Toowoomba !

T

Ted & Amy

Is er mischien iemand die in Toowoomba is geweest,
of in de buurt van Toowoomba woont?
We zijn namelijk erg benieuwd hoe het er ongeveer uitziet,
aangezien het de garden city van Australie is.
We hebben bijna alles van Australie gezien behalve Toowoomba
en mag dat nou precies de plek zijn waar we ons willen gaan settelen.
Dus vandaar deze vraag, hoop dat iemand ions iets erover kan vertellen.

BVD :up:

TEAM
 
Ben er een keer heeeeeel kort geweest op doorreis. Wat kan ik zeggen. Errug rustig. Maar Crow's Nest National Park is erg mooi en er zwemt platypus rond in de waterholes!
 
Het is na Canberra de grootste niet-aan-de-kust stad in Australie, met zo'n 90.000 inwoners. Brisbanites vinden Toowoomba een country town, maar alle country mensen vinden Toowoomba de grote stad... Persoonlijk vind ik dat het meer het karakter van de typische Aussie country town heeft, dan van een metropool als Brisbane, maar de buitenwijken zijn gewoon veel groter dan in de normale country dorpjes. Ik kan wel begrijpen waarom mensen er willen wonen, het heeft vrijwel alle gemakken van een grote stad, maar niet de drukte. Alleen is de variatie in de arbeidsmarkt natuurlijk niet zo groot als in Brisbane. Zie http://www.toowoomba.qld.gov.au/ voor meer info en links.
 
Toowoomba ligt aan de rand van een bergketen. Als je vanaf Brisbane naar toowoomba rijdt, moet je eerst de berg op en bovenop ligt het dan. Het heeft fantastische vergezichten. Het is een rustige stad, maar de meeste Brisbaners vinden het een prettige plaats omdat het wat rustiger en relaxter is. 's Zomers is het er niet al te heet omdat je vaak een koele bries hebt. En de vele parken zijn ook ideaal en mooi. Ik ken een aantal mensen die er wonen (en ook hebben gewoond in Brisbane) en ze willen voor geen goud meer terug naar de grote stad.
 
Dank jullie voor de korte beschrijvingen van Toowoomba,
We willer er in november gaan kijken als het visum rond is zodat we
weten waar we terecht komen, tot nu nog toe word het alsmaar beter.

Keep up the good work!!! :up:
 
Hi Ted en Amy,
Wij hebben er een tijdje gewoond (8 jaar geleden).  Mijn schoonmoeder woont in Toowoomba en mijn schoonvader in Crows Nest.  Mijn man kent de omgeving erg goed. Het is een mooie "bloemen" stad met een paar mooie parken en inderdaad een fantastische uitzicht.  Schitterende huizen, wat ze "Queenslanders" noemen (houten huizen op palen).  Toen wij er waren was de werkgelegeheid erg slecht maar misschien in tussentijd is dat wat veranderd.  Ligt er aan wat voor werk je doet.  Ook jammergenoeg zijn de huis prijzen en land behoorlijk omhoog gegaan, als wij toen land hadden gekocht waren wij nu rijk geweest.  Ze moeten wel rekening mee houden dat als zij zoveel gaan bouwen in Toowoomba omgeving, dat zij meer aan hun water voorzieningen moeten gaan doen.  't groei gaat te snel en ze komen water te kort, dat horen wij van mijn schoonouders.  Crows Nest is een grappige dorp maar zou er nooit wonen, een beetje afgelegen en te klein.  Ik heb een boek over Toowoomba (geschiedenis etc.), mijn schoonmoeder en anderen hebben een boek uitgegeven, je mag het lenen - laat mij weten!  of een keer met mijn man spreken (hij komt uit australie)!
Groetjes,
Angela
 
Hi Seamic,

Het lijkt ons erg leuk om het boek een keertje
te mogen lenen. :lol:
Je kunt ons bereiken op ons e-mail adres.
Dan kunnen we een keertje afspreken, errug leuk!!!!
TH@NX

Ted & Amy
 


OFX
Back
Top