twee weekjes eruit maar hoe, wat en waar?

kallie

XPdite Sponsor
Heb ik een maand of twee geleden een aantal tickets gekocht heen van Hobart naar Melbourne en terug weer van Sydney naar Hobart. Van laat Mei tot 12 Juni.
We hebben twee weken lekker voor onszelf. (Nou ja met z'n vijven dan  :roll:)
Het was eerst de bedoeling twee weken met een camper te gaan toeren.
Maar in die periode is het weer misschien niet zo lekker.
en dan met tieners twee weken non stop in een camper bivakkeren, is ook niet zo'n pretje hoor!
Dus dacht ik Gold Coast is misschien leuker voor die gasten maar is weer net tever rijden in alleen maar twee weken, duss leek het weer beter nog een aantal tickets bij te boeken van Melbourne naar Goldcoast en dan in een Big4 cabin te gaan zitten. Zodat de jongens dan eens naar die theme parks kunnen, maar daar zitten wij weer niet echt op te wachten.

Kortom, nou hebben we wel die tickets maar weet ik eigenlijk niet meer wat ik er allemaal nog meer bij kan doen om het leuk voor iedereen en ook nog een beetje betaalbaar te houden.

Heeft iemand nog bruikbare tips, want eerlijk gezegd blijf ik maar wikken en wegen en kom niets verder zo?
Zit met spanning te wachten  :|

Mariette
 
hoi!

het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je leuk vindt, en wat je nog betaalbaar vindt...

Hier heb je Puffing Billy, een stoomtreintje dat elke dag rijdt, en wij vonden het verschrikkelijk leuk, al is de hele route retour wel wat lang.
Er zijn hier ook leuke dorpjes zat.

Als je 'binnendoor' wilt, wij vonden Canberra leuk, de stad niet zo (hebben we eerlijk gezegd (te) weinig van gezien) maar echt HEEL erg leuk was Questacon, en het Warmemorial- daar kun je rustig 2/3 dagen doorheen zwerven. Voor foto's en beschrijving- zie ons BLOG, we waren er vanaf 2 januari.
Houdt je van natuurparken dan is de kust tussen zuid NSW en Sydney een goeie; voor specifieke tips mail je maar.

en ik ga nog verder nadenken.
 
Mariette,

Heb je nou die tickets naar de GC wel of niet erbij gekocht?
Qua weer is het natuurlijk wel heerlijk om hier naar Queensland te komen in die tijd....
En aan de Gold Coast zul je je niet vervelen en heb je denk ik een goede mix voor je jongens en jullie zelf. De jongens kunnen veel uitgaan, theme parks, surfen en allerlei andere watersporten.
Jullie kunnen ook veel tripjes maken naar bijvoorbeeld Gold Coast achterland. Daar zijn prachtige nationale parken zoals Mt Tamborine, Lamington NP en Springbrook NP. En natuurlijk bij mij op de koffie, ha ha! Want dat is ook maar zo'n 1.5 uur rijden. Als het je niet aanspreekt om in Surfers Paradise te gaan zitten denk dan eens aan Burleigh Heads of Currumbin. Openbaar vervoer is er altijd zodat iedereen behoorlijk zijn eigen gangetje kan gaan.
Waarschijnlijk is het het fijnst om een auto te huren zodat je alle kanten op kunt. Dan is het ook nog leuk om naar Byron Bay te rijden bijvoorbeeld.

En zo zijn er nog tig ideetjes voor SE Queensland!

Als je naar Melbourne vliegt: Great Ocean Road en Grampians en Melbourne zelf natuurlijk (weer met het oog op de jongens). De eerste twee is dan vooral natuur natuurlijk. Ook Philip Island en Mornington Peninsula zijn leuk.....Ook hier zou ik weer een auto huren en dan in cabins bijvoorbeeld overnachten. Geeft je de meeste flexibiliteit.

We horen wel wat het wordt. Ik hoop dat het in ieder geval een super vakantie wordt!

Henriette
 
Back
Top