands. Dat terwijl wij thuis toch grotendeels Engels spraken.

Pre school is inderdaad wel leuk, er wordt heel veel voortbereidend werk gedaan voor de 'echte' school. Veel tekenen, ABC, luisteren, rolspel, etc.
Het kiezen van een (pre)school, ik heb er eerder al eens iets over geschreven op dit forum (sorry dus als ik in herhaling val) maar een tip die wij kregen was om te gaan kijken bij de school "get a feel for the place". Maar niet alleen binnen kijken maar ook rondom de school, vlak voor school tijd (tijdens de grote drop off) en als de school "uit" gaat.

Groetjes
Syl
 
Ja, inderdaad Dora the ecplorer. Bedankt voor je leuke reactie en het lijkt me een goed idee om tegen die tijd eens op mijn gemak bij een (pre)school te gaan kijken. 

Groetjes Miranda :)
 
tip: alvast thuis engels gaan praten tegen de kids.
Ik praat al vanaf de geboorte engels thuis en ze zijn daardoor nu dus ook tweetalig (maarja, britse vader....)
Ze vinden het dan ook niet meer zo "gek" om die andere taal te spreken.
Het helpt wel. Misschien een idee?
Marina
 
Back
Top