toestemming vakantie kind

justus

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Nu wil ik binnenkort op vakantie naar australie met mijn zoon (4jaar)
Moet ik voor zijn vakantie visum toestemming hebben van zijn moeder ?

We hebben nog gezamelijk gezag,maar hij woont bij mij.
Hij staat ook in mijn paspoort.

Wij willen eind juni tot eind juli,mijn paspoort is geldig tot jan 2010.
Is dit een probleem ? i.v.m. geldigheidsduur 

Bedankt Hans & Storm
 
Mijn vraag was meer,
''heb ik haar handtekening nodig voor een vakantie visum"
(op haar toestemming zit ik niet te wachten).
 
Hi Hans,

Nee, dat heb je niet nodig. Ik ben met Joy geemigreerd; haar vader heeft zijn toestemming hiervoor gegeven. Hij stuurde een sms. In later stadium heb ik over ons gezamenlijk ouderlijk gezag een advocaat geraadpleegd en die vond dat ik maar spastisch deed over het bewaren van die sms. Mondeling voldoet, er worden geen contracten of overeenstemming of dergelijke getekend over dit soort dingen.
Ik zou denken: een en ander hangt af van de regeling met zijn moeder. Heeft zij een bezoekregeling en heeft jullie vakantie daar dus impact op, dan lijkt me dat je het melden of kunt verzoeken als je de verstandhouding positief wilt houden. Volgens mij zal iedere rechter het normaal vinden dat een kind op vakantie gaat met de primaire ouder en dus moet het echt kunnen.

Fae
 
Hallo Fae,

Er is nog geen vaste bezoekregeling.
Dit loopt nog los via jeugdzorg die heb ik op de hoogte gebracht en vonden het goed.
Ik had ergens gelezen dat je schriftelijk toestemming nodig had voor een vakantie visum,maar had daar twijfels over.

Bedankt Hans
 
Hoi Hans en Storm,

Als je met je kind naar Australie op vakantie gaat, zorg dan ook dat je kind een eigen paspoort heeft.
Dat kan een hoop probelemen voorkomen.
Wij zijn afgelopen kerst naar Auastralie geweest en het heeft ons 24 uur vertraging en nog een extra vlucht opgeleverd omdat het visum van mijn man en kinderen (die op ons paspoort staan) op het zelfde nummer waren aangevraagd.
Dat gaf veel problemen.

Groetjes
Natas
 
Even een reactie hierop..

Het is makkelijker om een vakantie visum voor allebei apart aan te vragen, goedkoper ook.
Ik ben met mijn dochter net sinds eind januari terug van onze vakantie in Australie, zij staat ook gewoon in mijn paspoort.
Het reisburo had 2 visums aangevraagd, voor elk een ipv 1 voor beiden.. werkte perfect en is een stuk goedkoper dan een eigen paspoort!
 
Ik heb in onze gemeente vernomen dat met ingang van mei a.s kinderen verplicht een eigen paspoort moeten hebben.
 
Vandaag heb ik het volgende gevonden bij postbus 51;

Kinderen niet meer bijschrijven in het paspoort van hun ouder(s)
De mogelijkheid om kinderen bij te schrijven in het paspoort van de ouders gaat vervallen. Er kan straks alleen een eigen document voor een kind worden aangevraagd ongeacht de leeftijd van het kind. Dit vloeit voort uit een wijziging van een Europese verordening. De precieze invoeringsdatum van deze maatregel is nog niet bekend. Het kabinet gaat zich nog buigen over de financiële consequenties van deze maatregel.

Paspoorten waar kinderen zijn bijgeschreven blijven geldig totdat de geldigheidsduur van het document is verstreken.
 
[quote author=justus link=topic=9797.msg134442#msg134442 date=1237028036]
Vandaag heb ik het volgende gevonden bij postbus 51;

Kinderen niet meer bijschrijven in het paspoort van hun ouder(s)
De mogelijkheid om kinderen bij te schrijven in het paspoort van de ouders gaat vervallen. Er kan straks alleen een eigen document voor een kind worden aangevraagd ongeacht de leeftijd van het kind. Dit vloeit voort uit een wijziging van een Europese verordening. De precieze invoeringsdatum van deze maatregel is nog niet bekend. Het kabinet gaat zich nog buigen over de financiële consequenties van deze maatregel.

Paspoorten waar kinderen zijn bijgeschreven blijven geldig totdat de geldigheidsduur van het document is verstreken.


dat zeg ik in mijn vorige bericht, en volgens de gemeente hier is het vanaf mei a.s. dat het niet meer mogelijk is je kids bij te schrijven.









[/quote]
 
Maar om een paspoort voor je kind aan te vragen heb je dan wel weer schriftelijke toestemming nodig van beide ouders bij gedeeld gezag!

Lisette
 
:grin: yes,yes,yes!!!  :grin:

Ze is overstag gegaan.
Het heeft even geduurt maar eindelijk staat mijn zoon in mijn nieuwe paspoort.
Geen eigen paspoort,maar een bijschrijving.Genoeg om dit jaar op vakantie te gaan.
Eindelijk kan ik hem meenemen naar mijn family in australie.
Dus lekker met de kerst in onze korte broek.

Hans en Storm
 
Nog even over de geldigheid van je paspoort. Ik heb altijd begrepen (kan zijn dat de regel veranderd is?) dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn vanaf je vertrek terug uit Australie
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=9797.msg146800#msg146800 date=1253245479]
Nog even over de geldigheid van je paspoort. Ik heb altijd begrepen (kan zijn dat de regel veranderd is?) dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn vanaf je vertrek terug uit Australie
[/quote]
Das niet wat de site van de embassy zegt;
PASPOORT GELDIGHEID EN BIJGESCHREVEN KINDEREN
Uw paspoort moet geldig zijn tijdens uw verblijf in Australie. Check met de desbetreffende ambassades voor andere landen op weg naar Australië of zij andere eisen hanteren.
Contact gegevens voor alle Ambassades in Nederland zijn te vinden op de website van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Kinderen die bijgeschreven staan in het paspoort van een van de ouders moeten een eigen ETA of eVisitor visum hebben en kunnen alléén samen reizen met de paspoort houder.

Neem contact op met uw gemeente omtrent de leeftijdgrens waarop uw kind nog in het nederlandse paspoort bijgeschreven mag worden.

Bart
 
Zoals ik de regels nu heb ervaren zijn:

Singapore en Australie mag je in met je kind als hij/zij ingeschreven staat in je paspoort.
In Australie moet je paspoort 6 maanden geldig zijn bij vertrek.
Wat zeer belangrijk is is dat je allen een eigen visum heb.
Voor mijzelf heb ik die mooie stikker dus hoef ik geen visum,maar moet wel mijn oude paspoort mee nemen waar die instaat.
In nederland worden kinderen nog bijgeschreven tot het eind van dit jaar,de bijschrijving is geldig tot 26 juni 2012.Voor jezelf blijft hij geldig maar het kind moet dan een eigen paspoort hebben.
Omdat wij gezamelijk gezag hebben,en mijn zoon bij mij woont hoef ik geen schriftelijk toestemming voor een vakantie.

Als iets fout heb laat het me even weten.

Hans
 
Back
Top