tv kijken

polsie

New Member
Hoi allemaal. Wat is de beste manier om vanuit Australie de nederlandse zenders te kunnen ontvangen? Met welk schotelantenne systeem hebben jullie ervaring? Voor de kids is het wel leuk om zeker de eerste periode dat we in Aussie wonen een houvast te hebben. Graag reacties, groetjes Polsie.
 
Je wil houvast geven aan je kinderen door ze Nederlandse televisie te laten kijken op het moment dat je hier aankomt? Zouden er geen andere (lees betere) dingen zijn waar ze meer houvast aan hebben, zoals leesboeken, eigen speelgoed, etc. etc. Lijkt me Nederlandse televisie toch echt wel het minste wat je nodig hebt.....
 
Ik zou ze persoonlijk zo snel mogelijk onderdompelen in de Engelse taal. Immers dit is wat ze nodig hebben om straks met vriendjes/vriendinnetjes te kunnen communiceren. NL TV zou ze in het begin alleen maar een uitweg geven om dit niet te hoeven. Aussie cultuur is ook anders, men is veel meer buiten. Laat ze naar een sportclub oid gaan en probeer ze zo snel mogelijk onderdeel te laten worden van de aussie community..
 
Het is niet alleen voor de kids. Er zijn wel programma's die voor ons volwassenen ook leuk zijn om te blijven volgen. Vandaar die vraag.
 
Volgens mij is BVN de enigste zender (nederlandstalig) je hebt hier dus ook alleen maar NL en belgische programma's. Andere programma's zoals CSI, Law & Order etc etc.. worden ook allemaal op de australische televisie uitgezonden. Ik kwam zelfs commissaris Rex nog tegen op 1 van de standaard 5 kanalen ;)
 
SBS zendt ook regelmatig iets nederlands uit, idd vorig jaar, toen nog een nederlandse film met engelse ondertiteling gezien.
Mijn idee was om een televisiekaart in m'n computer te zetten, pc aansluiten op de tv en "uitzending gemist" op te zoeken of een andere website.
Ik heb hier in Nederland ook sateliet ontvangst en er is veel te vinden met speciale kaarten -niet legaal- en de kwaliteit ook meestal niet echt goed. Je moet er echt in zitten om daar achter te komen.
Probeer "sopcast.com" eens, afgelopen jaar had ik de rugby wedstrijd Queensland tegen NSW live, terwijl het in Queensland met anderhalf uur vertraging uitgezonden werd.

groetjes  Johan 
 
Ja, www.uitzendinggemist.nl werkt prima :) En 1x per week Dutch news op SBS (Maandagochtend). Nouououou, dat is bijtanken zeg, zo'n journaaltje... (not ;-) ).
 
Hoe oud zijn je kinderen? Als ze er niet naar vragen zal ik het niet doen.
Mijn zoon is drie en wil alleen maar een cars dvd in het engels zien en engelse boekjes lezen.
We zijn hier nu twee maanden.
Ik zal het gewoon even afwachten, je kan het altijd nog doen als ze er om vragen.
Succes :up:
 
Ik kijk zelf regelmatig Nederlandse televisie via Internet. Heel veel programma's worden daar langdurig bewaard in archieven. Gewoon even via de site van de omroep opzoeken. Je moet dan alleen wel zorgen voor voldoende downloadlimiet, want streams vragen vrij veel dataverkeer.

Groetjes,
Rixta
 
Hoi allemaal, jullie kijken allen via de computer. Is het dan niet mogelijk via een schotelverbinding te kijken? Het is niet zo dat wij niet willen inburgeren. Het lijkt ons gewoon leuk om regelmatig te blijven kijken. Onze kinderen zijn nu 5 en 8 jaar en zullen (hopelijk) snel de engelse taal onder de knie hebben. Maar nu we in onze laatste fase voor ons vertrek zijn, is het nu nog handig om de dingen mee te kunnen nemen in de container. Daarom zijn we ons breed aan het orienteren. Groetjes Polsie.
 
Volgesn mij kan het niet via de schotel - anders hadden wel meer mensen het gedaan. Je kunt in Australie dacht ik maar 5 zenders via de schotel ontvangen.. (plz correct me if I'm wrong). en je hebt pay tv nodig voor de andere kanalen (via een digitaal kastje.. dat weer in verband staat met je schotel).
Maar misschien is dit ook wel plaats afhankelijk...
 
Je kan niet via de schotel naar nederlandse tv kijken, om de simpele reden dat het bereik van de nederlandse satelieten niet tot australie is.
Bvn (beste van vlaanderen en nederland) zend naar andere satelieten die dan weer naar austrtalie gaan.
dit is dus de enige nederlandse tv die je kunt kijken in australie.
En overigens een zeer gevarieerd programma.
Goed dat je je kinderen dit laat kijken, dan houden ze ook hun moedertaal nog bij

Kees
 
Als je dan toch nog ruimte hebt in de container, zou ik vooral DVD's meenemen uit Nederland. Wij nemen zelf o.a. onze hele Disney en Barbie collectie mee. Die zijn in het Nederlands, maar dus ook in het Engels. Wanneer wij merken dat de kinderen het Nederlands een beetje gaan verleren, zetten we gewoon Assepoester weer eens in het Nederlands op. Verder nemen wij 2 dozen met Nederlandse kinderboeken mee zodat de meiden hun moedertaal een beetje bij kunnen houden voor gesprekjes met opa en oma.

De kinderpogramma's in Australie zijn vaak leuker dan in Nederland (volgens mijn oudste van 5 jaar dan... :smile:) dus ik weet niet of ze ooit nog Nederlandse TV willen zien! Zelf heb ik er echt geen behoefte aan.

Sacha
 
Ik vind het toch altijd heerlijk om lekker te lachen met Paul de Leeuw ( ja, je vind hem wel of niet leuk ) Nu gaat iedereen lachen, de Toppers ga ik ook volgen, heerlijk Nederlands  :grin:
De NL humor is ander dan de Australische, daar wil ik niet mee zeggen beter of zo. ( lees anders )
Anders krijg ik weer een hele discussie  :lol:

Jolanda

ps, ik kijk ook naar de Australische programma's hoor. Underbelly, bigest loser, so you think you van dance Australia en veel reisprogramma's.
 
Ik kwam zelfs commissaris Rex nog tegen op 1 van de standaard 5 kanalen

jaaaa...die keek ik ook altijd! vroeger met mn moeder altijd op de duitser....dus was wel leuk om dat in oz weer te zien! verder was er elke maandag ochtend om 7u ofzo het nederlands nieuws te zien (volgens mij op sbs) grappig om erwin krol dan weer eens op tv te zien, haha! maar goed, dit was maar een keer per week.

succes ermee!
 
Zou niet weten waarom ik NL TV zou willen kijken: Eerst hebben we het tijdsverschil en dan nog is het geweldige aantal kwaliteitsprogramma's wat de Nederlandsche Televisie rijk is.
Bij mijn ex-schoonouders in Turkije heb ik een schotel op het dak geschroefd en dat was net aan buiten het bereik van de Astra satellieten dus moest een aardig grote zijn om toch alles te kunnen ontvangen.

Ik heb hooguit 1x TV gekeken in alle keren dat ik daar was; alles speelde zich buiten af :)
 
Back
Top