TRA, IELTS en nu?

TEAM

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen aan booklet 6 te lezen.

Het is zeer waarschijnlijk dat we voor het Skilled Indepent visa gaan ,
maar het volgende is mij niet duidelijk.

Mijn man is een schilder (onderhoud) en hij krijgt hiervoor 60 punten (TRA,SOL). Hij wordt dus de hoofdaanvrager.
Dit betekent dat hij de Skilled Assessement test moet gaan doen en de
IELTS. Klopt het dat deze testen maar 1 jaar geldig zijn?

En wat moet ik doen....als zijn vrouw. Hobbel ik maar gewoon mee of moet ik ook een IELTS test doen? Mijn beroep staat niet op de SOL lijst
(reisadviseuse).

Kan iemand mij hierover iets vertellen?
En is er iemand die ook onder de TRA valt en me misschien meer kan vertellen over de procedure?

ALVAST BEDANKT

Groetjes
Amy
 
Hoi Amy,

Jullie moeten allebei een IELTS test doen. Als je man 'm niet haalt dan heb je een probleem omdat hij dan minder punten krijgt. Als jij'm niet haalt moet je een taalcursus (op eigen kosten) volgen in Australie. Maar maak je geen zorgen, het examen is niet (zo heel) moeilijk.

Jeroen
 
Jeroen_1 said:
Hoi Amy,

Jullie moeten allebei een IELTS test doen. Als je man 'm niet haalt dan heb je een probleem omdat hij dan minder punten krijgt. Als jij'm niet haalt moet je een taalcursus (op eigen kosten) volgen in Australie. Maar maak je geen zorgen, het examen is niet (zo heel) moeilijk.

Jeroen

Hoi Jeroen,

ik had begrepen en gelezen, want ik dacht dat ik ook een test moets doen, maar dat bij de TRA alleen diegene de IELTS moet doen, die het aanvraagt en de ega hoeft dus niet........
 
Jacky said:
Jeroen_1 said:
Hoi Amy,

Jullie moeten allebei een IELTS test doen. Als je man 'm niet haalt dan heb je een probleem omdat hij dan minder punten krijgt. Als jij'm niet haalt moet je een taalcursus (op eigen kosten) volgen in Australie. Maar maak je geen zorgen, het examen is niet (zo heel) moeilijk.

Jeroen

Hoi Jeroen,

ik had begrepen en gelezen, want ik dacht dat ik ook een test moets doen, maar dat bij de TRA alleen diegene de IELTS moet doen, die het aanvraagt en de ega hoeft dus niet........
:shock: :?: :?
 
Jacky said:
Jeroen_1 said:
Hoi Amy,

Jullie moeten allebei een IELTS test doen. Als je man 'm niet haalt dan heb je een probleem omdat hij dan minder punten krijgt. Als jij'm niet haalt moet je een taalcursus (op eigen kosten) volgen in Australie. Maar maak je geen zorgen, het examen is niet (zo heel) moeilijk.

Jeroen

Hoi Jeroen,

ik had begrepen en gelezen, want ik dacht dat ik ook een test moets doen, maar dat bij de TRA alleen diegene de IELTS moet doen, die het aanvraagt en de ega hoeft dus niet........
Het heeft niets met TRA te maken, het is een DIMIA eis: De hoofdaanvrager moet minimaal 'vocational' Engels hebben, te bewijzen m.b.v. een IELTS test waarin je een score van 5.0 of hoger moet hebben in alle 'bands' (of 6.0 of hoger voor 'competent' Engels = 20 punten). Alle andere afhankelijken ('dependants') van 18 jr en ouder in de aanvraag (bv. echtgenote) moeten minimaal functioneel Engels hebben, te bewijzen m.b.v. een IELTS test waarin je minimaal een gemiddelde score van 4.5 moet halen. Haal de 'dependant' die score niet, of doet de test niet, dan moet je een 'second installment' betalen van zo'n A$2500 als ik me goed herinner, waarvoor je dan in Australie Engelse les krijgt.
 
[
]Het heeft niets met TRA te maken, het is een DIMIA eis: De hoofdaanvrager moet minimaal 'vocational' Engels hebben, te bewijzen m.b.v. een IELTS test waarin je een score van 5.0 of hoger moet hebben in alle 'bands' (of 6.0 of hoger voor 'competent' Engels = 20 punten). Alle andere afhankelijken ('dependants') van 18 jr en ouder in de aanvraag (bv. echtgenote) moeten minimaal functioneel Engels hebben, te bewijzen m.b.v. een IELTS test waarin je minimaal een gemiddelde score van 4.5 moet halen. Haal de 'dependant' die score niet, of doet de test niet, dan moet je een 'second installment' betalen van zo'n A$2500 als ik me goed herinner, waarvoor je dan in Australie Engelse les krijgt.[/quote]

Je hebt gelijk dat het niets met de Tra te maken heeft, maar met DIMIA. Ik dacht????hem gelezen te hebben, dat het niet nodig is, maar goed dat komen we vanzelf tegen en als het zo is, gaan we gewoon de test doen.

In iedergeval bedankt,
:D
Groetjes
 
Back
Top