Toeristen poepen heilige rots Uluru onder

Status
Not open for further replies.

Catkin

XPdite Sponsor
SYDNEY - Australië gaat toeristen mogelijk verbieden nog langer de beroemde rots Uluru in het midden van het land te beklimmen. Reden: toeristen die ongegeneerd op de voor Aboriginals heilige grond zitten te poepen.

© ANP''Als mensen naar de top klimmen zijn er geen toiletfaciliteiten'', wordt touroperator Andrew Simpson dinsdag door lokale media geciteerd. ''De meesten hebben een toiletrol bij zich. Ze zitten te poepen op heilige grond.''
De beheerder van het natuurpark heeft nu geopperd om de rots desnoods te sluiten voor toeristen, een plan dat wordt ondersteund door de Australische minister van Milieu Peter Garrett.
Garrett is de vroegere voorman van rockband Midnight Oil, die zich als muzikant al inzette voor het lot van de Aboriginals, de oorspronkelijke bevolking van Australië.

Ayers Rock
De Uluru staat ook bekend staat als Ayers Rock. Jaarlijks beklimmen honderdduizenden toeristen de trekpleister

Bron: nu.nl

Die rots wordt toch wel gesloten.. alleen de reden waarom blijft wat vaag he  :lol: :up:

Ik had dit ook al gelezen en ik vind het echt niet te geloven dat zo veel mensen zo totaal geen respect hebben voor de cultuur en de heilige plaatsen van anderen. Laten ze die rots maar zo snel mogelijk afsluiten. Die toeristen kunnen ook wel foto's maken van een afstandje.

Groetjes,
Rixta

[quote author=Rixta link=topic=10387.msg146314#msg146314 date=1252444386]
niet te geloven dat zo veel mensen zo totaal geen respect hebben voor de cultuur en de heilige plaatsen van anderen.
[/quote]

Inderdaad!! Als je al aan de klim begint weet je dat je de komende paar uur niet naar de WC kunt, dus dat doe je van te voren! Maar ja, sommigen weten nu eenmaal niet beter. Ik weet alleen niet hoe ze het doen... want er is nm niks boven op die rots (dus ook niet een plekje om echt uit het zicht te gaan zitten..) je zou zeggen.. iemand zou ze er toch op aanspreken??

Geloof toch niet alles wat er geschreven wordt, alsof iedere toerist de rots beklimt met een wc rol onder z'n arm, wat een onzin. Hoeveel van de forum leden hebben de rots beklommen en wie heeft dit "spektakel" van met wc rol gewapende toeristen met eigen ogen gezien, hoeveel hebben nu daadwerkelijk met eigen ogen gezien dat er overal menselijke uitwerpselen liggen. Zal best wel eens een keer gebeuren. Men wil de rots gewoon dicht en dit is de zoveelste truc om dit te bewerkstelligen.

De Aboriginals zelf hebben er geen moeite mee om zelfs op de aboriginal sacred site Caterpillar Dreaming (net zo heilig als die gekke rots) te poepen en in de Todd river en op nog eens een hele zooi andere plaatsen in Alice. Enige voordeel is dat ze geen WC papier gebruiken......

Cheers

Willem

Het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit wat voor redenen men aanvoert om de Uluru voor toeristen af te sluiten. Blanken hebben daar helemaal niets te zoeken en ze hadden er nooit toegelaten moeten worden. Maar goed, er zijn veel dingen misgegaan hier in het verleden en dit is nou iets dat makkelijk te verhelpen is. Gewoon hekje met wat stroom erop. :smile:

groetjes,
Rixta

Blanken hebben daar helemaal niets te zoeken en ze hadden er nooit toegelaten moeten worden

@Rixta: Wat doe jij dan hier in Australie?

Maar ik heb een oplossing voor dit probleem. :thankyou:

We maken gewoon een replica van Uluru en zetten die een paar honderd kilometer verderop, precies nagemaakt van beton met een holle constructie. Aan meest aanschouwde kant van Uluru laten we de rots gewoon de rots met een speciaal soort verf dat de mooie rode gloed op ieder gewenst moment van de dag kan produceren aan de andere kant kunnen er gewoon ramen en andere openingen in. In de holle ruimte bouwen we een (Hard Rock) hotel voorzien van alle luxe, gezellige souvenirs winkeltjes, een paar zalen voor conferenties etc. en verder is er nog genoeg ruimte voor een rodelbaan die bovenop Uluru dan begint en zich al slingerend door en uit de rots zich een baan naar beneden wringt. De waterhole in de rots daar maken we een gezellig zwembad van, en verder kunnen we dan ook op elk gewenst moment van de dag de watervallen laten werken, wel zo makkelijk hoef je niet meer te wachten op regen en in de regen naar Uluru. Verder dacht in aan klim muren en abseil mogelijkheden, delta vliegen, Bunji jumpen en een paar goede en leuke restaurants en bars. Bezoekers kunnen de rots nog ouderwets beklimmen, voor minder validen en mensen die hem niet willen beklimmen zijn er een aantal liften naar de top. Er zullen genoeg toiletten zijn zodat niet iedere tweede toerist met een toiletrol naar boven hoeft, voor plee papier zorgen we ook. Mensen kunnen nog gewoon voor of op de rots een foto nemen, er zijn mogelijkheden zat met een kopie van , Ayers Rock, zal de meeste een worst wezen of het nu de echte rots is of niet, op de foto is het precies hetzelfde maar met veel meer luxe en veel meer te doen. De Originele rots blijven we gewoon Uluru noemen, de nieuwe kopie noemen we dan Ayers Hard Rock Hotel and Cafe. Dan zetten we al die zeurpieten die jaren hebben gezeurd over deze heilge rots bovenop de originele Uluru en dan inderdaad Rixta net wat je zegt, hekje eromheen met wat stroom erop!

Ik zoek nog wat mede investeerders voor dit fantastische project  :smile: gegarandeerde goede return van je geld, dit kan niet stuk. ( andere ideeen voor de invulling van deze holle reus zijn ook welkom.)

Cheers

Willem

Ik denk ook dat het toilet verhaal wat sterk overdreven is, maar mij ontgaat nu even het punt want je probeert te maken Willem. :dunno:

:grin: :grin:      :rotflmao:    :grin: :grin:

Ik vind het eerlijk gezegd een pracht verhaal.  :up:  :humble:
Voordat dit Disney verhaal gewijzigd word, wat zonde zou zijn, hieronder een copy.
Beetje lomp naar Rixta toe maargoed.
Er zijn mensen die doordraaien vanwege de hitte en de buurman beschieten omdat zijn grasmaaier tijdens het maaien teveel lawaait maakt.
Misschien heeft Willempie ook een beetje erg veel last van de hitte .
Of misschien uitgegleden over een mense drol en serieus zijn kop gestoten. :wink:
Toch blijft het verhaal zeer mooi en lijkt het van een kind te komen.
Nee toch zie ik hier geen goudmijntje in..............

Gegroet from Darwin..... :evil:

[quote author=willem-lenie link=topic=10387.msg146335#msg146335 date=1252483097]
Blanken hebben daar helemaal niets te zoeken en ze hadden er nooit toegelaten moeten worden

@Rixta: Wat doe jij dan hier in Australie?

Maar ik heb een oplossing voor dit probleem. :thankyou:

We maken gewoon een replica van Uluru en zetten die een paar honderd kilometer verderop, precies nagemaakt van beton met een holle constructie. Aan meest aanschouwde kant van Uluru laten we de rots gewoon de rots met een speciaal soort verf dat de mooie rode gloed op ieder gewenst moment van de dag kan produceren aan de andere kant kunnen er gewoon ramen en andere openingen in. In de holle ruimte bouwen we een (Hard Rock) hotel voorzien van alle luxe, gezellige souvenirs winkeltjes, een paar zalen voor conferenties etc. en verder is er nog genoeg ruimte voor een rodelbaan die bovenop Uluru dan begint en zich al slingerend door en uit de rots zich een baan naar beneden wringt. De waterhole in de rots daar maken we een gezellig zwembad van, en verder kunnen we dan ook op elk gewenst moment van de dag de watervallen laten werken, wel zo makkelijk hoef je niet meer te wachten op regen en in de regen naar Uluru. Verder dacht in aan klim muren en abseil mogelijkheden, delta vliegen, Bunji jumpen en een paar goede en leuke restaurants en bars. Bezoekers kunnen de rots nog ouderwets beklimmen, voor minder validen en mensen die hem niet willen beklimmen zijn er een aantal liften naar de top. Er zullen genoeg toiletten zijn zodat niet iedere tweede toerist met een toiletrol naar boven hoeft, voor plee papier zorgen we ook. Mensen kunnen nog gewoon voor of op de rots een foto nemen, er zijn mogelijkheden zat met een kopie van , Ayers Rock, zal de meeste een worst wezen of het nu de echte rots is of niet, op de foto is het precies hetzelfde maar met veel meer luxe en veel meer te doen. De Originele rots blijven we gewoon Uluru noemen, de nieuwe kopie noemen we dan Ayers Hard Rock Hotel and Cafe. Dan zetten we al die zeurpieten die jaren hebben gezeurd over deze heilge rots bovenop de originele Uluru en dan inderdaad Rixta net wat je zegt, hekje eromheen met wat stroom erop!

Ik zoek nog wat mede investeerders voor dit fantastische project  :smile: gegarandeerde goede return van je geld, dit kan niet stuk. ( andere ideeen voor de invulling van deze holle reus zijn ook welkom.)

Cheers

Willem
[/quote]

Voordat dit Disney verhaal gewijzigd word, wat zonde zou zijn, hieronder een copy.

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten he Jack, kan me nog een onderwerp herinneren waar je nagenoeg alle! posts zelf weer heb weggehaald.

Je bent en blijft een lachertje Jack, hahahahahahahaahahahhaaha :grin:

Cheers

Willem

:-(Ben ik de enige die hier een bijna letterlijke herhaling van zetten herkent, waar eerder een slotje op volgde.
Mogelijk kunnen we zelf het onderwerp afsluiten? Zou fijn zijn...

Bedankt. Groet, Fae

[quote author=suske link=topic=10387.msg146354#msg146354 date=1252497251]
Tja: Toeristen poepen heilig forum onder
[/quote]

Openbaar of niet, een toilet heeft een slot nodig...

Waarvan acte.

Status
Not open for further replies.
Back