Tussendoor naar Australie

*Eveline*

New Member
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even kort voorstellen.. Ik ben Eveline en ben nu 22 jaar, en ik ben van plan in mei 2012 naar Perth te verhuizen. Mijn vriend en ik zijn inmiddels ruim drie jaar samen, en nadat hij hier ruim een jaar heeft gewoond en ik nog 6 maanden daar ben geweest tijdens mijn studie, weten we nu toch echt zeker dat we klaar zijn om in Australië samen verder te gaan. Als het goed is kan mijn visum aanvraag aan het eind van deze maand de deur uit (ik wacht nog op mijn verklaring van goed gedrag en op de statutionary declarations vanuit Australië).. Tijdens alle voorbereiding heb ik al super veel gehad aan dit forum, dus daarvoor sowieso al erg bedankt :up:. Er was echter een ding dat ik zo snel niet kon vinden... (heb de zoekfunctie wel gebruikt maar blijkbaar niet de goede termen ofzo :oops:)

Ik heb namelijk bedacht dat ik in de Kerstvakantie ook nog een keer naar Australië wil, om elkaar toch nog even te zien... Ik heb wel ergens gelezen dat dit kan, maar dat je het wel moet kortsluiten met je case officer. Heeft iemand hier (slechte?) ervaring mee??? Ik ben namelijk toch een beetje bang dat ik straks mijn ticket boek (dat wil ik eigenlijk zo snel mogelijk doen ivm de hoge prijzen tijdens de kerstperiode) en dat het dan toch niet mogelijk blijkt om naar Perth te gaan terwijl mijn visum nog onder behandeling is....

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Groetjes! Eveline
 
Let er wel op dat je laatst toegekende visum het geldende is, dus wanneer je aanvraag wordt goedgekeurd en je vraagt een vakantie visum aan dan vervalt de partner visum en kan je weer opnieuw beginnen.

Groetjes
Yvonne
 
Let er wel op dat je laatst toegekende visum het geldende is, dus wanneer je aanvraag wordt goedgekeurd en je vraagt een vakantie visum aan dan vervalt de partner visum en kan je weer opnieuw beginnen.
Dat is volgens mij juist waarom je het moet kortsluiten met je CO zodat die het nog even kan afhouden totdat je het land weer verlaten hebt.
 
Ik lees dat je je visum aanvraag nog niet ingediend heb. Nou dan is het heel eenvoudig. Boek een ticket voor december vraag vast een toeristen visum aan en lodge dan je visum aanvraag.

Je kunt op je aanvraag vermelden dat je plannen hebt om naar Australie te gaan en je toeristen nummer vermelden. Maar op deze manier loop je geen enkele risico. Toeristen visum is immers aangevraagd en toegekend voordat je partner visa wordt toegekend. Wel moet je je CO op de hoogte brengen dat je voor langere tijd niet thuis bent. Dit is immers 1 van de eissen van je aanvraag, gewoon contact adres en telefoon nr doorgeven en alles is voor elkaar.

Kijk anders nogmaals in je booklet, het staat echt in die van een partner visum aanvraag. Regels veranderen zo snel dat ik niet 100% zeker weet of ze nog hetzelfde zijn als vorig jaar toen wij onze aanvraag deden.

Succes en veel plezier,
Chantal
 
Heey!

@ Yvonne, ja dat is inderdaad precies het probleem! Maar als het goed is kan het dus wel, als je het maar goed regelt ;)

@ Chantal, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht!!! Soms zijn dingen toch makkelijker dan ze in de eerste instantie lijken haha!!! Thanks voor de tip en ik zal zowiso mijn CO tzt wel op de hoogte stellen van het feit dat ik in Australië ben.. Wil inderdaad niet het risico lopen dat het net wordt toegekend terwijl ik daar op vakantie ben (al is het maar voor 2 weekjes...)
 
Back
Top