transporteren van spullen

simmer22

Member
heey allemaal!
even een praktisch vraagje... hoe nemen jullie al je spullen mee naar australie? ik neem aan dat de meeste mensen het met een container ofzo doen, tenminste wat ik zo her en der gelezen heb... maar ik heb niet veel spullen...
ik heb een beetje rond zitten kijken maar het is allemaal best duur. ik neem in principe mijn backpack mee (heeft me die 2 eerdere jaren prima geholpen) maar eigenlijk zou ik graag wat extra spulletjes meenemen nu ik "voorgoed" ga.

heeft iemand hier misschien tips voor?

groetjes!
 
Misschien via zeepost?? Ik weet niet hoe duur dat kost, en je bent het dan 3 maanden kwijt. En vraag ook eens hoeveel overgewicht kost als je het mee gaat nemen in het vliegtuig. (als er tussen zeepost en dat maar een klein verschil zit, dan wist ik 't wel). Verder kun je bij je vliegmaatschappij, mits van te voren aangevraagd, soms 10 kg extra bagage meenemen. En natuurlijk je handbagage goed volproppen en net doen alsof 't niks weegt  :grin:
Wanneer denk je te gaan?
 
[quote author=simmer22 link=topic=9694.msg131322#msg131322 date=1233523248]
heey allemaal!
even een praktisch vraagje... hoe nemen jullie al je spullen mee naar australie? ik neem aan dat de meeste mensen het met een container ofzo doen, tenminste wat ik zo her en der gelezen heb... maar ik heb niet veel spullen...
ik heb een beetje rond zitten kijken maar het is allemaal best duur. ik neem in principe mijn backpack mee (heeft me die 2 eerdere jaren prima geholpen) maar eigenlijk zou ik graag wat extra spulletjes meenemen nu ik "voorgoed" ga.

heeft iemand hier misschien tips voor?

groetjes!
[/quote]

Over hoeveel praten we dan al je het hebt over een paar extra spulletjes????  1m³ of meer er zijn verhuizers die ook deel ladingen aan nemen.
Al je al gauw over een m³ praten is dat vaak goedkoper dan met luchtvracht.
Cheers Bennie
 
Hi Simmer,

neem even contact op met van Reenen in Barneveld. Dolf Timmer of Henk Sebens.
Zij hebben onze spullen met Group Packing verscheept naar Australie.

Spullen opgehaald in IJmuiden, met de vrachtauto naar Barneveld, vandaar naar Rotterdam, op de boot naar Melbourne en met de vrachtwagen naar een noordelijk suburb van Sydney.

All inclusive van deur tot deur voor 962 Euro, inclusief verzekering.
Dit waren 2 pallets, bij elkaar 30 verhuisdozen, 200 Kg.

Succes ermee !
Groeten,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9694.msg131326#msg131326 date=1233548649]
30 verhuisdozen, 200 Kg.
[/quote]

200 kg. is wel erg licht voor 30 dozen. Wij hadden 36 dozen en 750 kg.
Weet je zeker dat ze zo licht waren?

Cheers
 
2 dozen met kleding en wat spulletjes was volgens mij rond de 100 euro via TPG-post. Was ongeveer 10 weken onderweg.

Groetjes Sigrid
 
thanks allemaal!
ik was aant denken aan een extra koffer ofzo...ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel het allemaal gaat kosten, maar als het te duur wordt kan ik t net zogoed daar kopen... voornamelijk spulletjes als beddegoed, extra kleren, dekens, wat fotoalbums enzo... heb navraag gedaan bij singapore airlines (waar ik ws mee ga vliegen...) en overgewicht zou bij hun ongeveer 60 amerikaanse dollar per kg kosten... misschien dat tpg post nog t goedkoopst uitkomt...

1m3 kom ik nog niet aan denk ik.... tis ook niet zo dat hier veel "eigendommen" heb zeg maar :) een paar dozen bij mn ouders op zolder en dat is het wel...

@ alie: ik moet 27feb naar berlijn voor mn visum (fast track) en hopelijk kan ik dan eind maart op naar brissie :) moet in principe februari en maart nog werken, maar hoop de laatste week van maart vakantie te nemen. zo snel mogelijk weer terug in ieder geval!

groetjes Nicole
 
Hi Nicole,

Er is al heel wat gepost over het verzenden van spullen, ook door mensen die geen container, of deel van een container vol kregen. Verschillende mogelijkheden inclusief prijzen zijn al langs gekomen. Misschien heb je er wat aan wanneer je het naleest.

Succes!  :up:
 
Ik heb ook goede ervaring met WBS (http://baggage.nl/). Spullen werden opgehaald en 3 weken later zullen ze in Sydney arriveren per zeevracht. Eerst gaven ze aan dat het op 2 pallets kwam te staan, maar na 1 dag kreeg ik een mail dat het toch 1 werd en het teveel betaalde bedrag werd direct teruggestort. Ik denk dat als je echt zo weinig hebt (1 kuub is ongeveer 10-12 dozen) dat het wellicht loont om het via de lucht na te sturen. Tarieven daarvoor zijn volgens mij beter dan bij de airline waar je mee vliegt.

Greetz,

y3LL3r
 
[quote author=y3LL3r link=topic=9694.msg131680#msg131680 date=1234121501] Spullen werden opgehaald en 3 weken later zullen ze in Sydney arriveren per zeevracht. [/quote]

Da´s wel heel erg snel. Onze container is 38 dagen op zee. :up:
 
Hi Nicole,

Als je een permanent visum hebt kun je bij Singapore aanvragen om 10 kilo extra mee te mogen nemen. Bovendien heeft SA een werledwijde coulance van 5 kilo per koffer dus dat betekent in totaal al 15 kilootjes extra en dat is een kleine 2e koffer. Dat is gratis als je enkele reis gaat. Gewoon even via de site van Singapore air en je komt dan bij de Nederlandse service desk uit. Ik geloof dat die man Berry van Dam heet, de service officer van SA in Amsterdam. Je hebt dan wel een kopietje van je granted letter nodig.

Hierna is het het goedkoopst om via TPG Post gewoon dozen van max 20 kilo te versturen, je moet dan wel een adres hebben aan de overkant van het water.
Ik zou beddengoed niet meenemen als je je bed niet meeneemt omdat in Oz over het algemeen wat afwijkende maten zijn en goed beddengoed er niet echt duur is, en dan heb je het meteen allemaal nieuw.
 
Als je een permanent visum hebt kun je bij Singapore aanvragen om 10 kilo extra mee te mogen nemen. Bovendien heeft SA een werledwijde coulance van 5 kilo per koffer dus dat betekent in totaal al 15 kilootjes extra en dat is een kleine 2e koffer


die wereldwijde coulance....hoe kom je daaraan?is dat ergens terug te vinden ofzo?

groetjes nicole
 
Nee staat nergens vermeld maar daarom moet je ook even rechtstreeks bij Singapore op de site dat aanvragen. Het duurt wel even een week of 2 voordat je goedkeuring krijgt (Ze geven je een correspondentienummer en zetten het in de computer van het reserveringssysteem)
 
Back
Top