TRA

skyblue

New Member
Hallo,

Misschien kunt u mij helpen of tips geven hoe ik kan de TRA kan betalen? Ik heb het geprobeerd met onze bank (postbank) om dit te doen met een bankcheque maar dat lukt niet omdat de cheque direct naar de TRA gaat en niet samen met onze applicatie en dat is verboden van de TRA.Mag ik vragen hoe u de TRA hebt betaald?

mvg,
Maggie
 
Hai maggie,

Wij hebben de TRA nog niet betaald maar ons emigratiebureau wil van ons een certified bankcheque ontvangen van de Rabobank ( blijkbaar de enige bank die dat doet) van AUSD 300, en die moet met het dossier worden meegestuurd ( voorop, zodat ze als eerste het 'geld'zien, blijkbaar). Dus nog geen persoonlijke ervaring, amar dit is hoe het blijkbaar wordt gedaan.
Succes!
 
Bij de ABN ook hoor :up: Moet je wel een week wachten. Dan krijg je de check via aangetekenden corrier thuis bezorgd. :)
 
wij hebben het via een overboeking naar het buitenland gedaan, bankafschrift erbij en het overmakingsformulier(dus je moet wel even langs de bank) niet via internet.
Voila!!!!!!!
groetjes Rob en Irma
 
Idd,net wat Bear zegt.Hou er alleen wel rekening mee dat de formulieren die je moet invullen voor het aanvragen van een bankcheck ook circa 1 á 2 weken duurt voordat je deze binnen hebt(bij ons duurde het overigens bijna 3 weken) en dan duurt het weer een week of twee voordat je de bankcheck binnen hebt. Als je het bv per DHL verstuurt(aangetekend,duurde maar 3 werkdagen en koste 59 euro tot een gewicht van 500 gram) )moet je het naar dit adres versturen(mag geen P.O Box zijn).Dit verhaal geld iig voor de ABN.

Trades Recognition Australia
64 Northbourne Avenue
Canberra  ACT  2601
 
Hoi Maggy,

ik heb voor mijn assessment fee van het AIWCW gebruik gemaakt van mijn creditcard. Hiervoor heb ik een verklaring afgegeven waarin ik hen toestemming gaf om het verschuldigde bedrag te incasseren. Erg simpel en safe!  :up:

Maar dan moet je natuurlijk wel een creditcard hebben besef ik me... Misschien een goede reden om er een aan te schaffen, want bij DIMIA zit je straks denk ik weer met hetzelfde probleem!?

Gr Roel
 
[quote author=Roel link=topic=1895.msg17770#msg17770 date=1118483918]
ik heb voor mijn assessment fee van het AIWCW gebruik gemaakt van mijn creditcard.
[/quote]Dit zou idd de mooiste oplossing en de snelste manier zijn,alleen accepteerd de TRA geen creditcard betalingen en moet de betaling plaatsvinden door wat hun zeggen een overseas bankcheck.
 
[quote author=M5 link=topic=1895.msg17771#msg17771 date=1118485181]
[quote author=Roel link=topic=1895.msg17770#msg17770 date=1118483918]
ik heb voor mijn assessment fee van het AIWCW gebruik gemaakt van mijn creditcard.
[/quote]Dit zou idd de mooiste oplossing en de snelste manier zijn,alleen accepteerd de TRA geen creditcard betalingen en moet de betaling plaatsvinden door wat hun zeggen een overseas bankcheck.
[/quote]

Da's echt naatje :-o Ouderwetse bedoeling bij TRA  :lol:
Dan blijft het dus lastig...
 
Klopt echt nog ouderwets :gramps: .De TRA heeft geloof ik ook nog de meeste tijd nodig van alle afdelingen voor de beoordeling van de skill assesments,maar ja we moeten het er helaas maar meedoen.
 
Ik heb het geld overgemaakt naar 'mijn bureau' die dit straks weer aan de TRA betalen, dus in ieder geval geen geneuzel met bankcheques gelukkig.

Groetjes Miranda  :)
 
bedankt voor de reacties mensen.Morgen wil ik vraag aan de Rabobank en ABN voor wie de snelste is.

mvg,
Maggie
 
[quote author=M5 link=topic=1895.msg17771#msg17771 date=1118485181]
en moet de betaling plaatsvinden door wat hun zeggen een overseas bankcheck.
[/quote]

Moet dat perse? Mijn vader wil het namelijk betalen met zijn australische bankrekening.. Kan dat niet?

Grtz Tanne
 
Back
Top