Trouwen - topic

CJ

Member
Best veel mensen op dit forum zijn net getrouwd of gaan op korte (of langere) termijn trouwen. Zo is Lin-Shinji net getrouwd, net als Ton en Ineke. Verder gaan Marina en ook Martijn en Rebecca en Koen en Katrina binnenkort trouwen. Sommigen onder ons moeten ook trouwen vanwege het fiance-visum.

Misschien leuk om een centraal topic te hebben voor trouwlustigen en andere geinteresseerden? Om je plannen te vertellen (als je nog gaat trouwen) of om te vertellen hoe je huwelijksdag was (voor degene die het alweer achter de rug hebben). Om tips op te doen en ervaringen uit te wisselen. (Met dank aan Irene2 voor dit idee.) Wil je een groot huwelijk of juist klein? Trouwen in Nederland of in Australie? Dat kan allemaal in dit topic komen.

Ik ga over twee maanden in Sydney trouwen en zal beginnen met mijn plannen uit de doeken te doen.
 
Trouwdatum: eind september 2006
Met wie?: mijn Australische partner
Hoelang samen: ruim 4 jaar
Waarom trouwen: liefde, en we willen ’n gezin stichten
Trouwlocatie: Sydney, Pittwater and Ku-ring-gai Chase area
Aantal gasten: tussen de 35 en 40

Wat we al hebben geregeld: venue voor de lunch & afterparty, marriage celebrant, uitnodigingen,

Wat we nog moeten regelen: uitnodigingen versturen, fotograaf, bloemen inclusief bruidsboeket, BBQ dinner & drinks afterparty.
 
Leuk dit topic, ik doe ff mee.

-Trouwdatum ; 8 juli 2006
Reden om te trouwen; Love in de eerste plaats of course, en ten 2de het prospective marriage visum,we moeten binnen 9 maanden trouwen, maar dat waren we toch van plan, dus..
-Trouwlocatie ;  Tidbinbilla Nature reserve Parc.
-Met John, mijn aussie ( uit Perth, maar we wonen nu nog een jaartje in Canberra)
Samen sinds 2004, elkaar ontmoet in Nederland, toen John daar was om zijn vader en stiefmoeder te bezoeken,en die woonden bij mij in de straat, mijn 2e setje ouders noem ik ze.
- gasten; 18  , uit Nedeland mijn moeder en Rebecca, mijn petekind. Uit Londen; Carla, mijn nicht, met haar kiwi Mike. Verder vrienden van John uit australia. Zijn familie was er niet bij ,die wonen allemaal in Perth, daar gaan we in December heen, en dan houden we gewoon weer een feestje.

Ceremony was in Tidbinbilla, celebrant was janet Adams, hele leuke vrouw.
Na de ceremony champagne in het reserve parc, daarna naar de buren voor wat drankjes en hapjes. en s'avonds naar telstra Tower, het Alto Restaurant voor het diner.
Huwelijksnacht in het Hyatt canberra (verder geen details hierover, heheh  :evil: )

fotograaf was chris Canham, bloemen bij Joanne flowers in Manuka, en haar en make up bij Faces .

Het was een buitenbruiloft, en dat in hartje winter canberra, was ff een beetje een risico, en we hadden (lekker slim) geen back up plan, maar zaterdag de 8e was het mooiste weer van de wereld, echt supergeluk gehad.
Verder is er niets misgegaan, alleen smorgens uit zenuwen mijn lens weggespoelt in de wasbak, maar heb genoeg reservelenzen ,dus geen probleem..
En vrienden van John hebben de volgende dag een ongeluk gehad met de trouwauto,(kangaroo op de motorkap) maar gelukkig was dat NA  de bruiloft, wel sneu voor de kangaroo  :cry:

Al met al, budget huwelijksdag,maar HELEMAAL TE GEK, alles compleet naar wens.

Voor iedereendie binnenkort gaat trouwen; CONGRATULATIONS , en heel veel plezier, en hou me vooral op de hoogte, vind het superleuk om alle verhalen van anderen te lezen..

groetjes Linda
 
Trouwdatum: 12 maart 2005
Met wie?: mijnen Hans!
Hoelang samen: ruim 4 jaar
Waarom trouwen: liefde en het geeft toch iets 'extras' aan je relatie
Trouwlocatie: Brussel natuurlijk

Wij zijn enkel voor de wet getrouwd (ik ben niet gedoopt ... and proud of it). Daar was zo'n 60 man bij aanwezig. Nadien zijn we met onze meest close familie en vrienden lekker gaan eten, dat was met zo'n 25 man ongeveer. 's Avonds zijn we naar ons stamcafé in Bxl centrum getrokken en hebben daar met al onze vrienden cocktailgewijs ons huwelijk gevierd ... tot 4uur 's ochtends, want dan moesten we naar Zaventem, om naar Oz te vertrekken voor 25 dagen.  :-D 

Echt een heel leuke dag, geen typisch huwelijk maar écht gezellig!  :up:  Ik had een lange rok en bustier aan. Toen we dan 's avonds op café gingen, heb ik de rok uitgedaan en er een jeans op aangedaan, zo wast iets meer casual.

Sara
 
Trouwdatum: 16 December 2006
Met wie?: mijn Australische partner Katrina
Hoelang samen: ruim 6 jaar
Waarom trouwen: liefde, en we willen ’n gezin stichten, en Katrina wou niet meer heen en weer reizen.
Trouwlocatie: Dingo Beach QLD
Aantal gasten: tussen de 35 en 50

Wat we al hebben geregeld: Trouwen op het strand, daarna BBQ in het"Hotel" (digo beach pub. Daarna Party. Wedding Celebrand, 2 nachten verblijf voor de gasten en ontbijt de dag na de bruiloft.uitnodigingen verstuurd, fotograaf (mijn Zus), bloemen doen we niet aan
Wat we nog moeten regelen:Vervoer van de gasten van en naar Airlie Beach & van en naar het vliegveld.

Verder is alles geregeld en wachten we nu op de RSVPs van de mensen.

Dresscode: Beachware!

Koen & Katrina
 
Wie: Edward en Maike
Trouwdatum: 17-03-2006
Temperatuur: 1 graad boven nul!!! koud!!!!!!!!!! (dat gaan we dus niet missen zometeen!)
Hoelang samen: 9 jaar
Waarom? LOVE! het is toch wel heel bijzonder om je de rest van je leven aan iemand te binden. Van tevoren dachten we dat het niet zoveel zou veranderen, maar het is toch wel heel bijzonder en mooi!
Locatie: Hilversum, NL
Bruidstaart: voorzien van zowel een NL als een AUS vlaggetje!

Na een huwelijksaanzoek in Parijs in augustus 2005 was het 17 maart zover! We hebben 2 dagen feest gevierd! Op vrijdag getrouwd en de receptie, daarna lekker saampjes weggegaan, we wilden in eerste instantie ons huwelijk ook samen vieren! Naar het Carlton Beach in Scheveningen, in een mooie suite overnacht. Zaterdag met familie naar de dinnershow "Novomundo" in Hilversum geweest als feestavond. Fantastisch! Het was ook zoooo fantatstisch om 2 dagen mijn mooie jurk (door mijn schoonmoeder gemaakt) aan te hebben! In september gaan we down under met een skilled-independent visum.

Groetjes Maike

Wedding96.jpg
 
Oooooooo wat romantisch allemaal. Mijn vriend en ik willen ook trouwen we gaan in Australie wonen en willen juist daarom in Nederland trouwen. Eerst zal hij me nog moeten vragen  :-D, maar we hebben het er wel al over. We willen dan nog een leuk feestje geven op het strand of rainforest in Australie voor vrienden en familie daar.

Is dit wel mogelijk eigenlijk om in Nederland te trouwen is dit ook officieel voor Australische begrippen? Tja je weet maar nooit...

Heb er nu al zin  :roll: maar eerst zijn we maanden en seizoenen ver van elkaar verwijderd  :cry:.

Groetjes Loesje
 
Gefeliciteerd allemaal met jullie huwlijk.

Wij zijn in oktober (al ) twaalfeneenhalf jaar getrouwd. We wilden dit eigenlijk in Oz vieren, maar dat gaat helaas niet lukken.

Het is dan wel 12,5 jaar, maar we zijn nog steeds smoor.

Groetjes van Jolanda  :-D
 
Ook van ons allemaal gefeliciteerd.

Jeroen en ik zijn op 1 januari a.s. 12,5 jaar getrouwd en hopen er zeker nog 12,5 jaar bij te krijgen. Wij gaan zeker GEEN feest geven want we houden niet van bruiloften; we zijn dan ook niet voor niets in '94 stiekem getrouwd :-D.

Erna
 
@ maike 17/03 da's wel een heel speciale dag hoor (17/03/2004 werd ons zoontje geboren) :wink:

wij zijn al getrouwd :x anders zou ik zeker in Oz willen trouwen
gewoon buiten met een mooie setting (puur natuur) en dan lekker BBQ'en  :lol:

maar onze trouwdag was ook heel leuk 06/07/2000, een donderdag maar de cijfers waren van betekenis
mijn hubbie is geboren in 1966 en ik in 1977 en in 2000 waren we allebei afgestudeerd (hij heeft bijgestudeerd voor osteopaat) vandaar

alleen voor de wet want ik geloof niet in God
grote receptie en nadien bescheiden diner (familie en close friends)
niet teveel volk maar zeer gezellig en enooooooorm lekker

ik heb nadien nog vaak mijn trouwjurk gepast (every litile girls dream) maar nu past ze niet meer dus doe ik ze weg (ja twee bevallingen later wil dat maatje 38 toch niet meer lukken)

iedereen die op het punt staat: enjoy, enjoy want die dag is zo om
en zorg dat je zeker ook een moment voor jullie twee alleen hebt
dan kan je even stilstaan bij het geluk dat je te beurt valt "you have found your mate or life"

groetjes
 
Back
Top