TSS 482 visa approved!!!!

michieln

Member
Goedemiddag,

Uitstekend nieuws.

Wij hebben inmiddels ons visum binnen!!!
Het is echt heel snel gegaan.
De visumaanvraag is ingediend op 10-11-2022 en 17-11-2022 hebben we het akkoord gekregen.
We waren nog bezig met een relationship statement te beschrijven en een document mbt onze relatie te vertalen, maar dat was allemaal niet meer nodig.

De eerste dagen moest alles nog een beetje landen bij ons, maar inmiddels zitten we in de fase dat we dingen willen gaan regelen en doen om te kunnen vertrekken.

Nou ben ik benieuwd of er ergens een recente checklist is van mensen die onlangs met succes geemigreerd zijn.
De planning is om ergens in Feb te vertrekken.
Het idee is om eerst een poosje een airbnb te nemen in de buurt van mijn werk en daar vandaan verder te zoeken naar een huurwoning.

Als iemand nog tips heeft waar we op moeten letten mbt het hele process, dan horen we dat erg graag!!!

thanks weer

groeten

M&M
 
Fantastisch nieuws, van harte gefeliciteerd! Nu lekker pakken, overtollige spullen verkopen, heel veel afscheid nemen en gaan! Ik geloof dat @afterbang een keer een lijstje heeft gedeeld.
 
Fantastisch nieuws, van harte gefeliciteerd! Nu lekker pakken, overtollige spullen verkopen, heel veel afscheid nemen en gaan! Ik geloof dat @afterbang een keer een lijstje heeft gedeeld.
Zo, ik moest even denken wat je bedoelde. Maar na even zoeken in het archief denk ik dat je de List of Lists bedoelde :)
Ondertussen gedeeld met @michieln!
 
Um, een INHOUDELIJKE lijst heb ik niet, want dat verschilt zo dramatisch per persoon. Sommige dingen zijn heel planningsgevoelig, zoals de verhuizer, de verkoop van spullen, het inschepen van huisraad, de medische procedure van huisdieren, opzeggen van utiliteiten en verzekeringen, en het uitschrijven bij de Gemeente. Andere helemaal niet, die kun je doen wanneer het je uitkomt. Het is wel verstandig om vandaag al te beginnen met organiseren.

Er zijn wel wat vage lijstjes te googlen maar die zijn nooit toepasbaar of compleet. Een handige lijst als start is wel de verhuischeck van PostNL en KPN, dan heb je de belangrijke dingen als bank en verzekeringen en zo wel in beeld.

Wat ik zelf ontzettend handig vond als AANPAK, leg vandaag al een pak printerpapier op de hoek van de eetkamertafel, of ergens in het zicht.

Iedere keer als je wat invalt, in de zin van "dit moet mee", of "dit moeten we doen/regelen", of "hieraan moeten we denken", "dit is gebonden aan data", schrijf dat apart op 1 enkel vel papier. Dus geen lijsten, maar elk onderwerp dat je bedenkt op een apart vel. Leg die vellen op een To Do stapel ernaast. Het betekent dat je nog niet georganiseerd bezig bent, maar juist vrij nadenkt en associeert en er niks afvalt, vergeten of afgekeurd wordt, wat het geval is als je lijsten op de computer zet. De computer is buiten beeld.

Iedere dag/week/maand organiseer je de vellen en groepeer je ze onder kopjes als "In januari doen", "Verhuizing", "Gemeente", "Agenda Laatste Week", "Verzekeringen", "ID's", "kids", "school" etc. etc.

Die stapeltjes kun je op de muur plakken zodat ze in het zicht blijven. In mijn geval heb ik ze op de grond uitgespreid in een ongebruikte slaapkamer.

Iedere keer als je iets hebt afgerond, vink je het af, haal je het vel weg en leg je het op een stapel "Gedaan". Die stapel wordt steeds groter en de muur steeds leger. De stapel "Gedaan" niet weggooien! Die dient voor je laatste check de dag voor vertrek "hebben we alles gedaan?".
 
Um, een INHOUDELIJKE lijst heb ik niet, want dat verschilt zo dramatisch per persoon. Sommige dingen zijn heel planningsgevoelig, zoals de verhuizer, de verkoop van spullen, het inschepen van huisraad, de medische procedure van huisdieren, opzeggen van utiliteiten en verzekeringen, en het uitschrijven bij de Gemeente. Andere helemaal niet, die kun je doen wanneer het je uitkomt. Het is wel verstandig om vandaag al te beginnen met organiseren.

Er zijn wel wat vage lijstjes te googlen maar die zijn nooit toepasbaar of compleet. Een handige lijst als start is wel de verhuischeck van PostNL en KPN, dan heb je de belangrijke dingen als bank en verzekeringen en zo wel in beeld.

Wat ik zelf ontzettend handig vond als AANPAK, leg vandaag al een pak printerpapier op de hoek van de eetkamertafel, of ergens in het zicht.

Iedere keer als je wat invalt, in de zin van "dit moet mee", of "dit moeten we doen/regelen", of "hieraan moeten we denken", "dit is gebonden aan data", schrijf dat apart op 1 enkel vel papier. Dus geen lijsten, maar elk onderwerp dat je bedenkt op een apart vel. Leg die vellen op een To Do stapel ernaast. Het betekent dat je nog niet georganiseerd bezig bent, maar juist vrij nadenkt en associeert en er niks afvalt, vergeten of afgekeurd wordt, wat het geval is als je lijsten op de computer zet. De computer is buiten beeld.

Iedere dag/week/maand organiseer je de vellen en groepeer je ze onder kopjes als "In januari doen", "Verhuizing", "Gemeente", "Agenda Laatste Week", "Verzekeringen", "ID's", "kids", "school" etc. etc.

Die stapeltjes kun je op de muur plakken zodat ze in het zicht blijven. In mijn geval heb ik ze op de grond uitgespreid in een ongebruikte slaapkamer.

Iedere keer als je iets hebt afgerond, vink je het af, haal je het vel weg en leg je het op een stapel "Gedaan". Die stapel wordt steeds groter en de muur steeds leger. De stapel "Gedaan" niet weggooien! Die dient voor je laatste check de dag voor vertrek "hebben we alles gedaan?".
Bedankt voor je reactie en tips!!!!!
wordt heel erg gewaardeerd!!!!

thanks
 
Bedankt voor je reactie en tips!!!!!
wordt heel erg gewaardeerd!!!!

thanks
Hier is wel een ander soort lijstje dat ernaast handig is: alles dat je wettelijk MOET regelen als je gaat emigreren. Dit gaat dus niet over spullen, huisdieren, school, werk en kids, maar over documenten en papieren die je op orde moet hebben. Maar nogmaals, dit is dus geen compleet emigratieoverzicht maar alleen de officiele legal side.

 
Hier is wel een ander soort lijstje dat ernaast handig is: alles dat je wettelijk MOET regelen als je gaat emigreren. Dit gaat dus niet over spullen, huisdieren, school, werk en kids, maar over documenten en papieren die je op orde moet hebben. Maar nogmaals, dit is dus geen compleet emigratieoverzicht maar alleen de officiele legal side.

ja thanks die had ik inderdaad al, maar bedankt voor het nogmaals delen.:up::up:
 
Back
Top