Toeristenvisum tijdens 189 aanvraag

SteveSW

XPdite Sponsor
weet iemand of het mogelijk is, tijdens het wachten op een 189 visum goedkeuring, wel naar Australië te reizen (via toeristenvisum)?
 
Ja, dat is volgens mij nog steeds mogelijk. Maar omdat je het visum off-shore hebt aangevraagd zul je deze ook off-shore moeten valideren. Dit houdt dus in dat je naar een ander land met een Australische ambassade moet om het visum te bemachtigen. Nieuw-Zeeland is volgens mij dan het dichtstbij. En dat geldt dan voor iedereen die op dat moment op het toeristenvisum bij jou is in Australië.

(Je valideert trouwens je 189 pas op het moment dat je terugkomt door customs in Australië).

P.S. Misschien is het met de elektronische visum aanvraag van nu anders. Ik heb destijds nog de oude papieren route gevolgd. Ben dus niet 100% zeker, maar omdat niet veel zaken in Oz. vlot verlopen is er een grote kans dat het nog steeds klopt :)
 
Ja, dat is volgens mij nog steeds mogelijk. Maar omdat je het visum off-shore hebt aangevraagd zul je deze ook off-shore moeten valideren. Dit houdt dus in dat je naar een ander land met een Australische ambassade moet om het visum te bemachtigen.

Het idee is dat we binnenkort visum 189 aanvragen maar iets daarna kort op vakantie naar Aus willen gaan. We zijn dan terug in NL voor de grant.
Ik had gehoord dat als er al een aanvraag loopt (189) je niet nog een andere (toeristenvisum) kan doen.
 
Volgens mij kan je wel twee visum aanvragen naast elkaar hebben lopen, maar moet je uitkijken met wanneer het visum wordt toegekend. Nl. het laatst goedgekeurde visum overruled alle voorgaande VISA. Mocht je je 189 hebben en daarna een toeristenvisum krijgen, dan is je 189 niet meer geldig.....
 
Oke dank
Dus toeristenvisum aanvragen. Deze blijft dan een jaar geldig. Tegelijkertijd kan 189 aanvraag lopen en kunnen we naar Australië als toerist. Van ogenblik dat 189 dan toegekend wordt vervalt toeristenvisum.
 
Let wel: een toeristen visum is een toeristen visum. Niet een 'ik werk alvast terwijl ik wacht op mijn permanent visum' visum. Van mij mag je maar als je gepakt wordt kun je je toeristenvisum EN je 189 vaarwel zeggen.

(weet niet of dat je idee was hoor maar voor de volledigheid dacht ik het toch maar even te melden ;) )
 
Volledigheid is nooit verkeerd.
Nee, het zou gewoon bezoek zijn. Misschien wel wat werk verkennen maar niets meer.
 
Volledigheid is nooit verkeerd.
Nee, het zou gewoon bezoek zijn. Misschien wel wat werk verkennen maar niets meer.

Het zou vervelend zijn als je door een klein foutje definitief buiten de deur gezet zou worden ;) Veel plezier gewenst alvast, waar wil je heen op vakantie?
 
Back
Top