Trip Syndney - Cairns

Wimmel

Account Inactief (eigen verzoek)
G'day,

Voordat ik naar Australië ga emigreren, ga ik een trip van Sydney naar Cairns doen in 5,5 week. Ik zal ook een kleine 1 week bij mij familie verblijven in Townsville om daar een trouwerij van mijn nichtje bij te wonen.

Welke dingen moet je echt hebben gedaan op de weg van Sydney naar Cairns langs de oostkust?
Uiteraard heb ik mijn eigen lijstje, maar ben benieuwd waar jullie mee komen :).

Overigens is de trip van half oktober tot eind november.

Cheers!
 
Hoi Wimmel,

Dat klink goed zo´n trip...
Ik zou ook nog even iets verder dan Cairns gaan, naar Cooktown.
En ik ben zelf naar Australia Zoo van Steve Irwin geweest wat echt te gek is! Ligt net iets boven Brisbane.
Magnetic Island is ook te gek...kun je met een boot komen vanaf Townsville..

Gr,
Steven
 
Hi Wimmel,

Wij hebben dezelfde trip 2 jaar geleden gemaakt, we zijn alleen in Cairns begonnen. Wat je niet mag missen is de Daintree (regenwoud) boven Cairns, great barrier reef natuurlijk, de Whitsunday eilanden, Fraser Island (meerdere dagen voor uittrekken) en Byron Bay. Verder vonden wij Mission Beach ook erg relaxed met een groot kampvuur op het strand.

In augustus gaan we gelukkig weer een aantal weken.

Veel plezier straks.

Gr,
Marc
 
Hierboven staan echt goede tips, ik zou ook zeker van onder( Sydney ) naar boven ( Cairns) deze dingen bekijken:

- Blue Mountains Sydney
- Port Stephens ( dolfijnen! )
- Fraser Island
- natuurlijk Great Barrier Reef, kan vanuit verschillende plaatsen.
- Magnetic Island vonden wij ook echt een topper.
- Whitsunday Islands, als je portomonee het toelaat, doe vanuit Airlie Beach een watervliegtuig vlucht nemen! Onbeschrijfelijk mooie vieuws heb je dan, die je niet vanaf de boot ziet. Het vliegtuigje land bij een kleine boot,en daar kun je nog snorkelen.
- Atherton NP, ligt links van Cairns
- Daintree NP ( boven Cairns )

Wat wij zelf heel leuk vonden, is een heel onopvallend stukje natuur met heel veel walleby's tussen Atherton en Cairns, in het binnenland.Dus kom je in die buurt zou ik ff een paar uurtjes uitrekken om te kijken. Hier zijn de gegevens :
GRANITE GORGE
11 Harrigan Road, Mareeba (MAP)
12 kilometres from Mareeba
Phone (07) 4093 2259, a/h (07) 4093 2174
info@granitegorge.com.au
www.granitegorge.com.au
Het ziet er misschien niet zo spectaculair uit, maar het is echt heel mooi, maar de tientallen Walleby's doen ut m vooral.Er is een kleine camping bij, en je kunt de walleby's gewoon aaien, ze zijn erg gewend aan mensen.(misschien niet goed,maar erg leuk om zo dichtbij ze te zijn)
Zie mijn Avatar... is daar gemaakt van een nieuwsgierig lief walleby-tje :smile:

P.s ik neem aan dat je zoiezo met de Lonely Planet gaat reizen? Das natuurlijk de bijbel voor een avontuurlijke reiziger. Een regeltje of 3 stond er beschreven aan Granite Gorge, we waren in de buurt dus gingen we ff kijken, en zo kom je dus aan de mooie plekjes.

Veel plezier!
 
Thansk a lot!!

Aantal dingen nog niet op het lijstje die er wel bij gaan komen. Even in september de juist route uitstippelen en daarna is het genieten geblazen!
Als er nog iets iemand te binnen schiet, laat het weten!

De Lonely Planet is al besteld. Had een boekje van Australie, maar dit is denk ik vele male beter! Bedankt voor de tip.

Cheers! Willem.
 
In townsville moet je zeker een wedstrijd van de Townsville cowboys bijwonen, een gebrek aan je opvoeding als je niet naar ozzierules footbal bent geweest
 
Sorry Yvonne, maar de Townsville Cowboys is een Rugby League team en geen aussie rules of Airial Pingpong zoals het ook wel genoemd wordt in Queensland.. Maar zeker een aanrader om te gaan kijken, hoewel ze op het ogenblik onderaan de lijst staan.
Misschien een idee om te gaan zien is Eungella Park vlak bij Mackay om vogelbekdieren te bekijken, ben er zelf 5 keer geweest en 4 keer het geluk gehad om ze te zien spelen in het water.

groetjes Johan
 
Townsville cowboys komen er zeker bij! Hoop dat ze spelen als ik er ben. Heb het al een paar keer bekenen op Extreme Sport Channel. Tis wel beetje soft en snap de regels nog niet helemaal. Ik kijk normaal wel American Football, maar dat is totaal anders heb ik al gezien.

Thanks alvast voor de mooie spots.
 
Ook een aanrader is om Townsville te aanschouwen vanaf Castle Hill. Je kunt er met de auto komen, maar het is leuker om vanuit het centrum omhoog te lopen. Ook een stroll along 'the strand' mag je niet overslaan. Als je naar Maggie (Magnetic) Island gaat, kijk dan vooral omhoog, want er zijn veel wilde koala's, maar ze laten zich niet altijd zien. Ga vooral niet naar de Horseshoe bay, tenzij je alle toeristen wilt volgen. Arthur's bay (even uit het hoofd..) is ook geweldig en daar komt vrijwel niemand (kun je niet met de auto komen). Ook de wandeling naar de 'bunkers' is geweldig (en geeft een geweldig uitzicht over maggie island).

Billabong sanctuary (vlakbij T'ville) is leuk, maar hangt af van wat je verder op je reis doet/bezoekt. Reef HQ (T'ville) is ook mooi. Succes!!
 
Oh als je van basketbal houdt moet je een wedstrijd van de Townsville Crocs gaan bekijken.
 
Ik hoor net dat je ook moet gaan wildwater raften op de tulle river vanuit mission beach. Heeft Johan gedaan is echt geweldig
 
Ik mis nog de whale watch. Ik denk dat je in de goede periode zit om om de trek van de great humpback whale te zien.
Mogelijk vanuit verschillende plaatsen aan de kust.

Doe je dit niet, ga dan aan het eind vd middag lekker chillen met uitzicht over zee (liefst een hoge plek) dan zie je ze ook voorbij gaan. Soms dichtbij, soms ver weg. Toen wij eenmaal doorhadden waar je op moet letten, zie je ze elke dag, waar je ook bent aan de kust.

Goeie vakantie!
 
Back
Top