trouwen of ondertrouw

kimbald

New Member
Hallo allemaal,

allereerst vinden wij het geweldig in jullie ervaringen te mogen delen. Lonneke en ik (Kimbald) zijn druk doende met onze visum aanvraag en willen omstreeks november vertrekken. Misschien op een skills visum (ik ben chefkok) of anders op het studentenvisum van Lonneke. Mag ik maar 20 uur werken..... hmmm.. lijkt me niet onaangenaam haha. :grin:

Maar goed... weet iemand van jullie hoe het zit met het aantonen van een relatie... wij zijn nu ruim 14 maanden samenwonend maar kunnen eigenlijk niets aantonen omdat ik vanwege mijn eigen bedrijven (risico op faiilisement etc) :wink: onze relatie officieel een beetje verborgen heb gehouden.

De bedrijven zijn verkocht en we zijn in ondertrouw gegaan... weet iemand of dit ook voldoende is.. of is het verstandig eerst te gaan trouwen of moet je ook een bepaalde tijd getrouwd zijn????

Help... wie weet er meer...

Groetjes Kimbald en Lonneke

Je moet ook hebben samengewoond om gezamenlijk eenzelfde visum te kunnen aanvragen. En als je samenwoont, dan heb je (neem ik aan) ook een gezamenlijk huurcontract. Zo hebben wij onze relatie aangetoond, dat was nameijk het enige gezamenlijke (ook geen bankrekeningen enzo).

ik woon ook samen, alleen heb geen huur of koop contract. Dit omdat wij bij mijn ouders op de bovenverdieping wonen. Daarom kunnen we daar niets mee aantonen. We hebben inmiddels wel een gezamelijke rekening maar ons wordt nog geadviseerd een samenlevingscontract af te sluiten. Dit gaan we waarschijnlijk ook doen, anders lijkt het mij wel moeilijk en veel papierwerk.

groetjes

Er valt nog wat meer aan toe te voegen; huwelijk heeft geen waarde (zo zijn er veel mensen hier binnengekomen, en de regel dat dat kon, geldt al jaren niet meer). Toch kan je aantonen dat je een serieuze relatie hebt, met foto's, verklaringen van anderen (moet tóch), gezamelijke rekeningen etc. Als je een goeie reden hebt waardoor je niet kon samenwonen, dan wordt dat ook nog in acht genomen.

Overigens, ik geloof niet dat het ene land het recht heeft om jouw leefsituatie in een ander land te checken. Dus als jij al 14 maanden samenwoont, dan zal je daar toch wel íets van kunnen aantonen? Foto's van beider familiebezoeken. Maar ik moet zeggen, je bent wel iets vaag m.b.t. je woon/werksituatie. Echter, wanneer ik me wel 's druk maak over een paar uur die ik hier aan huis werk, dan zegt Steve ook altijd dat N'land niet het recht heeft aan Australië informatie op te vragen.
Wél kunnen ze me voor de WAO laten herkeuren, maar dat is een ander verhaal.

Als iemand meer weet, hoor ik het ook graag!

Cheers,

Ireen :)

Back