TV

patver

New Member
Ik verhuis volgende maand naar Australie en zat te denken ook de TV met DVD speler mee te nemen. Nu vroeg ik me echter af of een Nederlandse TV daar zonder problemen werkt en of Australische DVDs ook op een Nederlandse speler draaien...

Bedankt voor de hulp!

Groet
Patrick
 
Onze tv werkt zonder problemen in australie. We hebben een dvd speler maar die hebben we nog niet gebruikt.

Groet, Magda
 
Als jullie dan toch aan het nadenken zijn.... Het dezelfde vraag andersom. Kunnen mijn nederlandse DVD's (ook zelfgemaakte) dadelijk wel in een Australische DVD-speler, om moet ik voor de veiligheid hier nog een nieuwe kopen?

Alvast bedankt!
Sacha
 
Mijn Nederlandse tv werkt prima en ook mijn Nederlandse DVD's (ook zelfgemaakte) werken prima in mijn Australische DVD player.

Europa en Australie hebben hetzelfde systeem.
 
TV is geen probleem.

DVDs is op zich geen probleem. Alleen natuurlijk rekening houden (net als in NL) met de regio (is je DVD speler regio vrij dan kun je alles spelen. AU is regio 4 dacht ik, terwijl NL regio 2 is). En natuurlijk bij zelfgebrandde DVDs kan meespelen of je speler DVD-R / DVD+R / DVD-RW / DVD+RW etc kan spelen.... Maar nogmaals, dat is afhankelijk van je type/merk speler, niet van of je hem in NL of AU gekocht hebt ...
 
Let er echter wel op dat je de tv op z'n kop houdt en de DVD er op de kop in doet. Het is hier Down Under.
Anders denkt de tv en de DVD dat het niet goed ligt.  :lol:
 
[quote author=Wilsil link=topic=9069.msg121739#msg121739 date=1216266721]
Let er echter wel op dat je de tv op z'n kop houdt en de DVD er op de kop in doet. Het is hier Down Under.
Anders denkt de tv en de DVD dat het niet goed ligt.  :lol:
[/quote]


LOL!  :up:
Wij hebben gemerkt, dat de regio code die op DVD covers vermeld staat, niet altijd wat zegt: sommige films van de videotheek met Aus regiocodering deden het wel op onze NL DVD-speler, en andere deden het niet! Er viel werkelijk geen peil op te trekken. Dus nadat we voor de zoveelste maal een stel DVD's hadden gehaald waarvan er drie het niet deden vonden we het welletjes, en we hebben een Aus DVD-speler gekocht. Met als resultaat dat ook nu weer sommige NL DVD's het wel doen op de Aus DVD speler, en andere niet - zelfs met de dezelfde regiocodering op de cover! Snap je het nog? Zo ja, mooi - kan je het ook aan ons uitleggen?  :p
 
Je moet een dvd speler(recorder) kopen welke multi-zone heeft want anders blijf je dit probleem houden.
De meeste dvd spelers tegenwoordig zijn al multi zone behalve de goedkopere, dus ff op letten.
Ga vooral geen Nederlandse dvd's kopieren op je Australische PC en andersom want de mogelijkheid bestaat dat je de regio op je PC verminkt en dan kan je later niet meer terug.
Alleen bij bepaalde software installatie kun je het echter wel doen, dus als je niet veel van deze materie weet is het beter een deskundige hierop aan te spreken.
Jan
 
Aan allen: Alvast dank voor de antwoorden! Zowel de DVD collectie als de Home Cinema Set gaan dus de container in!
 
[quote author=Sacha link=topic=9069.msg121755#msg121755 date=1216289455]
Aan allen: Alvast dank voor de antwoorden! Zowel de DVD collectie als de Home Cinema Set gaan dus de container in!
[/quote]
Toch wel de verhuis-, niet de afval- container???? .....  :grin:

BTW: Het enige wat kan gebeuren is dat je apparatuur het wat sneller begeeft hier. Mogelijk toch te maken met de wat hogere spanning. We hebben net 2 weken geleden onze receiver moeten vervangen. Was al wel 10 jaar oud, maar zou normaal gesproken geen probleem mogen zijn (een goede Denon versterker)...
 
De meeste dvd spelers kun je regio vrij maken.
De Philips die we hadden was heel simpel:
laatje open, 9999 intoesten laatje dicht en klaar (of zoiets)
Had ik van het internet gehaald en  het werkt ook nog.
 
@Pete: haha... de verhuiscontainer natuurlijk!  :grin:

Maar hoe zit dat met die stroom dan? Australie heeft toch ook gewoon 230 net als Nederland? Of mist de blonde vrouw weer iets?

Sas
 
Heb mijn handige vent dit uitlaten zoeken en wat blijkt: Zowel Australie als Nederland hebben allebei 230 volt en 50Hz in die stroomdraadjes zitten, dus alles kan gewoon mee, moeten alleen andere stekkers op of een collectie convertors aanschaffen/uitbreiden!

Trivia uit de Wikipedia: :grin: :evil:
In 1973 werd in Australië een hardrockband opgericht met de naam AC/DC, hetgeen letterlijk staat voor alternating current / direct current (wisselstroom/gelijkstroom).
 
hmmm, volgens mij heeft NL in principe 220V, en AU heeft 240V. Natuurlijk heb je in beide gevallen te maken met (lichte) variaties in de spanning, dus de meeste NL apparatuur heeft zoiets als 220-240 achterop vermeld. De australische weet ik niet zeker, maar ik denk dat die dus met een iets hogere range rekening zullen houden. Er is dus wel degelijk een verschil (zei het dat het een kleintje is).
 
Volgens mij heeft NL 230V, dit om eventuele verliezen in het net op te vangen zodat je apparatuur gewoon minimaal 220V heeft.
 
ik heb een electricien de stekkers van mijn apparatuur laten omzetten. Was alleen een kwestie van nieuwe stekkers erop, de 240V maakte volgens hem iig niets uit.
 
Hallo,

wat leer je weer veel hier. Gaat mijn neefje niet leuk vinden: die zou onze tv krijgen als wij weggaan.... Ik begrijp nu dat we die dingen gewoon mee kunnen nemen!!
Tv is overigens niet zo jong meer..... (10jr!! oeps :? ).... Misschien toch maar mijn neefje dan. Die is nog net iets ouder... :cool: (14 volgende week)

gr. Patricia
 
Back
Top