trip van 2 maanden

Jacky

New Member
Hallo allemaal,

Wij hebben dit jaar onze visa's gekregen en gaan 2 maanden in julie en augustus naar Australie, om de gebieden te bekijken waar wij ons eventueel willen vestigen. Wij gaan met z'n vieren, 2 volwassenen een dochter van 16 jaar en een dreumes van anderhalf jaar, tegen die tijd is ze 21 maanden.

Mijn vraag is, wat is het beste om te doen?? een camper huren, kopen en daar mee rond te toeren of een auto kopen en onderweg slaapplekken vinden. De gebieden/omgevingen, die we gaan bezoeken zijn Sydney, Adelaide, Brisbane, Canberra, Melbourne, maar dan in andere volgorde geloof ik, heb de landkaart niet zo bij de hand. We beginnen in Sydney en eindigen er ook. Of is het handig qua tijd om het vliegtuig nog een keertje te pakken, het is 4000 kilometer ofzo.

Heeft iemand ervaring om met een kleine te reizen en/of
heeft iemand deze trip ook gemaakt, laat ons aub je ervaringen weten, dan hoeven wij het wiel niet nog een keer uit te vinden.

In iedergeval bedankt,

Groetjes Jacqueline

Hoi

Wil je zo veel mogelijk zien dan zou ik vertrekken vanaf een vliegveld maar weer verlaten vanaf een ander vliegveld ( bijvoorbeeld melbourne en brisbane).
Zo kun je een lijn rijden en meer zien, maar ja dat is natuurlijk jou keuze.
Een kamper kopen of huren, laten we eerlijk zijn na twee maanden moet je er van af neem ik aan.
Nou zijn er veel bedrijven die cash geld geven en hem dus van je kopen maar of dat afweegt tegen huren dat zou ik niet weten.
Of als je daarna snel definitief terug komt kun je hem in een self storage stalen, kost je ongeveer 150 dollar per maand (niet per week dus)

Succes verder met je aankomend avontuur

Kees

Hoi Kees,

Bedankt voor je antwoordt. Een camper huren voor 2 maanden, kost ongeveer 12.000 aussie dollars...is veel geld. Optie is om inderdaad een camper te kopen en dan aan het eind weer te verkopen. Vrienden van ons zijn vanaf Sydney naar Cairns gereisd met een camper en dat is ongeveer 3500 kilometer in 1 maand. Het is wel te doen. Al willen wij ook in bepaalde plaatsen langer blijven om de sfeer te proeven van bepaalde gebieden, klimaat, weer en wat de omgeving is. wat ik ook graag wil zien is en dat ligt bij Adelaide Victor Harbour, schijnt ook een mooi gebied te zijn. Het is allemaal leuk, maar ja, alles kan niet in die 2 maanden. Adelaide, Sydney en omgeving in iedergeval en dan de rit naar boven. Het kan ook zijn, wat jij voorstelde om het vliegtuig te pakken etc. Opties te over. Ik wil ook niet alleen maar in die auto zitten, vooral niet met een kleine van anderhalf. dus het wordt nog uitzoeken wat te doen.

Groetjes Jacqueline

Jacqueline, als je toch in Australie blijft kun je ook een camper kopen.
We hebben de onze net verkocht, via de site www.rvpoint.com.au  Kijk daar maar eens op om een camper te kopen. Het je meteen een idee van de prijs.
Je kunt ook op onze site kijken voor de reisplannen.
Annemiek en Maluka zijn ook aan het reizen op het moment en zijn in ongeveer 2 maanden via Brisbane, Tasmanie naar WA gereden.
Kijk maar eens op hun site. Heb je een idee van de afstanden.
Maar in 2 maanden Sydney, Melbourne Adelaide en Sydney moet makkelijk te doen zijn. Heen langs de kust en terug door NP Kosciusszko.

Groetjes Jolanda

Wij hebben een vrij grote auto gekocht. We zijn hier in februari aangekomen en blijven hier nu ook, maar wilden dus eerst rondreizen. We hebben een Toyota Prado en voor twee mensen met kampeeruitrusting is dat groot genoeg, maar ik denk dat je met z'n vieren al redelijk krap komt. dan moet je eerder denken aan een Toyota Landcruiser. Een camper kopen lijkt me ook wel een mooie optie dan. Je kunt em naderhand gewoon weer verkopen, want er is vraag genoeg naar die dingen. Als je maar twee maanden gaat reizen en em daarna niet meer "nodig" hebt hoef je ook geen splinternieuwe te kopen.

Wat misschien makkelijk zou kunnen zijn is het stuk Sydney-Canberra-Melbourne-Adelaide met de auto doen en vliegen naar Brisbane en daar een auto huren voor een paar dagen bijvoorbeeld. Zo heb je tijd genoeg om NSW-VIC en SA te zien en kun je ook naar Brissie. Vliegen naar Brisbane vanuit Sydney kost je misschien 100 dollar p.p en dat is ongeveer 60 euro, dus is helemaal niet zo duur.

Wij zijn nu bijna 9 weken aan het reizen en zijn nu in Albany WA. Het stuk vanaf Adelaide naar hier hebben we in nog geen week gedaan. Veel uren in de auto en veel kilometers gemaakt. De Nullarbor is wel indrukwekkend, maar na een paar dagen wordt het toch een beetje saai ;) Zijn vanaf Brisbane naar beneden gegaan en hebben dat echt op ons gemakje gedaan.

Veel succes met dingen plannen!

Hallo Jolanda en Annemiek,

Heel erg bedankt voor jullie reacties, daar kunnen we wat mee!! :wink:

Ik heb op jou site gekeken Jolanda en tjee, wat leuk om dat allemaal te lezen, te zien wat jullie hebben meegemaaktg en wat jullie hebben ondernomen, echt gaaf.
We willen in Sydney starten, dan Adelaide, Melbourne, Brisbane, Cairns en dan.....weer terug. Is dat handig?
In de omving van Sydney en Adelaide willen we wat langer verblijven, terwijl omgeving Cairns ook mooi schijnt te zijn. Het wordt een orientatie van waar wij ons over een jaar willen vestigen en natuurlijk ook de mooiste plekjes meepikken.

Wat ik van jullie hoor is het dus te doen. Mijn grootste zorg is onze kleine, daarom wil ik niet te lang in die auto zitten, anders had het mij niet uitgemaakt.

Wat jij voorstelt Annemiek is ook een goed plan, maar wat zijn de prijzen om onderweg te overnachten, als je met de camper gaat zit dat erin. het vliegen is idd niet duur en zeker een optie......zoveel mogelijkheden...!

Jolanda, wat ik heb gelezen is dat jullie uiteindelijk gekozen hebben voor Cairns, waarom daar?
Annemiek waar gaan jullie je vestigen en waarom daar?

ik ga zo jullie sites nog even bekijken en als ik vragen heb, dan meld ik me weer, mochten jullie nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes Jacqueline

Ja waarom Cairns......
We waren er al twee keer geweest tijdens onze vakanties. Het heeft iets dat ons aanspreekt.
Vooral het groene en toch ook het mooie weer. Ik haat de kou. Moet ik toegeven dat het hier 3 maanden wel extreem warm is maar ja.
Daar staat 9 maanden mooi weer tegenover.
We zijn voor werk niet aan een grote stad gebonden, dus dat is ook en voordeel.
Cairns is nog geen grote stad, maar je hebt er wel alles. Plus de mooie omgeving. Iedere dag als ik van het werk naar huis ga, bewonder ik de bergen. Het reef, regenwoud, tablelands.

Kun je iets langer als 2 maanden reizen. ( ivm de dreumes ) Dan zou je het rondje Sydney, Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Darwin, Cairns, Brisbane en weer Sydney kunnen maken.

"Quote" We willen in Sydney starten, dan Adelaide, Melbourne, Brisbane, Cairns en dan.....weer terug. Is dat handig?

Dit lijkt me niet handig.

Groetjes Jolanda

Back