Toeristen vermist in Australisch ravijn

tinusv

XPdite Hero
SYDNEY - Reddingswerkers in een West-Australisch nationaal park hebben maandag tien vermiste toeristen en hun gids teruggevonden. De groep verdween zondag in het nationale park Karijini, ruim duizend kilometer ten noorden van Perth. Het gaat voornamelijk om Japanners, een Duitse en twee Australiërs onder wie de gids, zo berichtte het Australische persbureau AAP.

De groep verdween zondag in een van de ravijnen van het park. Zestien mensen waren op deze tocht aanvankelijk op pad. Een 34-Japanner viel in een kloof en raakte bewusteloos. Nadat alarm was geslagen, bereikten de eerste reddingswerkers de plek des onheils na ruim twee uur.

De gewonde man bleek echter weer bij bewustzijn en was er met hulp van vier mensen in geslaagd weer omhoog te klauteren. De overige elf leden van de groep kwamen echter niet meer naar boven. Sommigen hebben lichte vewondingen maar ze maken het over het algemeen goed zo berichtte AAP.

Bron: http://www.nu.nl/news/539870/20/Toeristen_vermist_in_Australisch_ravijn.html
 
tjo, best klote als je in zo'n aardkloof vastzit in de middle of nowhere, had die japanner z'n ogen niet genoeg geopend, hij keek nogal nauw zeker :-D

Nee alle gekheid op een stokkie, het zal je gebeuren, lijkt me een avonturistisch gevoel geven.Maar toch wil ik niet dat het mij overkomt hoor??!!!
 
Geen paniek! Ze zijn weer boven water Tinus!!   :up:

Lost tourists led out of WA gorge
16:58 AEST Mon Jun 13 2005
AAP
Eleven people missing without supplies in a remote West Australian gorge have emerged cold and tired but otherwise unharmed.

The 10 people, mostly Japanese tourists, and their tour guide went missing on Sunday afternoon, sparking a frantic search in the rugged and treacherous Karijini National Park in WA's Pilbara region.

After 25 police, State Emergency Service (SES) volunteers and rangers resumed the search at first light on Monday, the group was spotted in the park's Joffre Gorge about 10.45am (WST).

The first sign was footprints and then the rescue party made voice contact.

The group - a German woman, eight Japanese women, including one who lives locally, a Japanese man and the male tour guide - were led out of the gorge to be met at the top by emergency services.

Cold and bedraggled, but otherwise fine, the 11 people were taken to Tom Price Hospital to be assessed.

p.s. veilig thuis gekomen?  :)
 
[quote author=Syl link=topic=1905.msg17888#msg17888 date=1118647222]
p.s. veilig thuis gekomen?  :)
[/quote]

Ik had uit het stuk al begrepen dat ze weer veilig thuis waren. Het (TV) nieuws van vanavond heeft dit ook besvetigd.
En jazeker veilig thuisgekomen, nog bedankt voor het eten!
 
Back
Top