trouwen of ondertrouw

kimbald

New Member
Hallo allemaal,

allereerst vinden wij het geweldig in jullie ervaringen te mogen delen. Lonneke en ik (Kimbald) zijn druk doende met onze visum aanvraag en willen omstreeks november vertrekken. Misschien op een skills visum (ik ben chefkok) of anders op het studentenvisum van Lonneke. Mag ik maar 20 uur werken..... hmmm.. lijkt me niet onaangenaam haha. :grin:

Maar goed... weet iemand van jullie hoe het zit met het aantonen van een relatie... wij zijn nu ruim 14 maanden samenwonend maar kunnen eigenlijk niets aantonen omdat ik vanwege mijn eigen bedrijven (risico op faiilisement etc) :wink: onze relatie officieel een beetje verborgen heb gehouden.

De bedrijven zijn verkocht en we zijn in ondertrouw gegaan... weet iemand of dit ook voldoende is.. of is het verstandig eerst te gaan trouwen of moet je ook een bepaalde tijd getrouwd zijn????

Help... wie weet er meer...

Groetjes Kimbald en Lonneke

Je moet ook hebben samengewoond om gezamenlijk eenzelfde visum te kunnen aanvragen. En als je samenwoont, dan heb je (neem ik aan) ook een gezamenlijk huurcontract. Zo hebben wij onze relatie aangetoond, dat was nameijk het enige gezamenlijke (ook geen bankrekeningen enzo).

ik woon ook samen, alleen heb geen huur of koop contract. Dit omdat wij bij mijn ouders op de bovenverdieping wonen. Daarom kunnen we daar niets mee aantonen. We hebben inmiddels wel een gezamelijke rekening maar ons wordt nog geadviseerd een samenlevingscontract af te sluiten. Dit gaan we waarschijnlijk ook doen, anders lijkt het mij wel moeilijk en veel papierwerk.

groetjes