trouwen in australië??

girlie

New Member
Mijn vriend en ik willen volgend jaar in australië gaan trouwen,maar welke papieren komen er allemaal bij kijken?
Kan je zo'n bruiloft gemakkelijk zelf regelen of moet je dat via zo'n georganiseerde reis doen?
Wie kan ons wat meer info geven hierover??

groetjes girlie

Hi Girlie,

Wat leuk dat je daar wilt trouwen! Ons lijkt het ook wel wat maar wij hebben ook geen idee hoe te werk te gaan.... Weet je al wat meer?

Willen jullie daar dan gaan wonen, of trouwen en terug naar Nederland gaan? Als dat laatste het geval is, zou ik (TIP) even bij de burgerlijke stand van je gemeente navragen wat je moet regelen om je huwelijk ook in Nederland geldig te hebben. Je moet ook effe kijken wat je in Australië nodig hebt (misschien geboortebewijzen??? of zo) om te kunnen trouwen.

Groetjes en succes met jullie leuke plannen!

Miranda  :)

nee,ik heb nog geen idee,maar ik heb de ambassade van Australië een mailtje gestuurd voor wat info. Zodra ik antwoord heb dan meld ik het wel ffies...

groetjes girlie

Wat ik nu wel hier heb begrepen (weet het nog steeds niet zeker) is dat ze hier het begrip "huwelijkse voorwaarden" niet kennen. Mocht je dus hier willen trouwen houd daar dan rekening mee. Ik weet ook niet of het mogelijk is achteraf in Nederland huwelijkse voorwaarden op te stellen.

In Australia kunnen ze wel de huwelijks voorwaarden,
en sommige mensen trouwen ook zo.
Maar zoals ik al eerder heb gezegt,
trekken somige rechters toch hun eigen conclusion.
Maar het kan wel.

Gr Ineke.   :up:

Hallo,

Katrina en ik gaan ook trouwen op 16 december 2006 in Airlie Beach.
Wanneer je daar alleen gaat trouwen moet je daar een marrige celebrand voor hebben (een soort ambtenaar van de burgelijke stand) tevens moet je een maand en een dag van te voren in het land zijn om je papieren in te leveren en ervoor te zorgen dat ze jullie persoonlijk ont moet.

Wanneer je deze url volgt kom je op de site van onze celebrant : www.dfat.gov.au/missions/
Hier zal je behoorlijk wat informatie vandaan kunnen halen, mocht je verder nog vragen hebben dan kan je die aan haar stellen, ze is heel open en vriendelijk en verwacht niet gelijk dat je haar ook kiest als celebrant.

Verder kan ik je inderdaad ook aanraden even langs je eigen gemeentehuis te gaan zij weten wel hoe het geregeld moet worden om het huwelijk hier in Nederland geldig te laten zijn.

Als laatste moet je inderdaad een bith certificate meenemen, die kan je aanvragen bij het gemeentehuis in de plaats waar je geboren bent, vermeld daar bij dat je het in het engels nodig hebt aangezien je niet in nederland trouwd.

Heel veel geluk toegewenst en van garte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Groeten,
Koen & Katrina. :up:

Ik ben op de registry office getrouwd in Australie, toen ik op gesprek ging hoefde ik alleen mijn paspoort te laten zien, maar had voor de zekerheid ook mijn uittreksel uit het geboorte register meegenomen, die hebben ze toen wel gekopieerd.

Je zult in ieder geval het een en ander moeten verzamelen aan documenten en dan je huwelijk laten registreren in de gemeente Den Haag, hier vind je meer informatie over op: http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=25617
(Dus dan ook meteen een huwelijkscertificaat regelen bij de registry office, hierbij de site van WA http://www.justice.wa.gov.au/portal/server.pt )

groetjes ANne Marie

Iedereen van harte bedankt voor alle info...heb gisteren ook het een en andere van de australische ambassade gekregen. Nu kunnen we alles in het werk gaan stellen om de bruiloft te regelen.

@ koen en katrina, jullie ook alvast van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

groetjes girlie

hallo,
allereerst gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Ook wij zijn in Australie getrouwd tijdens een vakantie in 2001. We hebben alles vanuit nederland geregeld. De
"ondertrouw", die minimaal 1 maand en 1 dag van te voren moet worden gedaan kan je doen op de australische ambassade daar dit ook australisch grondgebied is.
Bij terugkomst in nederland hebben wij ons meegebrachte Marriage certificate samen met een kopie van onze paspoorten naar de burgelijke stand van Den Haag, afd. bijzondere akten gestuurd om daar ook ingeschreven te worden. Gevolg: wij hebben een australisch marriage certificate maar ook een nederlandse.
Als je nog wat wilt weten stuur me dan maar een PM daar ik niet al te vaak op de website ben.
groetjes
simone en rene

Mocht er nog iemand van jullie trouwlustigen geinteresseerd zijn in:
- het huwelijksvermogensrecht in Nederland,
- het Haags Huwelijksvermogensverdrag 1978,
- het toepasselijk worden van een ander huwelijksvermogensrecht

dan heeft de Koninklijke Notariele Beroepsorganisatie een informatieboekje uitgebracht met de titel:  Huwelijk met Internationale aspecten.

algemene info op www.notaris.nl

Ik zag het toevallig liggen bij de notaris en had ergens op dit forum gelezen dat de voorwaarden waaronder je getrouwd bent in NL wel eens kunnen veranderen als je emigreert. Er is namelijk bijna geen ander land te vinden die het in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, zo volledig toepast als Nederland.

Wij bleken ons hier in ieder geval niet druk over hoeven te maken, want volgens het boekje is dat alleen maar van toepassing als je op of na 1 september 1992 getrouwd bent.

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd of iemand inmiddels nog meer info over dit onderwerp heeft.

Mijn vriend en ik (allebei Nederlands) willen ook in Oz gaan trouwen, dit jaar nog namelijk in oktober. De reis zelf hebben we al geboekt. Nu zitten we enorm te twijfelen of we een bureautje moeten inschakelen om de ceremonie te regelen of dat we dat zelf kunnen doen. Ik wil wel een bruiloft met alles erop en eraan (geen familie, maar wel fotograaf, bruidstaart dat soort dingen).

Weet iemand hier meer over, of dit zelf te regelen valt en zijn er meer mensen getrouwd in Australie?

:grin: eindelijk een vraag die ik kan beantwoorden;
wij zijn er ook gestrouwd, en nee het is niet moeilijk.

Je moet het wel een bepaald termijn ( de ondertrouw) doen voor de echte ceremony.
Wij zijn getrouwd op de Whitsunday islands, en hadden een wedding package van een hotel op daydreamisland. Dat was super, we hadden een kleion eiland en kapel met uitzicht op de ocean ( kapelletje was gemaakt van glas)
Celebrant had ik ook wel zelf geregeld, ik was met Colleen fary, ik heb haar details etc nog, dus als je meer wilt weten dan mail me maar.

Verder moet je wel een keer naar Den haag om wat in te vullen, en dat moet dacht ik op afspraak, maar dat weet ik even niet meer.
Ook een INTERNATIONAAL uitreksel van je geboorte. Dat moet je dan dus halen IN je geboorteplaats....

Nou, mocht je iets willen weten of tips ofzo dan hoor ik het wel..

In elk geval van harte!!!

Ps..

Voor onze gasten hebben we toen een antieke zeilboot met canape's aan boord gehad, en onbeperkt champagne.

De kosten voor dit heel bijzondere event vielen op zich nog wel mee. 1500 euro, en je kan er met maximaal 30 man op.

Wij waren maar met 8 man, dus extra veel champie  :roll:

En als je het dan zelf regelt kun je het echt precies doen zoals je zelf wilt, en het scheelt je ook echt heel erg veel geld...

Thanks voor je antwoord Amity  :smile:

Dat van de ondertrouw mag maximaal 1 maand en 1 dag van tevoren, niet korter. Dat is op zich geen probleem. Maar mijn vriend is doodsbang dat als we het zelf regelen dat we dan iets 'vergeten' en dat we dan terugkunnen naar Oz omdat het huwelijk niet rechtsgeldig is of iets dergelijks.

Maar we kunnen de trouwakte toch meenemen naar NL denk ik? En moet het legaliseren in Den Haag gebeuren?

We willen ook nog eens een keer op huwelijkse voorwaarden trouwen...

[quote author=Danielle link=topic=2314.msg95250#msg95250 date=1184872606]
Thanks voor je antwoord Amity  :smile:

Maar we kunnen de trouwakte toch meenemen naar NL denk ik? En moet het legaliseren in Den Haag gebeuren?

We willen ook nog eens een keer op huwelijkse voorwaarden trouwen...
[/quote]

Even het draadje teruglezen - want wat er moet gebeuren nadat je terug bent in NL  is daar al aan de orde geweest.

Huwelijks voorwaarden moeten worden aangegaan voor dat het huwelijk wordt voltrokken. Het kan ook na het huwelijk nog maar is dan veel ingewikkelder en duurder omdat de toestemming van de rechtbank dan vereist is - net als voor het opheffen of wijzigingen van de voorwaarden tijdens het huwelijk.

Hoi

Leuk dat jullie gaan trouwen In Australie!
Wij zijn op Sri Lanka getrouwd, wat ik mij herinner is dat het voordat je gaat trouwens iets meer werk is als dat je in Nederland gaat trouwen, als je naar het gemeentehuis gaat kunnen ze je alles vertellen wat je van te voren moet regelen. Als je terug komt ,kan je naar Den Haag gaan, als je dat niet doet dan moet je bij eventuele scheiding dit regelen in het land waar je getrouwd bent. Zo was het in 1999. Misschien nu verandert.
Succes met het regelen

Groetjes Erna

en hierbij onze Celebrant. http://www.visualmoments.net/celebrant.htm .... en inderdaad ze is van Nederlandse afkomst ;)

Onze celebrant Colleen farry, en die verteld je ook gratis wat je moet doen,
google anders ff op haar :lol:

Back