toerist, stagiar of toch thuisblijfmam?

Fre

New Member
Hey,

Nog iemand die info zoekt en er niet uitkomt met de search knop  :lol:!!!

Kan iemand me helpen? Alle tips (maar die van de searchknop heb ik al gehad  :wink:) zijn welkom.

Wij gaan in januari voor 6 maanden naar Adelaide. Mijn man gaat er werken. Ik wil er ook heel graag wat doen. Ik ben fysio en kan, zonder tig examens te doen, niet in mijn beroep werken. Nu vraag ik me af of ik er een of ander werk kan vinden als ik gewoon een toeristenvisum krijg. Kan ik daar nog een ander visum aanvragen? Hoe kom ik aan een studentenvisum? Moet ik dan al een plekje hebben daar en me laten sponseren?
Het lijkt een luxeprobleem, maar ik wil er niet 6 maanden mooi zijn en voor mijn meisje zorgen... :roll: Zo een 20 uren per week lijkt me optimaal om te gaan werken. Doe ik in NL ook en bevalt prima!

Ik hoop dat iemand me op het goede spoor kan brengen...

Oh ja, en ik ben 32 tegen dan, dus geen WHV  :-(
 
Wat voor visum heeft je man? Kun je daar niet op meeliften? Ik heb een 457 (sponsor) visum en mijn vrouw lift mee en mag gewoon al het werk doen wat ze wil (mits diploma's aanwezig enzo)
Ze werkt nu in childcare (casual) in afwachting op baan in onderwijs wat ze in NL deed
 
Ik zal er zelf maar eens achteraan gaan welk visum hij heeft...Dank je voor het nummer. Is wel erg moeilijk met al die soorten visums. Ik zie nu al een lichtpuntje dat ik misschien gewoon mee mag werken of zijn visum  :grin:. Nooit gedacht dat ik zo graag wil werken. Ik denk alleen dat 6 maanden erg lang wordt om te vullen met spelen met mijn dochter  :lol:!
 
Kijk eens in booklet 11 hierin staat de aanvraag van een 457 en dus de benodigde info!

http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1154.pdf

Chantal
 
Mocht je een werkvergunning hebben, dan mag je zonder examens wel werken als fysio-assistent.
Je doet eigenlijk grotendeels het werk wat je hier als fysio ook doet alleen onder supervisie van een bevoegd fysiotherapeut.
 
Hey Wilbert,
Klinkt niet gek! Ik ga meteen mijn CV en brief maken cq vertalen. Dank je.
 
Back
Top