Trude & Glen in Brisbane

BlizzardofOz

XPdite Sponsor
Nou ik ben er...! Zaterdag aangekomen, zondag op meubeljacht en de afgelopen dagen tussen de dozen. Wist niet dat we zoveel zooi hadden en dit is pas de helft (de andere helft van onze spullen is al wel in Brisbane maar moet nog door customs en quarantine). 

Was ook even vergeten dat verhuizen zoveel tijd en inspanning kost! Glen moest maandagochtend direct weer aan het werk dus ik ben deze week de regeldame. So far for a well-deserved week off, werk me helemaal te pletter  :lol:
Maar het begint erop te lijken.

Sinds gisteren een wasmachine (helaas met een lekkende slang dus hij wordt morgen omgewisseld) en vanmiddag een koelkast, microwave, tv etc. Kunnen we eindelijk weer koken. In Kuala Lumpur hadden we geen echte keuken dus ik heb zin om zelf weer eens wat in elkaar te flansen.

Begin volgende week wordt mijn bureau bezorgd, sinds gisteren hebben we ADSL dus ook mijn home office is bijna klaar. In mijn nieuwe functie mag ik van huis werken aangezien ons hoofdkantoor in Sydney is en er in het Brisbane kantoor eigenlijk geen ruimte voor me is (nog maar twee flexplekken beschikbaar waar ik alleen zo nu en dan gebruik van mag maken).
Thuis werken is heel bijzonder in ons bedrijf - als men hoort dat je thuis werkt gaan meestal de wenkbrauwen omhoog... "Yeah, right, working from home. As if!". Maar ik doe meestal meer werk thuis dan op kantoor, kan me beter concentreren. Maandag begin ik officieel hoewel ik deze week al wel wat voorbereidend werk moet doen.

Vanavond State of Origin, gaan we kijken met de buren die ik nog niet heb ontmoet.
Hoewel het in Brisbane natuurlijk 'not done' is: GO THE BLUES!

groetjes,
Trude

PS.
Ben ik trouwens de enige Nederlander op dit forum die rugby - zowel league als union - leuk is gaan vinden?
Evenals cricket trouwens, zaterdagnacht zelfs opgebleven om de ODI final tegen Engeland te kijken, errug spannend.

Hoi trude,
welkom in Brisbane. Sorry, maar ik ben helemaal geen sport type (in de breedste zin van het woord  :-D). Dus rugby league, union, state of origin, het kan me allemaal gestolen worden. Wel lekker rustig op de weg  :up:. Mocht je je nog een weg kunnen banen door alle dozen? Dan hoop ik je donderdag te zien!

Hee Trude!
Welkom in Brisbane. Normaal schijnt de zon hoor!

Rugby, of footy: geen ontkomen aan hier, zelfs niet voor mij! Sta 'waar ik vandaan kom' niet echt bekend als groot sportliefhebber. Ben ik nog steeds niet, maar ik vind het sociale gebeuren er om heen altijd wel gezellig. En zo komt het dat ik ondertussen al heel veel rugby gezien heb incl. zo'n beetje de hele Lions series!! Maar 'k weet nog steeds niet hoeveel spelers er in een footyteam spelen en of de lijn nu in of uit is ... .

En ja, ook vanavond: yey! Op naar de Normanby met vrienden en lui van werk (both QLD en NSW). Go the maroons!

Cricket: nee! Gaat er niet in bij mij. Als ik het dan een keer zie op televisie, dan moet ik telkens denken aan een scene die ik ooit gezien heb in NL nog bij Jiskefet, waar ze heel serieus en bloedjefanatiek een zelfbedachte sport spelen - met treffende overeenkomsten met cricket - zonder de spelregels aan de kijkers uit te leggen. Erg lachen! Maar cricket hier wordt zonder diezelfde ironie gespeeld en duurt zeker langer dan die nog genietbare 30 seconden uit het Jiskefet filmpje!

Veel plezier vanavond, succes met huis inrichten etc, enne tot morgen!

Annemiek

[quote author=BlizzardofOz link=topic=2045.msg19982#msg19982 date=1120621307]
...GO THE BLUES!...[/quote]Foei!  :x (al zou het me niets verbazen als NSW wint, QLD was nou niet echt overtuigend in de eerste 2 wedstrijden)

Hoi!

Vanochtend scheen de zon toch? En hij is er nu weer, althans hier in Bowen Hills wel.
Ik vind het al helemaal geweldig dat het midden in de winter nog steeds een graad of 20 is. En dat frisse briesje is heel lekker na de soms wat bedompte lucht in KL. Geniet elke ochtend van een latte op ons balkon, heerlijk.

Ben zelf ook geen echte sportfanaat, ben meer van het passieve sporten eerlijk gezegd :oops:  Ons apartement kijkt uit op de gym maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten.

Ik dacht precies hetzelfde over cricket toen ik hier naartoe kwam maar ben helemaal 'om'. Moest wel, want Glen speelt zelf cricket. En moet toegeven, zodra je de regels begrijpt is het een stuk interessanter. In eerste instantie vond ik alleen de one-dayers maar leuk, tegenwoordig zelf de 5 dagen tests. Maar ik kan het niet aan een stuk door kijken hoor, dat is wat te veel van het goede. Maar dat doen Aussies zelf ook niet is mijn ervaring: cricket is iets wat je aan hebt staan terwijl je bier drinkt, BBQ-ed enz.
Glen is zoals vele Australiers met hem erg fanatiek en ik vind het wel best. Als het me allemaal wat te veel wordt pak ik wel een boek!  

Weet zeker dat ik na al het uitpakken morgenavond wel een drankje kan gebruiken! Wat was het ook alweer, half acht in cafe Brussels?

Zin in, tot dan!

Trude

Tja Hans, je kunt de man wel uit NSW halen, maar NSW niet uit de man... En ik kan na een paar jaar in Sydney natuurlijk ook niet zomaar opeens omschakelen!

Een vriend van Glen is er trouwens van overtuigd dat the Origin dit jaar allemaal doorgestoken kaart is (beetje paranoid!) en weigert te kijken. Volgens zijn theorie wint NSW. We zullen zien!

Eerst maar even beginnen met GO THE MAROONS!!!! maar weet verder nix, nada, noppie van Rugby league and/or Union. :-D :-D  :-D En Cricket.......alleen Shane Warne in zijn eentje is al genoeg voor mij om compleet anti Cricket te zijn :evil:

Welcome trouwens in Brisbane! en oh ja:
"Yeah, right, working from home. As if!". Maar ik doe meestal meer werk thuis dan op kantoor, kan me beter concentreren
als je nog tips hebt :) ik ben namelijk van het type "uitstel" en loop vaak de hele dag te klooien en zit dan 's avonds laat ineens nog te buffelen  :-( om alles af te krijgen.....

Gaan jullie ook naar de picnic?

Groetjes
Syl

Hi Syl,

ik kan je denk ik niet echt veel thuiswerk tips geven...

Ben zelf vrij 'anal' in mijn werkbenadering, ben redelijk georganiseerd en van de lijstjes :donttell: . Ik heb een aparte werkkamer en ben streng voor mezelf wat pauzes enzo betreft.
Voeg daar een zeker voor Australische begrippen veeleisende manager aan toe en er is niet veel tijd voor niets doen! Kan wel een dagje slacken af en toe hoor, maar dan moet ik de dag erna twee keer zo hard werken dus dat schiet niet op.

Het lekker van thuiswerken vind ik wel dat je geen reistijd hebt, even snel een boodschap kan doen of een was kan draaien.

Moet zeggen dat dit forum wel een bron van afleiding is trouwens  :-D
Hoewel het vandaag errug rustig is!

Wat de picnic betreft: als ik in Brisbane ben op de 31e komen we absoluut. Misschien dat ik weg ben voor werk, dat weet ik eind volgende week pas zeker.

groetjes!
Trude

[quote author=BlizzardofOz link=topic=2045.msg20046#msg20046 date=1120712222]

Moet zeggen dat dit forum wel een bron van afleiding is trouwens  :-D
Hoewel het vandaag errug rustig is!
[/quote]

'T is inderdaad verschrikkelijk! Zit ik alweer te kijken terwijl ik mijn artikel moet schrijven!  :yellowcard:

Ik zag je je jarig bent vandaag! Alhoewel voor jullie is het nu alweer 16 juli! Maar alsnog    :congrats:

Groetjes Lin

Hee! Ook van mij natuurlijk de felicitaties met je verjaardag! Ben helaas een klein beetje te laat, maar ja. Tot gauw!
Annemiek

Dankjewel voor jullie felicitaties! Mijn eerste verjaardag in Brisbane was erg leuk, dus da's een goed begin. Op naar de Big 3-0!   :w00t:

Vandaag begon met goed nieuws: onze spullen vanuit KL zijn eindelijk door quarantine en customs! Hoera! Ben erg opgelucht want ik maakte me een beetje zorgen over een antieke Chinese kist die we daar hadden gekocht - oud hout enzo...

En nog beter nieuws: de rekening is ongeveer 50% lager dan verwacht. We waren erg eerlijk geweest op onze customs declaration en hadden alles aangegeven. We waren helaas slechts 11,5 maand in Malaysia en dan kan je een beetje moeilijk claimen dat spullen langer dan 12 maanden in je bezit waren... En nu blijkt de quarantine inspection fee hoger dan duty/gst - go figure.

Nu alleen nog even betalen en dan hebben we onze spullen hopelijk binnen een paar dagen.

Al 9 maanden geleden sinds de laatste stand van zaken update....  shame on me :oops:

Had het nieuwtje van mijn zwangerschap al her en der vermeld, maar er is vandaag nog een mijlpijl bijgekomen: we hebben na bijna 5 maanden zoeken en bieden eindelijk een huis gekocht!

Het is een erg leuk huis in Upper Mt Gravatt, kilometer of 10 van Brisbane CBD. Duurt nog wel even voor we erin kunnen, de huidige eigenaar heeft zelf nog geen andere woonruimte gevonden en voor ons is het handiger om na de geboorte pas te verhuizen, dus 1 augustus is de overdracht.

We hebben nog wel even wat werk te doen voordat het helemaal rond is: mijn ouders lenen ons een aanzienlijk deel van het aankoopbedrag tegen Nederlandse rente (lief he?), maar aangezien ze daarmee een tweede hypotheek op het huis zullen hebben moet dit goedgekeurd worden door het Foreign Investment Review Board. Onze advocaat heeft met de FIRB gesproken en de eerste indicatie is dat goedkeuring geen probleem zal zijn, maar helemaal zeker weten we dat natuurlijk pas als het zwart op wit staat... Fingers crossed!

En toen we vanmiddag nog eens langs het huis reden bleek er op loopafstand een kinderdagverblijf te zitten - hadden we nog niet gezien. Binnengelopen, hele positieve indruk en ze hebben ook nog plaatsen beschikbaar. Goed he? Duurt nog maanden natuurlijk, maar het kan maar geregeld zijn!

Anyway - ben helemaal happy!  :happysun:

Joh gefeliciteerd!
Voor je het weet is het augustus! (Wanneer ben je uitgerekend?)

Groetjes Lin

Dankjewel Lin!

Het is inderdaad zo augustus, zeker met alle babyvoorbereidingen die we nog moeten doen - hebben nog helemaal niets gekocht en krijg nu toch wel een beetje nesteldrang  :)

Heb nog 9 weken te gaan, ben 15 juni uitgerekend....

Hiya Trude!!!

Geweldig nieuws zeg! Hey....en bijna om de hoek hier :up: Laat je het weten als je hulp met verhuizen nodig hebt? Spannend allemaal zeg, kers vers babietje op komst, een nieuw huis, geweldig!

Groetjes
Syl
:)

:) Nog 9 weekjes!! Die vliegen helemaal voorbij!! Alhoewel... de laatste loodjes...
Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt gehad en hebt! En ben ook heel benieuwd naar zoals Syl zo leuk zegt: jullie kers verse babietje!!!

En hier nog een paar handen hoor, als je hulp nodig hebt!

Groetjes Lin

Hey Trude,

Wat een leuk nieuws zeg! We zijn heel erg blij voor jullie! Heb je een link met foto's (online misschien)?
We komen zo snel mogelijk langs om jullie huis (en dan ook jullie kindje) te bewonderen! Ben ook erg benieuwd naar Brisbane an sich. En voor jou de laatste letterlijke loodjes he? Wegen ze zwaar of valt het mee? Hier hectisch, volgende week oplevering v/h huis en over 2 weken vertrekt Reinoud, maar goed dat hoort natuurlijk op onze 'laatste stand van zaken' thuis. Nou we mailen nog wel.

Kus Nynke en Reinoud

Back