TV programma 'Geen weg terug' (EO) zoekt avonturiers

Redactie

New Member
Beste lezer,

staat u op het punt uw droom te gaan verwezenlijken door naar Australie te emigreren? Gaat u iets heel anders doen dan uw huidige werk in Nederland? Bent u kerkelijk en speelt geloof een rol in dit avontuur?

Neem dan z.s.m. contact met ons op.
Zie voor meer informatie: www.eye2eyemedia.nl

Met een vriendelijke groet,

De redactie van Geen Weg Terug
 
hmmmmm..... volgens mij zijn er weinig gelovigen hier op dit forum of heb ik dat nou verkeerd?
Ik reken mezelf en Mark er in ieder geval niet toe :)
 
Annemiek,

Ik vermoed dat je gelijk hebt... Ook wij zijn niet-gelovig (in de EO zin van het woord dan.. ;-)). Ook voor ons hetzelfde als voor Lin: Wij geloven vooral in onszelf...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Nou Wilbert, da's nog eens flexibel!!! :-D :-D :up:

ook hier in-ons-zelf-gelovers!, maar even een serieuze vraag :)  Ik snap de vraagstelling net zo goed
Bent u kerkelijk en speelt geloof een rol in dit avontuur?
hoe?  :? als missionarissen??

Gewoon even nieuwsgierig (zoals wel vaker) :)
Syl
 
@Wilbert
Al zouden ze alleen maar de verhuiskosten al willen betalen, willen we al heel veel gaan geloven... ;-)
M.vr.gr.

Perthpete
 
Pete, in een onderhandeling moet je altijd hoog inzetten met de hoop (het geloof :lol:) er dan iets naar tevredenheid uit te halen :wink:
 
Leuk, als veelal 'lurking' xpdite participanten zijn wij nou 'echte gelovigen' :) en nog EO-lid ook, dus de oproep zou primair bij ons weerklank moeten vinden. Ja, er zijn dus inderdaad 'gelovige forumgangers', hoewel we door de bank genomen geen andere beweegredenen hebben om met emigratie bezig zijn dan niet-gelovigen, snappen we natuurlijk wel direct waar de EO-redactie op doelt met hun vraag over de rol van het geloof bij emigratie etc.

De programma redactie zoekt kennelijk avonturiers die daarbij ook het gevoel hebben dat dit God's bedoeling of voorzienigheid is dat ze emigreren, en zijn benieuwd naar hoe zulke gelovigen met dat aspect omgaan.

Hoewel wij dus de ideale kandidataat zouden moeten zijn voor zo'n oproep, hebben wij niet zo'n zin in een cameraploeg achter ons en ander sociaal exhibitionisme, dus reageren we niet .......

Overigens geloven 'gelovige' emigranten niet in zichzelf, maar spreken ze meer in termen van 'bescheiden zelfvertrouwen' en hopen ze op God's leiding of voorzienigheid bij hun plannen. Hoe je het ook benaderd, en of of je nu gelovig bent of niet, het kunnen terugvallen op een al dan niet denkbeeldige macht is in ieder geval psychologisch een steun :)

Op zich kan het 'gelovig zijn' best voordelen hebben, het integreren daar in AUS gaat snel als je direct binnen een kerk of groep iets dergelijks wordt opgenomen en ondersteund met info/advies/etc.; dat hebben we zelfs tijdens ons vakantie-bezoek al ervaren; mensen zijn vanuit hun 'gelovig-zijn' van nature erg behulpzaam, dat is enorm prettig als totale vreemdeling die van niks weet !

Maar eerlijk gezegd voelen we ons als gelovige hier geen geval apart hoor; ook al bepaalt het wel een flink deel van je identifeit .....
 
Wilbert!! Je hebt helemaal gelijk enne...  Corine...niet zo serieus hoor... We hebben hier allemaal hetzelfde doel en dat is een nieuw leven beginnen in Australie... met of zonder geloof..
 
Hi Ellen, Ik vind het juist prima dat Corine op deze manier haar mening geeft. Ze verwoord haar verhaal op een rustige manier. Het merendeel van ons mag dan "in-ons-zelf-gelovers" zijn (me including :)) maar ik vind een beetje tegen-gas op zijn tijd wel verfrissend!

Hi Corine

Prima reactie! :up:  Kan me ook levendig voorstellen dat je niet continue zo'n hele cameraploeg in je nek wilt hebben hijgen. 

Hi 'Redactie'
Even over het stukje
De programma redactie zoekt kennelijk avonturiers die daarbij ook het gevoel hebben dat dit God's bedoeling of voorzienigheid is dat ze emigreren, en zijn benieuwd naar hoe zulke gelovigen met dat aspect omgaan.
Zoals ik een stukje hieronder al vroeg, hoe dan? want dat snap ik niet helemaal :| Vandaar dat ik het woord missionarissen al eerder in de mond nam. Waarom zou het God's wil zijn om naar Australie te emigreren terwijl er op "eigen turf" nog genoeg goeds te doen is?

Groetjes
Syl
 
Back
Top