trouwen???

damhooligan

Member
:?

Ik ben op het moment heel gelukkig met mijn huidige australische vriendin (met kids).

Nu ben ik ook wel eens over trouwen aan het denken , en we willen allebei wel  :cool:
En dan komen ook een paar vraagjes te boven  :wink:

1, als ik met een australier trouw word ik dan meteen/automatisch australier (australian citizen)?
2, heb ik dan een dubbele nationaliteit?
3, heb ik dan nog steeds mijn visum nodig?
4, hoe werkt dat andersom? , word zij ook nederlander?
5, en de kinderen ook?

Er zijn ng geen trouw planne , maar ik vind dit wel interessant.... :evil:

1 nee
2 nee
3 ja
4 nee
5 nee (denk ik)

[quote author=damhooligan link=topic=9870.msg134807#msg134807 date=1237534505]

Ik ben op het moment heel gelukkig met mijn huidige australische vriendin (met kids).

Nu ben ik ook wel eens over trouwen aan het denken , en we willen allebei wel  :cool:
En dan komen ook een paar vraagjes te boven  :wink:

1, als ik met een australier trouw word ik dan meteen/automatisch australier (australian citizen)?
2, heb ik dan een dubbele nationaliteit?
3, heb ik dan nog steeds mijn visum nodig?
4, hoe werkt dat andersom? , word zij ook nederlander?
5, en de kinderen ook?

Er zijn ng geen trouw planne , maar ik vind dit wel interessant.... :evil:
[/quote]

Hoi Damhooligan,

-Als je met je australische vriendin gaat trouwen heb je niet automatisch de australische nationaliteit.
Ik ben zelf ook met een Australier getrouwd in Nederland. Hij heeft 2 paspoorten; nederlands(door zijn ned. vader) en australisch(door geboorte op australische grond). Ik heb zelf gewoon de nederlandse nationaliteit gehouden.
-Je houdt gewoon je nederlandse nationaliteit. Voor nationaliteit moet je geloof ik langere tijd in australie gewoond hebben hebben. Een tante van mijn man is wel genaturaliseerd(australier geworden) omdat ze door omstandigheden niks meer met nederland en duitsland te doen wilde hebben. Ze komt toch niet meer deze kant op voor vakantie omdat ze hier niks te zoeken heeft zegt ze zelf.
-Je hebt nog gewoon je visum nodig. Als ik zelf besluit om te gaan zal ik ook gewoon een spousevisum(subclass 309/100) aan moeten vragen. Daar ontkom je niet aan.
-Zij blijft gewoon nederlandse.  Als jullie in australie (blijven)wonen dan heeft het weinig voordelen voor haar om nederlandse te worden.
-Zijn het alleen haar kinderen(uit een vorige relatie bv?) dan blijven ze gewoon australisch. Zijn het kinderen van jullie allebei dan zullen ze misschien dmv een formuliertje ook de nederlandse nationaliteit kunnen krijgen.
Ik heb samen met mijn man 2 zoontjes van 4 en 2 en die hebben zowieso de nederlandse nationaliteit gekregen vanwege geboorte op ned. grondgebied. Omdat mijn man in australie geboren is, hebben mijn zoontjes inmiddels beide nationaliteiten; via de site van de ambassade hebben we formulier 118 gedownload en ingevuld. Ze hebben beiden een certificaat toegestuurd gekregen als blijk van australian citizenship. Voor de jongste moeten we nog een keer naar de ambassade in den haag om het aust. paspoort aan te vragen.

Hoop dat het nu wat duidelijkheid geeft.
succes met jullie plannen!

groetjes heidi

Omtrent de nationaliteit die jullie kinderen zouden krijgen hangt het in eerste instantie volledig af van het land waarin ze geboren zijn en wat hun wetgeving is. Als ze in Australie ter wereld komen, dan zijn ze automatisch Australisch mits een van de ouders Australisch is of perm. resident is. Als ze in Nederland ter wereld komen met minstens een nederlandse ouder, dan zijn ze automatisch Nederlands. Vwb het overnemen van de nationaliteit van de ouders, als je kinderen in Australie geboren worden dan krijgen ze automatisch jouw Nederlandse nationaliteit als je getrouwd bent (http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/nederlanders_in_het_buitenland,nederlanderschap/op_wat_voor_manieren_kun_je_nederlander_wordenx.html). Als je niet getrouwd bent, dan moet je het kind tijdig erkennen om het de Nederlandse nationaliteit te geven. Ik ben niet bekend met de regelgeving van de Australische nationaliteit voor gevallen waarin het kind buiten Australie wordt geboren.

Hè Joep, jij zette het net zo duidelijk neer :-D (Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan hey! ;-) ).

[quote author=Eerainuh link=topic=9870.msg135750#msg135750 date=1238473662]
Hè Joep, jij zette het net zo duidelijk neer :-D (Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan hey! ;-) ).

[/quote]

Nou, als het nu NOG niet duidelijk is.... Hahaha.. drie keer hetzelfde.  :roll:

Ik heb net mijn paspoort vernieuwd, en daar zat ook een briefje bij:

Als ik getrouwd ben met een australishe , en daarna mijn australisch paspoort aanvraag,
kan ik mijn nederlandse paspoort behouden.

Iemand hier ervaring mee??

Heel goed Johan :up:   gefeliciteerd.
Wanneer is de grote dag.

Jack :evil:

ps; mooi gezegd :grin: :grin:  :loldevil:

Nu ben ik ook wel eens ..............[/quote]

[quote author=damhooligan link=topic=9870.msg139300#msg139300 date=1243497798]
Ik heb net mijn paspoort vernieuwd, en daar zat ook een briefje bij:

Als ik getrouwd ben met een australishe , en daarna mijn australisch paspoort aanvraag,
kan ik mijn nederlandse paspoort behouden.

Iemand hier ervaring mee??
[/quote]

Jij mag gewoon je Nederlandse paspoort houden. Je bent tenslotte ook Nederlander. Tenzij je afziet van jouw Nederlandse nationaliteit. Je moet er wel voor zorgen dat je jouw NL paspoort blijft verlengen. Heb ook beide paspoorten (en dat voelt super!  :lol:)

Groetjes,
Kathren

[quote author=Jack link=topic=9870.msg139303#msg139303 date=1243501320]
Heel goed Johan :up:   gefeliciteerd.
Wanneer is de grote dag.

ps; mooi gezegd :grin: :grin:  :loldevil:

Nu ben ik ook wel eens ..............[/quote]
[/quote]

He grapjas , nog wakker??

Als het zover is hoor je het wel.. :evil:

P.s , heb jij kaartjes kunnen scoren voor jouw grote dag?

:grin: :grin:

[quote author=damhooligan link=topic=9870.msg139339#msg139339 date=1243577632]
P.s , heb jij kaartjes kunnen scoren voor jouw grote dag?[/quote]

Heel goed, ik kom binnen viA de bovendeur,  ik heb een luchtballon gekocht , nu wacht ik totdat de wind naar het zuiden staat :up:.......

Effe zonder gekheid, wens je allerbeste met je meissie en alle geluk toe in de future :up: :up: ...........

Cheers,

[quote author=Jack link=topic=9870.msg139345#msg139345 date=1243581771]
:grin: :grin:

[quote author=damhooligan link=topic=9870.msg139339#msg139339 date=1243577632]
P.s , heb jij kaartjes kunnen scoren voor jouw grote dag?[/quote]

Heel goed, ik kom binnen viA de bovendeur,  ik heb een luchtballon gekocht , nu wacht ik totdat de wind naar het zuiden staat :up:.......

Effe zonder gekheid, wens je allerbeste met je meissie en alle geluk toe in de future :up: :up: ...........

Cheers,

[/quote]

Dank je .....

Maar met de grote dag voor jou bedoeld ik het ac/dc concert... :roll:

Weet ik,
Vandaar dat ik die luchtballon via ebay heb gekocht :up:
Nu nog wachten op de juiste windrichting.

[quote author=Jack link=topic=9870.msg139406#msg139406 date=1243746603]
Weet ik,
Vandaar dat ik die luchtballon via ebay heb gekocht :up:
Nu nog wachten op de juiste windrichting.

[/quote]

Oh op die fiets , dan moet je niet de verrekijker vergeten,
Anders zie je niet veel vanuit de hoogte... :evil:

Heb je nooit van een parachute gehoord.

Tsjee, moet ik mijn hele plan uitleggen?.

[quote author=Jack link=topic=9870.msg139415#msg139415 date=1243772452]
Heb je nooit van een parachute gehoord.

Tsjee, moet ik mijn hele plan uitleggen?.

[/quote]

waarom niet.
Ik heb de tijd.

begin bij het begin  :wink:

Okay , vanaf het begin.

[size=10pt]Je weet dat AC/DC niet in de NT komt... the bastards.[/size]
[size=7pt]Om toch in het stadion te komen heb ik een luchtballon gekocht[/size]
[size=5pt]Dan hang ik boven het stadion.[/size]
[size=3pt]Mijn parachute.....[/size][size=2pt]gahdcgjasekjhejhfjhfckjscnskjnkjsnckjs[/size]
[size=2pt]jfbjkbdfsjvskjfhnowvwjnjrdfnoiufhioerwfhwhfvnjdskfhjshfewofhowdenhfckjsnhfoewfhioewfowefisdofjwioejfiowehfioshoiwciodwciowioewfhioewhfioewhfiohewifcvndsjknksjbfjksdbfkjdsbfvskjdbvkjsdbvkjsbvskjdbvkjdsbvkjdsbkjdsb, hjhfjdjjddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddfffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg,  fgfddddddddddddddddddddddddddd
ddddddddddddddddd
ddddddddddddddddddddddddddddddddddddggg
gggggggggggg, AC/DC rocks :up:[/size]

[size=8pt]Heb je hem :up:[/size]

Cheers,

Back