Trouwen in Australie met Australier

hey!

hier weer es ff een vraagje... Ik ga binnenkort trouwen met m'n Australische partner in Australie.
Ik ben benieuwd wie hier ook is getrouwd (al dan niet met een Australier) en wat diegene achteraf heeft gedaan om het huwelijk te registreren in Den Haag... Ik heb al een folder gekregen van de Nederlandse ambassade, maar die is niet echt duidelijk. Daarnaast ben ik op internet gaan zoeken en vraag ik me af of ik wel of niet een verklaring van de Vreemdelingendienst nodig heb (op de ene site zeggen ze van wel, op de andere van niet) en waar ik die dan evt. zou kunnen krijgen (ze zeggen allemaal bij de gemeente, maar ik kan t toch moeilijk ff ophalen vanuit Australie?!)

Hopenlijk hebben jullie wat info!

groetjes Anne Marie

Hallo Anne Marie

Kijk eve bij Ministerie Buit. zaken http://www.minbuza.nl/
onder "Reizen Buitenland" staan verschillende voorbeelden.
Ik ben het voor onzelf ook aan het uitzoeken. :wink:
Als ik iets meer wet, hoor je het.

Gr. Ton en Ineke

Mocht je iets van het gemeentehuis nodig hebben, dan kun je over het algemeen gewoon even zelf een machtigingsverklaring maken en ondertekenen en deze opsturen naar een familielid in NL die dan voor jou de betreffende papieren ophaald en deze dan weer naar Oz stuurt. Beetje omslachtig maar werkt verders wel!!

Hoi
Als je in Australie woont maar toch je huwelijk in Den Haag wilt registeren heb je geen verklaring van de vreemdelingendienst nodig. Je gaat immers niet in Nederland wonen met je buitenlandse partner. De buitenlandse documenten (officieel huwelijkscertificaat en geboorte acte van australische partner) moeten voorzien zijn van een apostille zegel zodat met in Nederland weet dat ze officieel zijn. Kost aardig wat geld. Geloof dat ik rond de 70 dollar per document betaalde. Hele zaakje opgestuurd naar Den Haag en binnen een paar weken bevestiging van ontvangst gekregen. Na inschrijving krijg je alle documenten ook weer netjes retour gestuurd.
Succes

Hey iedereen,

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik had ondertussen ook op www.denhaag.nl de info gevonden dat een verklaring van de vreemdelingendienst niet nodig is (ook door te e-mailen met de betreffende afdeling)!
Eh Pebbles, waar precies haal je die apostille zegel? En ik dacht dat de geboorte acte van australiers maar 1 keer worden afgegeven??

Anne Marie

Apostille zegel kun je krijgen bij Department of Foreign Affairs and Trade. Ik moest de documenten daar achterlaten en kreeg ze binnen een week met zegel en al terug gestuurd. Originele geboorte acte wordt inderdaad maar 1 keer afgegeven maar bij Births, Deaths and Marriages kun je een uittreksel opvragen. Geloof dat je bij het postkantoor een formuliertje kunt krijgen waarmee je een uittreksel kunt aanvragen. Krijg je opgestuurd in een dag of 4.

Pebbles

Back