Traffic hell Brisbane?

cenmkuiper

New Member
Bij 'even voorstellen' schreef Ireen:

Ga maar alvast oefenen met waterbesparing en filerijden. Volgend jaar wordt het traffic hell in Brisbane. (Zou dit een apart topic moeten maken, niet?).

Ben dus benieuwd wat er allemaal aan de hand is in Brisbane met betrekking tot 'traffic hell'. Krijgen we net zo'n situatie als nu in NL: alles tegelijkertijd aanpakken?

Overigens doe ik nu over een afstand van 112 km (Ermelo-Den Haag) op de terugreis gerust 2 tot 3 uur. 's ochtends vertrek ik bewust om 5:45 om te voorkomen dat ik dan ook zolang in de auto moet zitten. Ben dus wel wat gewend........

In Brisbane hoop ik volgend jaar toch wat meer van OV gebruik te kunnen maken en de auto maar even wat minder te gebruiken (zal dus ook op de wijk moeten letten qau mogelijkheden schat ik in........)

Marc
 
[quote author=cenmkuiper link=topic=7718.msg100394#msg100394 date=1191476833]
Bij 'even voorstellen' schreef Ireen:

Ga maar alvast oefenen met waterbesparing en filerijden. Volgend jaar wordt het traffic hell in Brisbane. (Zou dit een apart topic moeten maken, niet?).

Ben dus benieuwd wat er allemaal aan de hand is in Brisbane met betrekking tot 'traffic hell'.[/quote]Ik ook, aangezien ik er woon en geen idee heb waarover ze het heeft?
Care to explain, Irene?
 
Allo allo,

Ik hoorde gister op de radio dat er volgend jaar veel aan Brisbane centrum geknutseld gaat worden, en dat het tijdens die werkzaamheden van Toowong naar de City inbound 50!!! minuten zal gaan duren, met de auto, outbound een paar minuten korter. Dat is dus mooi kolere als je met de auto moet!

Vandaar aldus enzo.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7718.msg100433#msg100433 date=1191502563]
Dat is dus mooi kolere als je met de auto moet!
[/quote]

Nou nou, dat is toch geen taalgebruik voor een dame? ;)
 
Ik snap ook niet dat al die mensen zonodig met de auto naar CBD moeten komen... Naar wijken als Toowong zijn prima OV verbindingen (OK de bussen zijn wel een beetje vol). En Toowong is ook erg goed te fietsen trouwens

Maar het klopt inderdaad dat ze volgend jaar nogal wat van plan zijn. Ik verwacht er met m'n good old mountainbike geen last van te hebben  :wink:
 
Hee 4np, 'kolere' is welzeker gepast taalgebruik voor een dame, ik zei het toch? :lmao:


Jan, even verder kijken dan de stadse neus. Niet iedereen woont in de stad, toch? Wij zeker niet. Ik moet eerst de auto in om überhaupt een bus te pakken te krijgen! Maar ik doe het zo: ik woon aan de zuidkant, in de gemeente Logan, ongeveer 25km snelweg richting CBD. Stel, ik ga naar m'n huisarts, die zit in The Grange (noordkant), dan probeer ik dat meteen te combineren met een bezoek aan een vriendin, en een winkel hier en daar waar ik tóch naartoe moet. Als ik nou volgend jaar in zo'n tripje naar m'n arts & crafts supply winkel wil, dan kan ik er maar beter voor zorgen water, brood en een porta potty bij me te hebben - of zoiets ;-)

Voor mensen die in Toowong wonen is er misschien wel een andere manier om naar de stad te komen, maar er is natuurlijk ook een hoop ander verkeer op de weg. En er zijn hoopjes mensen die niet een bus op loopafstand hebben, bij vertrek- en aankomstpunt.

Ik vind het nu al een ramp. En al die uren die in Nederland verloren gaan aan woon-werkverkeer; is dat nou net niet één van de dingen waarvan gehoopt wordt dat hier niet te hebben? Ging die vlieger maar op, dan konden we d'r aan gaan hangen! ;-)
 
De verwachtte files op Coronation Drive worden veroorzaakt door de constructie van de nieuwe brug van West End naar Hall Street in Milton/Paddington.

Ben ik effe blij dat ik vorig jaar van Morningside naar Bardon ben verhuist!
 
Ireen hoeveel km woon je eigenlijk van je huisarts...? Ik heb het idee, veel te ver.

Ik woon aan de Noord westkant. Ik rijd in 10 minuten naar het dichtstbijzijnde treinstation , 1/2 uurtje in de trein en dan lopend naar CBD., kost me 100$ per maand en dan nog wat aan bezine dus. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de auto te pakken. (op het weekend na dan)
 
Volgens mij is een deel van de oplossing dat mensen proberen om dichter bij hun werk te gaan wjavascript:void(0);onen (of dichter bij hun huis te gaan werken  :lol:). En hetzelfde geldt voor huisartsen en andere dingen die je misschien wel nodig hebt. Maar goed, neemt niet weg dat je in Brisbane ook wel vast kunt staan. Ik denk dat als je alle traffic jams in Australie rond de ochtend spits zou gaan optellen, je ook niet vrolijk wordt. En zo heel veel mensen meer wonen hier toch niet dacht ik :). Nee hoor, wij ook lekker op de fiets of met de bus. En hoe eerder je gaat, hoe minder drukte. Ik had nooit gedacht dat ik om half acht op mijn werk zou zijn toen ik in Nederland woonde ;).
 
Stadse neus Eerainuh? Ik zeg alleen dat ik niet snap dat mensen met de auto naar CBD komen. Wat Joep doet makes sense: met auto naar bus/trein/citycat stop en dan met OV naar stad

Ik heb het niet over jouw tripjes van de ene naar de andere kant van outer Brisbane
 
Hoi Joep, die huisarts woont op 40 minuten rijden, en ik heb goede redenen om hem als huisarts te hebben. Ik heb ook een 'door-de-weekse' huisarts, die zit op 5 minuten rijden. Voor de cardioloog moet ik naar Chermside, ga dat maar 's met het openbaar vervoer doen vanuit de zuidkant; van hier naar daar om dan van daar naar zus en van zus naar zo te gaan.  :? En uiteindelijk begint het allemaal toch in de auto!

Hoi Rebekka, goeie oplossing, maar dan mag je hopen dat je werk is in een buurt/omgeving waar je ook wilt wonen.

Brisbane is 100km van Noord naar Zuid, laten we nu niet gaan doen alsof het allemaal voor iedereen zo makkelijk is. De verkeerssituatie is en wordt steeds gekker, en ik zou het niet leuk vinden als mensen hier naartoe verhuizen met het idee dat het allemaal soepel en relaxed verloopt in de spits, want dat doet het nou eenmaal niet en dat betekent dat je op de plek van je dromen kan wonen, een leuke baan kan hebben, maar gek van het verkeer kan worden.

Oh Jan, ik lees net nog jouw reactie en misschien begrijpen we elkaar verkeerd; mensen komen niet alleen naar de CBD, maar ze moeten er ook soms doorheen om ergens anders te komen. Ik heb het ook niet alleen gehad over mensen die van Toowong naar de CBD moeten, maar de wegwerkzaamheden gaan volgend jaar een serieus obstakel worden. En dáár ging het origineel over.
 
Ireen, van Noord naar Zuid is inderdaad vreselijk!

Hopelijk komt er een oplossing in de North South bypass http://www.brisbane.qld.gov.au/BCC:BASE::pc=PC_144 al zijn er heel veel tegenstanders. Maar ik zag dat er al flink geboord wordt.

De Wester Bypass (http://www.westernbypass.org/node/24) ligt ook nog steeds in de 'planning'. Al twintig jaar geloof ik.  :grin:
 
't is hier in Brizzie in de spits best wel druk maar niets vergeleken bij Nederland. 't Wordt alleen tijd dat ze een ring gaan leggen van zuid naar west om de stad heen want alles en iedereen moet nu via Toowong en Milton road, niet handig....

Gelukkig rij ik 's ochtens en 's avonds tegen het verkeer in dus ik heb er weinig last van (en woon niet in het centrum)
 
Ja, plannen zijn er genoeg! :-D En ze zijn begonnen met de 2nd Gateway Bridge, want dat is helemáál zo'n bottleneck; één van de domste plekken rond Brisbane!

Hier kan je zien hoe een stuk of 10 tolbanen naar 3 op de brug overgaan, en aan de andere kant is het nog erger...:

http://www.mainroads.qld.gov.au/MRWEB/PROD/WebCams.nsf/Show+Cams?OpenForm&cam=Gateway+Bridge+Toll

En we kunnen ook elders een beetje meekijken:

http://www.mainroads.qld.gov.au/web/webcams.nsf/Live+traffic+web+cameras/
 
Back
Top