Trouwen..hier of in Australië?

Amber

Member
Hallo allemaal

Even een korte vraag mijn vriend is een Australiër en woont daar ook,ik woon nog in Nederland. Waar is het het verstandigst om te trouwen? In Nederland of in Australië? Ik weet dat er heel wat bij komt kijken,maar ik was gewoon benieuwd naar jullie reacties en ervaring hiermee ;)

Oei Amber, dat is een lastige vraag. Welkom trouwens!
Het zal denk ik van veel factoren afhangen, zoals:
- wil je een groot feest of wordt het een formaliteit (of iets er tussenin)?
- hoe belangrijk is het voor jou of jouw vriend om familie op je bruiloft te hebben?
- welke familie is het meest reislustig?
- welke familie(leden) kunnen de reis naar Nederland en/of Australië betalen?
- wil je buiten trouwen? Enz.
Ik denk dat je je ook moet afvragen of je nu wilt trouwen rondom je vertrek naar Australië of dat je eerst hier wilt komen wonen en daarna een keer wilt trouwen. Dan kan trouwen in Australië een leuke gelegenheid zijn om familie je nieuwe land te laten zien.
Veel plezier in in ieder geval met alle planning!

Volgens mij Nederland.
Ik dacht dat het vaak beter is om te trouwen in het land waar je niet wilt wonen, althans, zover ik begrepen heb is dat vaak beter als je wilt emigreren.

Volgens mij Nederland.
Ik dacht dat het vaak beter is om te trouwen in het land waar je niet wilt wonen, althans, zover ik begrepen heb is dat vaak beter als je wilt emigreren.
Waarom? Moet je de paperassen laten vertalen, aoostillestempel etc. Dan als je een nieuw certificaat nodig hebt? Als je wilt scheiden moet je dat ook in het land van trouwen organiseren (kan natuurlijk een voordeel zijn als je een scheiding moeilijk wilt maken). Ik zou zeggen dat het allemaal makkelijker werkt als je trouwt waar je gaat wonen.

Hoi Amber,

Ik ben (vandaag precies) 6 jaar geleden in Australië getrouwd met mijn Australische man. Ik vond het vrij eenvoudig te organiseren! Wat wel jammer was, is dat van mijn grote familie (alleen aan neeftjes en nichtjes heb ik er al 30 ;)), alleen mijn ouders en zusje erbij konden zijn. M'n broer kon er niet bij zijn ivm met zijn werk in het leger. Toch was het andersom nog moeilijker geweest, want de familie van mijn man heeft het niet zo breed, dus zij hadden het nooit kunnen betalen om naar Nederland te reizen voor een bruiloft. Toch was het goed zo.

Als je meer wilt weten, roep maar, always happy to help!

Hoi Amber,

Ik ben (vandaag precies) 6 jaar geleden in Australië getrouwd met mijn Australische man. Ik vond het vrij eenvoudig te organiseren! Wat wel jammer was, is dat van mijn grote familie (alleen aan neeftjes en nichtjes heb ik er al 30 ;)), alleen mijn ouders en zusje erbij konden zijn. M'n broer kon er niet bij zijn ivm met zijn werk in het leger. Toch was het andersom nog moeilijker geweest, want de familie van mijn man heeft het niet zo breed, dus zij hadden het nooit kunnen betalen om naar Nederland te reizen voor een bruiloft. Toch was het goed zo.

Ik denk dat ik het ook zo zou doen, zoeken naar de manier dat de meest naaste familieleden er bij kunnen zijn. Zeker als je zo ver weg woont, is dat heel belangrijk. Dat geldt natuurlijk voor beide partijen :)

Hoi Amber,

Heb jij maar 30 neven en nichten? ;) Ik heb er 43, aan een kant van de familie . ;)

Hoi Amber,

Ik denk dat het vooral een persoonlijke keuze is, wat @Red dust zegt. Wat bij ons de keuze beinvloed heeft is dat ik graag nog een keer een feestje hier met de familie wilde vieren voordat ik naar australie vertrek. Wat mijn toekomstige man moest doen viel wel mee, een geboortecertificaat met apostille stempel en een verklaring van ongehuwdheid. Dit kan allebei bij het dep. for death and marriages and was met een visit van hem daarnaartoe geregeld. Veel plezier bij het plannen!

Back